printlogo


کد خبر: 238674تاریخ: 1400/9/18 00:00
محبوب:از فضای تمرین لذت بردم، بازیکنان عالی بودند
پرسپولیسی که من دیدم باز هم قهرمان می‌شود

ناصرقراگزلو
 
داود محبوب، مدافع راست سابق پرسپولیس که با مربیگری استانکو سابقه قهرمانی با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه بازیگری‌اش دارد روز سه‌شنبه به دعوت کادر فنی پرسپولیس در تمرین حضور یافت تا از نزدیک شاهد تمرین تیم سابقش باشد. به همین بهانه با مدافع راست سابق پرسپولیس گفت و گویی داشتیم.
 
چطور شد که در تمرین پرسپولیس حضور پیدا کردید؟
 به دعوت بزرگان و دوستان عزیزم حمید مطهری و افشین پیروانی در تمرین پرسپولیس حاضر شدم تا با دوستانم دیداری داشته باشم و از نزدیک تمرین تیم سابق و محبوبم را نظاره‌گر باشم.
برخورد و استقبال بازیکنان پرسپولیس از حضورتان چطور بود؟
همه بازیکنان پرسپولیس به دلیل محبت خودشان نزد من آمدند و با هم صحبت کردیم تا به نوعی بزرگواری خودشان را نشان دهند جدا از اینکه بزرگترهای تیم و کادر سرپرستی و فنی هم برخورد بسیار پر مهر و محبتی با من داشتند.
شرایط تمرینی و فضای تمرین تیم پرسپولیس را چگونه دیدید؟
بازیکنان خیلی خوب و عالی تمرین می‌کردند و فضای بسیار خوب همراه با جدیت در تمرین موج می‌زد که من بیننده واقعاً از آن لذت بردم چون بازیکنان را بسیار باروحیه و باانگیزه دیدم و از تماشای آنها لذت بردم.
خودتان هم زمانی بازیکن پرسپولیس بودید. چه نکته‌ای در محل تمرین پرسپولیس نظرتان را جلب کرد؟
ابزار ما نسبت به بازیکنان فعلی واقعاً فرق می‌کرد. پرسپولیس زمان ما در زمین کارگران تمرین می‌کرد که زمین خوبی نداشت مضاف بر آنکه حتی زمین چمن ورزشگاه آزادی هم فقط پنج هفته اول کیفیت خوبی داشت و در بقیه بازی‌ها کیفیت مطلوبی نداشت اما خدا را شکر، شاهد امکانات و زمین خوب در ورزشگاه اختصاصی پرسپولیس؛ ورزشگاه شهید کاظمی بودم. از سوی دیگر در حال حاضر شاهدیم که در چهار فصل سال هم زمین چمن ورزشگاه آزادی کیفیت خیلی خوبی دارد نکته‌ای که به پرسپولیس در بازی‌های خانگی‌اش کمک می‌کند.
شما خودتان در پست تخصصی دفاع راست پرسپولیس خصوصاً در سیستم
2-5-3 زمان استانکو تخصص خوبی داشتید. مدافعان راست فعلی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من از نزدیک تمرین و شرایط فنی سیامک نعمتی و مهدی شیری را دیدم. دو بازیکنی که خیلی خوب و با انگیزه تمرین می‌کردند و از شرایط خوبی بهره می‌بردند.
هر دو بازیکنی که نام بردید مدافعان خوبی هستند. با آنها صحبتی نداشتید؟
هر دو مدافع راست پرسپولیس بازیکنان قابل اعتمادی هستند که به نظرم باز هم جا برای پیشرفت بیشتر دارند و می‌توانند بهتر از اینکه هستند هم ظاهر شوند چون از سرعت و توانمندی فنی قابل قبولی برخوردارند.
بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس را هم دیدید. آنها را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
 من فقط یکی از آنها را که در پست دفاع وسط بود در تمرین دیدم و آقا کریم، این بازیکن که تخصص بازی در چند پست دیگر هم دارد به من نشان داد. بازیکنی که کیفیت خوبی داشت و در تمرینات به لحاظ فنی و بدنی سرحال نشان داد اما آن یکی بازیکن تاجیکستانی را نشناختم.
در تمرینات پرسپولیس چه نکته‌ای بیشتر نظرتان را جلب کرد؟
بازیکنان بسیار خوب و با روحیه قهرمانی نظر مرا جلب کردند. روحیه‌ای که به نظرم از کادر فنی و سرپرستی این تیم به شکل عالی به بازیکنان انتقال پیدا کرده است.
اما امسال به نظر می‌رسد که شرایط پرسپولیس برای کسب قهرمانی سخت است.
پرسپولیسی که من دیدم به نظرم باز هم قهرمان می‌شود. تیمی به لحاظ فنی عالی و بازیکنانی با روحیه بسیار بالا که روحیه قهرمانی در بین آنها موج می‌زد و بیننده را به تحسین وا می‌داشت. تیم‌های خوب و چند تیم مدعی هم جدا از پرسپولیس در لیگ بیست و یکم حضور دارند اما من فکر می‌کنم در فوتبال تیمی موفق‌تر است که پایان بهتری داشته باشد.

Page Generated in 0.0048 sec