printlogo


کد خبر: 239047تاریخ: 1400/9/25 00:00
فرهاد چشم‌هایش را روی حقایق نبست
اعتراف مجیدی به فوتبال مالکانه سپاهان

رضا حمیدی

استقلال در هفته دهم برد بزرگی را به چنگ آورد که در بالا بردن انگیزه و ضریب موفقیت این تیم در فصل جاری بسیار اثرگذار خواهد بود. این پیروزی استقلال را در خودباوری بیشتر غوطه‌ور خواهد کرد و اثرات روانی مناسبی در آینده ایجاد خواهد کرد، به طوری که ممکن است بالانشینی آبی‌ها ادامه داشته باشد و حتی استقلال نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان برساند. رسیدن به این جایگاه مستلزم کاستن از اشتباهات فردی و تاکتیکی است و مربیان نیز باید به خوبی خود را تا پایان لیگ به روز نگه داشته و اطلاعات کافی از رقبای خود را به بازیکنان انتقال دهند تا کسب موفقیت آسان‌تر شود.

 بعد از پیروزی مقابل سپاهان، فرهاد مجیدی در اظهاراتی متفاوت مهر تأیید زد بر فوتبال مالکانه تیم سپاهان تا دیدگاه سرمربی استقلال نسبت به آنچه در این بازی رقم خورده هویدا شود. گرچه مجیدی سپاسگزار تلاش مردانش بود و تیمش را در ایجاد موقعیت ستود و از بازیکنان دفاعی‌اش نیز تمجید کرد اما او هرگز بر عملکرد نامناسب تیمش در مالکیت توپ سرپوش نگذاشت و حتی در نشست خبری بعد از بازی نیز بدون ملاحظه‌کاری به این موضوع اعتراف کرد.
این دیدگاه سبب می‌شود استقلال با واقع‌بینی بیشتر نسبت به ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود قدم به بازی‌های آتی بگذارد و ایضاً در راستای کاستن از اشکالات تاکتیکی قدم‌های محکمی بردارد. اعتراف مجیدی می‌تواند مقدمه‌ای برای انجام تمریناتی در راستای بالا رفتن درصد مالکیت توپ در استقلال باشد و این تیم را در وضعیت مناسب‌تری قرار داده و استقلال را به تیمی بدل سازد که توپ‌داری بیشتری در میدان رقابت دارد.
در حقیقت مجیدی با این اعتراف اولین قدم را در راه ترمیم اشکالات تیمش برداشت و نخستین هشدار را نیز به بازیکنانش داد که در بازی‌های آتی این نقیصه را برطرف کنند و به سمت ساختن تیمی با عیار فنی بالاتر حرکت کنند.
استقلال به واقع ظرفیت رسیدن به این مرتبه را دارد و برخورداری از بازیکنانی که تکنیک فردی مطلوبی دارند استقلال را به داشتن تیمی با مالکیت توپ قابل توجه امیدوار خواهد ساخت. در استقلال مؤلفه‌های رسیدن به چنین تیمی وجود دارد و مجیدی می‌تواند با واقع‌بینی بیشتر تیمی زیبا‌تر را در لیگ بیست و یکم پدید آورد. 

Page Generated in 0.0057 sec