printlogo


کد خبر: 239053تاریخ: 1400/9/25 00:00
عملکرد خوب الهام حسینی با 5 حرکت صحیح در قهرمانی جهان
ششمی امیدوارکننده

ایران ورزشی - اگرچه عملکرد خوب سیده‌الهام حسینی و رشد رکوردی این دختر شایسته و پرتوان وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های دسته 81 کیلوگرم پیکارهای جهانی 2021، شاید حداقل در حرکت یکضرب می‌توانست برای او تا مرز رسیدن به یک مدال برنز ادامه داشته باشد اما ترس کادرفنی از حذف شدن (اوت کردن) و جو سنگین حاکم بر رقابت‌های جهانی برای دختران کم تجربه باعث شد تا مربی حسینی ریسک نکند و به همان امتیازآوری حسینی برای کاروان وزنه‌برداری قناعت کند. همین موضوع باعث شد تا سیده‌الهام حسینی نهایتاً در مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان به عنوان ششمی جهان در این دسته وزنی بسنده کند.
 
عملکرد قابل قبول با سه چراغ سفید در یکضرب
سیده‌الهام حسینی دختر شایسته و توانمند کشورمان در حرکت یکضرب عالی روی تخته رفت و با مهار هر سه حرکت درخواستی کادرفنی، کاری کرد کارستان. 
حسینی در اولین حرکت یک ضرب ۹۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در دومین حرکت هم وزنه ۹۶ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد. دختر ملی‌پوش وزنه‌بردار ایران در حرکت سوم رکورد ۹۸ کیلوگرم را به ثبت رساند و با گرفتن سه چراغ سفید در هر سه حرکت یکضرب خود از داوران مسابقه، با ثبت یک عملکرد فنی قابل قبول به کار خود در یک ضرب پایان داد و در این حرکت هشتم شد.
 از نوع وزنه زدن حسینی اینطور به نظر می‌رسید که او حتی توانایی ثبت وزنه‌های بالاتری از 98 کیلوگرم را هم داشت اما کادرفنی ریسک نکرد و به همین وزنه برای او بسنده کرد تا کار برای آنها گره نخورد.
 
جهش رکوردی در دوضرب
اگرچه سیده‌الهام حسینی در دوضرب مخصوصاً در حرکت دوم خود اندکی بواسطه اشتباه تکنیکی که داشت، کم آورد و این حرکت خود را زیر وزنه 125 کیلوگرم از دست داد اما انصافاً او به نسبت قبل جهش قابل توجهی داشت که جای امیدواری برای آینده او و تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان مخصوصاً در بازی‌های آسیایی دارد. 
حسینی در حرکت اول دوضرب، ۱۱۶ کیلوگرم را بالای سر برد. او در دومین حرکت دوضرب وزنه ۱۲۵ کیلوگرم را بالای سر برد اما به خاطر اشتباه تکنیکی که در بالای سر بردن و حفظ تعادل خود داشت، دو چراغ قرمز و یک سفید از داوران دریافت کرد و وزنه او مورد قبول واقع نشد. حسینی در حرکت سوم اما وزنه ۱۲۵ کیلوگرم را مهار کرد تا همین وزنه برای او در رقابت‌های جهانی ثبت شود. حسینی در مجموع ۲۲۳ کیلوگرم را به ثبت رساند و با این مجموع ضمن کسب عنوان ششمی در دوضرب صاحب رتبه ششمی جهان در مجموع نیز شد.
آلینا ماروچاک از اوکراین با رکورد ۱۱۳ یک ضرب، ۱۳۵ دوضرب و مجموع ۲۴۸ کیلوگرم صاحب ۳ مدال طلای این دسته وزنی شد. ریواز از کلمبیا با رکورد ۱۰۵ یک‌ضرب، ۱۳۴ دوضرب و مجموع ۲۳۹ کیلوگرم ۲ مدال نقره دوضرب و مجموع را کسب کرد. 
ایسئول کیم از کره جنوبی با رکورد ۱۰۸ یک‌ضرب، ۱۳۰ دوضرب و مجموع ۲۳۸ کیلوگرم به مدال نقره یک‌ضرب و برنز مجموع جهان رسید. همچنین لئون چرینوس از ونزوئلا با مهار ۱۳۴ کیلوگرم به نشان برنز دوضرب رسید و الین سیکامانانا از استرالیا با ۱۰۸ کیلوگرم به تک مدال برنز یک‌ضرب بسنده کرد.

Page Generated in 0.0054 sec