printlogo


کد خبر: 238672تاریخ: 1400/9/18 00:00
مجیدی: ناکامی استقلال را گردن داوران نمی‌اندازم
پیکان- استقلال: نوار مساوی را پاره کن

هر اندازه که بتوان برای داوران نیز سهمی در  تساوی‌های پی در پی استقلال قائل بود، باز هم نمی‌توان از کنار اشکالات تاکتیکی آبی‌‌ها در به وجود آمدن این وضعیت به سادگی عبور کرد. استقلال به واقع در پنج بازی اخیر که پی در پی به تساوی رسیده، آن تیم شاداب و با طراوتی که انتظارش می‌رفت وارد لیگ بیست و یکم شود، نبود. در عین حال استقلال شروع خوبی در لیگ بیست و یکم داشت اما این وضعیت به سرعت جای خودش را به تساوی‌های پی در پی داد که فرهاد مجیدی به عنوان اول شخص کادرفنی استقلال باید به سرعت در مسیر بهبود اوضاع و شناسایی نقاط ضعف و قوت تیمش گام بردارد تا کفه ترازو به سمت تیمش سنگین شود. پرواضح است که اگر تیم او در بازی با پیکان نیز به آن نتیجه‌ای که مد نظر هوادارانش است نرسد، هم اوضاع استقلال در جدول رده‌بندی وخیم‌تر خواهد شد و هم اینکه آینده مجیدی با استقلال به مخاطره خواهد افتاد. فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد همچنان روی صندلی مربیگری استقلال حضور داشته باشد، باید تیمش را با چهره‌ای کاملاً متحول شده راهی میدان بازی با پیکان کند. تیمی که مربیانش در طول 90 دقیقه بازی مدام اعتراض نمی‌کنند و دنبال دشمن فرضی و بهانه‌تراشی نمی‌گردند و نمایشی بی‌نقص و رو به جلو را به اجرا می‌گذارند. مجیدی و تیمش باید به واقع از پوسته اعتراض خارج شده و مردانی باشند با استحکام فکری و اعتماد به نفس قابل توجه که با وجود اشتباهات داوری بتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد و نتیجه را به سود خود تغییر دهد. تردیدی نیست اگر استقلال دارای چنین ویژگی‌هایی بود، با وجود برخی ناداوری‌ها می‌توانست از همین پنج تساوی پی در پی نیز دست کم دو پیروزی بیرون بکشد و جایگاهش را از رتبه‌ای که اکنون رقم خورده، ارتقا دهد و حتی صدرنشین باشد. به هرحال بازی با پیکان یک فرصت طلایی است تا آبی‌ها به آن نقطه آرمانی برسند، کما اینکه اگر استقلال مقابل پیکان که تیم دونده‌ای هم هست موفق به کسب پیروزی شود، باید در بازی‌های آتی استمرار خود را حفظ کند تا در لیگی که مدعیان متوسطی دارد، دوباره به یک مدعی جدی بدل شود.
 
دفاع فرهاد از استقلال
البته فرهاد مجیدی به کاستی‌های تیمش در بخش گلزنی مهر تأیید نمی‌زند و نظر دیگری را بیان می‌کند. او می‌گوید: «می‌توانید آمار بگیرید استقلال در این 8 هفته چند فرصت ایجاد کرده است. ما در بازی با نفت 8 فرصت گلزنی داشتیم، چطور می‌شود تفکر ما دفاعی باشد؟ در 8 بازی گذشته با سیستم 2-5-3 بازی کردیم و فقط در یکی دو بازی با سیستم 2-4-4 به میدان رفتیم که آن هم بر اساس تیم مقابل بوده است. دستور کار ما همیشه تهاجمی است. به جز بازی با نفت آبادان در بقیه بازی‌ها کیفیت نداشتیم ولی با این وجود می‌شد در همان بازی‌ها برنده شویم. من امیدوارم فردا بدشانسی‌های ما تمام شود و برنده شویم. من به تک تک بازیکنانم ایمان دارم. تیمی که 8 هفته نباخته و فقط 2 گل آن هم روی ضربات ایستگاهی خورده تیم باکیفیتی است. من تمام تلاشم را می‌کنم این تیم را به شرایط ایده‌آل و تیمی که مد نظرم هست برسانم.»
 
ناکامی ما گردن داوران نیست
سرمربی استقلال در بخش دیگری از حرف‌هایش این ادعا که از قول او گفته شده نتیجه نگرفتن تیمش به دلیل اشتباهات داوری است را تکذیب کرد: «نتیجه نگرفتن تیم را گردن داور و بازیکنانم نمی‌اندازم. من به عنوان سرمربی استقلال نتایج را بر عهده می‌گیرم. آقای بنیادی‌فر قبلاً هم برای ما داوری کرده و در کنفرانس قبل از دربی هم گفتم او داور خوبی است. او در آن لحظه فقط شهامت گرفتن پنالتی را نداشت. اگر این اتفاق در دقیقه 30 یا 50 می‌افتاد او حتماً پنالتی می‌گرفت. من به هیچ عنوان نمی‌گویم داور باعث نتایج استقلال است و این صحبت را قبول ندارم. البته برد پرسپولیس خیلی می‌توانست به ما کمک کند. در بازی‌های حساس موقعیت کم پیش می‌آید و تیمی برنده می‌شود که از فرصت‌هایش استفاده کند. دربی بازی باکیفیتی نبود. البته هم ما و هم پرسپولیس موقعیت گل داشتند ولی قول می‌دهم هواداران دو تیم در دربی برگشت بازی جذاب‌تری را مشاهده خواهند کرد.»

Page Generated in 0.0069 sec