printlogo


کد خبر: 239049تاریخ: 1400/9/25 00:00
سالن کنفرانس

گل‌محمدی: اشتباهات سریالی داوران واقعاً نگران‌کننده است
تعویضی‌ها عالی کار کردند
گل‌محمدی در نشست خبری در خصوص بازی گفت: «نتیجه‌ای که خواستیم را گرفتیم. گرفتن ۳ امتیاز هدف اصلی ما بود و کنترل بازی را در اختیار داشتیم. بازی واقعاً سختی داشتیم و در خیلی از دقایق بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای صورت گرفت. از همه بازیکنانم تشکر می‌کنم چون هم در دفاع و هم در حمله تمرکز خوبی داشتند. ان‌شاءالله این برد به ما کمک می‌کند در بازی‌های آتی امیدوارانه‌تر بازی کنیم.»
وی در خصوص اینکه ۲ گل تیمش را بازیکنان تعویضی به ثمر رساندند، گفت: «همه بازیکنانی که در اختیار داریم کیفیت فنی خوبی دارند. در نهایت ۱۱ نفر می‌توانند داخل زمین باشند ولی همه آنها بخصوص تعویضی‌ها با انگیزه کار کردند. هم اسدی و هم بازیکنان تعویضی دیگر عالی بازی کردند و عملکرد آنها راضی‌کننده بود.»
سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص داوری گفت: «صحنه‌های تأثیرگذار علیه ما از شروع لیگ تا الان خیلی اتفاق افتاده است. داوران اشتباه می‌کنند ولی این اشتباهات سریالی واقعاً نگران‌کننده است. صحنه پنالتی پیکان خطای واضح بازیکن حریف روی لک بود. بازی ۲ بر صفر به سود ما بود ولی با این پنالتی تحت فشار قرار گرفتیم. اگر گل دوم را می‌خوردیم پرسپولیس با این همه هوادار تحت فشار قرار می‌گرفت. مهدوی را می‌شناسم و او را انسانی پاک و با‌شخصیت می‌دانم، او از داوران پاکدست کشور است ولی باید قبول کند این صحنه را اشتباه کرد. متأسفانه اشتباهات علیه ما خیلی زیاد شده و این ذهنیت را برای ما ایجاد کرده که اراده‌ای برای قهرمان نشدن ما وجود دارد. تعداد اشتباهات علیه پرسپولیس خیلی زیاد شده، من می‌گویم این اشتباهات سهوی بوده و عمدی نیست ولی امیدوارم همه اشتباهات تمام شود. این اتفاق باید برای همه رعایت شود و نه فقط برای تیم ما. داور خیلی خوب سوت زد و بازی را کنترل کرد ولی در آن صحنه با وجود اینکه کمک وی اعلام کرد پنالتی نیست تصمیم اشتباهی گرفت.»
گل‌محمدی در خصوص کیفیت زمین ورزشگاه دستگردی گفت: «همه زمین‌های ایران به سمت خراب شدن می‌روند و این جای تأسف است. اکثر زمین‌های لیگ برتر سال به سال از نظر کیفیت افت می‌کنند. کیفیت لیگ ما خیلی خوب و یکی از سخت‌ترین لیگ‌های آسیا است. تیم‌ها در لیگ ایران راحت به هم باج نمی‌دهند و در یک سطح هستند ولی کیفیت زمین‌ها باعث افت کیفی تیم‌ها می‌شود. پرسپولیس، استقلال و تیم ملی در یک زمین بازی می‌کنند و حتی چمن آزادی هم مشکلاتی دارد. اگر می‌خواهیم لیگ بهتری داشته باشیم و به دنبال تیم ملی بهتری هستیم باید زیرساخت‌ها را درست کنیم. فدراسیون یا وزارت ورزش باید شرایطی را به وجود بیاورد که وضعیت بهتر شود. امکانات فوتبال ما واقعاً زیر خط فقر است و باید راجع به این موضوع بیشتر فکر کرد.»
وی در خصوص وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس گفت: «آقای صدری قول داد که پنجره باشگاه ما تا روز جمعه باز شود. ما ۲ بازیکن تاجیک گرفتیم که بر اساس نیاز قرار بود در نیم فصل اول از آنها استفاده کنیم ولی الان 7-6 هفته است این بازیکنان مجوز بازی ندارند. امیدوارم این مشکل برطرف شود و ما زودتر از این نفرات استفاده کنیم هر چند می‌دانم صدری تلاش زیادی می‌کند که این اتفاق رخ بدهد.»
 
 
نظر متفاوت کارشناسان درباره پنالتی بحث‌برانگیز
لک خطا کرد یا رنجبری؟
دقیقه 77 بازی پیکان – پرسپولیس اتفاق عجیبی رخ داد و اعلام پنالتی به سود میزبان از سوی رضا مهدوی اعتراض گسترده پرسپولیسی‌ها را به دنبال داشت. از آنجایی که پرسپولیسی‌ها فهمیدند تصمیم کمک داور هم پنالتی نبوده اعتراض‌ها گسترده‌تر شد و حتی مطهری از داور چهارم خواست با دیدن فیلم آن صحنه در تصمیمش تجدید‌نظر کند که مهدوی قبول نکرد. جالب اینکه بعد از بازی هم نظرات کارشناسان درباره این صحنه متفاوت بود و دو تا از آنها پنالتی را تأیید کردند و یکی هم با پرسپولیسی‌ها هم عقیده بود. نوید مظفری در خصوص صحنه اعلام پنالتی به سود پیکان که منجر به اعتراض شدید بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس شد، گفت: «در آن صحنه حامد لک با دست چپ به مهاجم پیکان ضربه می‌زند و اعتراض کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بی‌دلیل بود. پنالتی کاملاً درست بود.» حیدر سلیمانی دیگر کارشناس داوری هم گفت: «با دیدن تصاویر تلویزیونی مشخص می‌شود این تصمیم داور درست است و حامد لک بدون اینکه تأثیری روی توپ بگذارد، روی مهاجم پیکان خطا کرده است.» هادی دزفولی داور قدیمی کشورمان هم گفت: «این صحنه به هیچ‌وجه پنالتی نبود و برخوردی که به خطا ختم شود، رخ نداد. دروازه‌بان پرسپولیس ابتدا توپ را زد و این صحنه نمی‌توانست پنالتی باشد. دقیقاً از این لحظه به بعد داور اشتباهات زیادی داشت. هر چند همین پنالتی به اشتباه گرفته شده نیز باید تکرار می‌شد، چون دو بازیکن از هر دو تیم پیش از ضربه داخل محوطه جریمه شدند.»

 


Page Generated in 0.0055 sec