printlogo


کد خبر: 239054تاریخ: 1400/9/25 00:00
پایان مسابقات با رقابت 6 وزنه‌بردار ایران در بخش مردان و زنان
تلاش آخر برای امتیازآوری و سکوی تیمی جهان

ایران ورزشی- امروز پنجشنبه 25 و روز جمعه 26 آذر در روز پایانی رقابت‌های جهانی 2021 تاشکند ازبکستان شش وزنه بردار باقی‌مانده ما به مصاف رقبای خود رفته و روی تخته برای کسب امتیازات تیمی و رسیدن به سکوی تیمی جهان تلاش کنند.
طبق اعلام مسئولین برگزاری مسابقات جهانی وزنه‌برداری 2021 تاشکند، باقیمانده کاروان وزنه‌برداری ایران در دو بخش مردان و زنان قرار است طی روزهای پنجشنبه و جمعه (25 و 26 آذر) روی تخته رفته و در اوزان (87 و 87+ کیلوگرم زنان) و(109 و 109+ کیلوگرم) مردان با رقبای جهانی خود برای کسب مدال و سکوی تیمی جهان رقابت کنند. برهمین اساس و طبق زمانبندی اعلام شده امروز پنجشنبه ۲۵ آذر و در گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان، از ساعت 11 فاطمه یوسفی ملی‌پوش فوق سنگین بانوان ایران در این دسته وزنی به مصاف رقبای خود می‌رود. پس از او یکتا جمالی دارنده نشان‌های نقره و برنز نوجوانان و جوانان جهان و دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران در گروه A دسته 87 کیلوگرم بعدازظهر و از ساعت 30/17 به مصاف رقبای خود می‌رود. همچنین امیرعزیزی و علیرضا سلیمانی دو نماینده وزن 109 کیلوگرم کشورمان از ساعت 30/14 دقیقه در گروه A این دسته وزنی برای کسب امتیاز و شاید هم مدال جهانی به مصاف رقبای قدرتمند و نامدار جهانی خود می‌روند. امیر عزیزی و علیرضا سلیمانی که رکورد ورودی آنان ۳۷۰ کیلوگرم است، در این دسته بزرگانی مانند روسلان نورالدینوف، سیمون مارتیروسیان و اکبر ژورایف را پیش رو دارند که جزو ستاره‌های این دسته وزنی و رکوردداران جهان و المپیک این وزن هستند.
روز جمعه ۲۶ آذر نیز در روز پایانی این دوره از مسابقات، رقابت جذاب و دیدنی دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم مردان از ساعت 30/14 دقیقه آغاز می‌شود. در دسته فوق سنگین نیز کاروان کشورمان در غیاب علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو، دو وزنه‌بردار جوان به نام‌های علیرضا یوسفی و آیت شریفی را به تاشکند اعزام کرده است. رکورد ورودی شریفی ۴۲۶ کیلوگرم و یوسفی نیز ۴۲۳ کیلوگرم است. در این دسته وزنی، لاشاتالاخادزه گرجستانی رکوردار وزنه‌برداری جهان و المپیک، گورمیناسیان ارمنستانی نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک و لوچف روس جزو مدعیان اصلی کسب سکوهای قهرمانی و رکوردشکنی در این دوره از رقابت‌های جهانی به شمار می‌روند. 

Page Generated in 0.0060 sec