printlogo


کد خبر: 239050تاریخ: 1400/9/25 00:00
پیکان یک – پرسپولیس 3
تعویضی‌های گلزن علیه پنالتی بحث‌برانگیز

ایران ورزشی- ترکیب ابتدایی پرسپولیس تا حدودی شگفتانه بود، هر چند باز هم مثل تمام بازی‌های قبلی چند ساعت قبل از بازی در سایت‌های خبری لو رفت. با حضور ناگهانی ترابی در ترکیب اصلی، وحید امیری این بار به پست هافبک راست رفت تا آقایی مدافع چپ باشد. 
همچنین در مرکز زمین یک اتفاق ویژه رخ داده و بعد از نمایش‌های ضعیف کامیابی‌نیا در دو بازی اخیر محمد شریفی در کنار سرلک به بازی گرفته شد. 
زوج خط حمله سرخ‌ها را هم عالیشاه – عبدی تشکیل دادند تا آل‌کثیر بعد از چند بازی حضور در ترکیب اصلی نیمکت‌نشین شود.
در هوای فوق‌العاده آلوده و ناسالم تهران پرسپولیس برای اولین بار در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهید دستگردی تهران مقابل میزبانش به میدان رفت که این تیم هم تغییرات و شگفتانه‌هایی در ترکیبش داشت. مجتبی حسینی بعد از سه شکست متوالی و بخصوص باخت سه گله هفته قبل مقابل استقلال، حسن پورحمیدی و ایمان اکبری را برای اولین در ترکیب قرار داد. پورحمیدی جانشین فرهاد کرمانشاهی گلر پر اشتباه پیکان در بازی استقلال شد اما او هم اشتباه کرد.
در زمین نسبتاً بی‌کیفیت دستگردی با وجود تغییراتی که کادر فنی پرسپولیس در ترکیبش اعمال کرده بود نتوانست کنترل بازی را در دست بگیرد و بازی مالکانه‌اش را نسبت به حریف غالب کند. به نظر می‌رسید تا حدودی چمن بی‌کیفیت و تا حدود بیشتری شرایط بد بازیکنان پرسپولیس و تاکتیک‌های خنثی‌کننده مجتبی حسینی باعث شد تا پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی هرگز نتواند کنترل بازی را در دست بگیرد و پیکان بازی پایاپایی انجام داد. اتفاقاً در دقیقه 14 اشتباه حامد لک در بازی با پا نزدیک بود کار دست سرخ‌ها بدهد اما این بار او خوش‌شانس بود و میزبان توان استفاده از این موقعیت خوب را نداشت.
سه دقیقه بعد با شوت اشتباه پورحمیدی گلر پیکان توپ به مهدی ترابی رسید و او هم مهدی عبدی را در فضایی مناسب صاحب موقعیت کرد. در شرایطی که نادر محمدی آفساید را پر کرده بود عبدی چرخید و ضربه زد و توپ با برخورد به دست مدافع اوت‌انداز پیکان وارد دروازه شد.
بعد از این گل به جای اینکه بازی جان بگیرد بدتر افت کرد و همان شرایط قبل از گل دنبال شد. پرسپولیس توان رسیدن به ریتم دلخواهش را نداشت و پیکان هم نمی‌توانست کار ترکیبی کند و موقعیتی بسازد.
بعد از سه اخطاری که نادر محمدی و محمد‌جواد آزاده از تیم میزبان و سعید آقایی از پرسپولیس گرفتند بالاخره پیکان یک موقعیت نصف و نیمه با ضربه ایستگاهی خلق کرد اما شوت نهایی نادر محمدی را لک مهار کرد تا نیمه نخست با وجود نمایش ضعیف دو تیم با یک گل به سود پرسپولیس تمام شود.
با وجود کیفیت پایین نیمه اول پرسپولیس در فاز حمله اما این تیم بدون تغییر وارد نیمه دوم شد. 5 دقیقه بعد از شروع بازی همکاری عالیشاه و ترابی با فرار ترابی تبدیل به موقعیت مناسبی شد اما ترابی ضربه آخر را نزد و مصدوم شد تا لحظاتی بعد تعویض شود.
با بیرون رفتن ترابی به نظر می‌رسید پرسپولیس در فاز حمله ضعیف‌تر هم شده و برای خلق موقعیت کار سخت‌تری دارد که اینگونه هم شد و پیکان با برقراری تعادل در بازی دقیقه 60 با شوت کوشکی شانس گلی ایجاد کرد.
پرسپولیس اما با کمترین موقعیت گل، خیلی زود به گل دوم هم رسید. پاس شیری، فرار عالیشاه و پاس به جلوی او باعث شد تا آل‌کثیر که جای ترابی را در زمین گرفته بود با یک ضربه تمام‌کننده تیمش را به گل اطمینان‌بخشی برساند.
دوباره چهار دقیقه بعد از این گل پیکان با شوت کوشکی موقعیت ساخت که این بار دفع سیدجلال اجازه نداد توپ به دروازه تیمش برسد. پیکان که در نیمه دوم سعی داشت با اوت‌های بلند نادر محمدی و ارسال از کنار‌ها به گل برسد اوت اندازش را بیرون کشید و پیمان رنجبری را به نوک حمله برد تا بلکه از این همه ارسال به نتیجه برسد.
دقیقه 79 بعد از اینکه پرسپولیس در یک ضدحمله کلاسیک با پاس اشتباه عبدی به جایی نرسید پیکان در یک موقعیت عجیب به ضربه پنالتی دست یافت. بعد از یک ارسال بلند، خروج لک با برخورد او به رنجبری همراه شد اما مهدوی به نشانه پنالتی در سوتش دمید و اعتراض نیمکت‌نشینان و بازیکنان پرسپولیس تنها یک اخطار برای عالیشاه و لک به همراه داشت. بعد از وقفه‌ای طولانی کوشکی موفق‌ترین چهره تیم میزبان با یک ضربه چیپ اختلاف را کم کرد تا استرس بر اردوی پرسپولیس سایه بیندازد.
دقیقه 86 پیکان سه تعویض متوالی انجام داد و پرسپولیس هم که شریفی را مصدوم می‌دید سه تعویض همزمان در دقیقه 87 انجام داد تا شجاعی، فرجی و اسدی جایگزین عالیشاه، عبدی و شریفی شوند. با اعلام 7 دقیقه وقت تلف شده به نظر می‌رسید پرسپولیس تحت فشار حریف قرار بگیرد اما نه تنها پیکان را کنترل کرد بلکه در دقیقه سوم وقت تلف شده با فرار امیری، پاس تودر او و پاس به جلوی رضا اسدی با ضربه نهایی شجاعی به گل سوم رسید تا با گلزنی تعویضی‌ها بازی را تمام کند.
پرسپولیس با این برد 19 امتیازی شد و در یک امتیازی صدر اما در رتبه پنجم قرار گرفت.
 
 
ترکیب پرسپولیس خلاف صحبت‌های یحیی
ترابی هم رسید هم فیکس شد، پهلوان روی نیمکت
ایران ورزشی – بعد از مصدومیتی که در بازی با هوادار نصیب مهدی ترابی شد کادر فنی پرسپولیس اعلام کرد نمی‌خواهد درباره این بازیکن ریسک کند و با وجود خفیف بودن درجه کشیدگی همسترینگ او، این بازیکن را مقابل پیکان و ویستاتوربین استراحت خواهند داد. اتفاقاً یحیی گل‌محمدی هم در نشست خبری قبل از بازی اعلام کرد ترابی در بازی با پیکان حضور نخواهد داشت اما یک ساعت مانده به بازی خبر آمد ترابی به بازی رسیده است. جالب اینکه خیلی زود مشخص شد وینگر تکنیکی پرسپولیس در ترکیب اصلی هم حضور دارد که به نظر می‌رسد برد استقلال مقابل سپاهان و حساس شدن شرایط جدول باعث شد تا کادر فنی پرسپولیس در مورد بازی دادن به ترابی ریسک کنند که البته مصدومیت دوباره ترابی در دقیقه 50 از همان ناحیه، نشان داد ریسک پر خطری انجام داده اند. همچنین با وجود اینکه یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی با پیکان اعلام کرده بود احسان پهلوان را بعد از یکی دو روز حضور در تمرین گروهی در لیست نخواهد گذاشت اما در مورد این بازیکن هم خلاف گفته‌هایش عمل کرد و پهلوان هم در لیست قرار گرفت.

 


Page Generated in 0.0052 sec