printlogo


کد خبر: 239052تاریخ: 1400/9/25 00:00
شائبه دوپینگ دختر وزنه‌بردار قوت گرفت
نادو مانع اعزام باجلانی به تاشکند شد؟

رضا عباسپور     @rez7462

پس از ماجرای شبهه‌برانگیز اعزام نشدن الناز باجلانی پای پرواز به رقابت‌های جهانی 2021 تاشکند ازبکستان، همینطور عدم پاسخگویی ملی‌پوش دسته 76 کیلوگرم بانوان و مسئولان نادو به اضافه پنهان‌کاری فدراسیون، شائبه‌هایی مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار بعد از آزمایش داخلی که از ملی‌پوشان گرفته شده، به وجود آمده است.
همه چیز روبه‌راه و آرام به نظر می‌رسید. تیم‌های ملی وزنه‌برداری مردان و زنان کشورمان خود را مهیای حضور در رقابت‌های جهانی می‌کردند، وقتی هم که استارت لیست مسابقات جهانی اعلام شد، علاوه بر 10 پولادمرد کشورمان، نام 4 دختر وزنه‌برداری ایران اعزامی به این دوره از رقابت‌های جهانی در تاشکند ازبکستان نیز به چشم می‌خورد.
 النازه باجلانی، سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی، 4 ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان کشورمان اعزامی به تاشکند بودند. 4 ملی‌پوشی که تصور می‌شد همگی آنها مسافر قطعی رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری هستند. 
زیرا مجموعه مدیریتی و فنی فدراسیون وزنه‌برداری اینطور وانمود کرده بودند که هیچ مشکلی بابت اعزام نشدن آنها به تاشکند وجود ندارد. 
حتی زمان اعزام و وقتی کاروان کشورمان در ازبکستان و محل برگزاری تمرین و مسابقه جهانی مستقر شدند، بازهم نه فدراسیون صدای اعزام نشدن یک نفر از جمع چهار وزنه‌بردار دختر کشورمان به این دوره از رقابت‌ها را درآورد، نه حتی خود ورزشکار برخلاف سنوات قبل اعتراضی نسبت به اعزام نشدنش به رقابت‌های مهم و معتبر جهانی داشت! اما وقتی زمان برگزاری رقابت دسته 76 کیلوگرم گروه B هیچ خبری از نام و حضور باجلانی در تاشکند نبود، ابهام‌هایی مطرح شد مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ این دختر ملی‌پوش در نمونه‌گیری داخلی که نادوی ایران (ستاد مبارزه با دوپینگ کشورمان) از ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی 2021 تاشکند داشته و نهایتاً قبل از اعزام تیم به ازبکستان، این موضوع منجر به اعزام نشدن او به رقابت‌های جهانی شده است.
نکته دیگری که شبهه دوپینگی بودن دختر ملی‌پوش را قوت می‌بخشد، سکوت عجیب و عدم پاسخگویی مسئولین فدراسیون پزشکی- ورزشی و نادوی ایران است. 
روز گذشته چند بار با غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی و دبیرکل نادوی کشورمان تماس گرفتیم تا اصل و حقیقت ماجرا را از مسئول مربوطه جویا شویم اما پاسخی داده نشد. ضمن اینکه همین پروسه نیز در خصوص الناز باجلانی صورت گرفت که آن هم به جایی نرسید.

Page Generated in 0.0052 sec