printlogo


کد خبر: 238633تاریخ: 1400/9/18 00:00
توپ و تور

سقوط یک پله‌ای بسکتبال در رنکینگ جهانی
تیم ملی بسکتبال ایران با یک پله سقوط، در رتبه ۲۳ رنکینگ جهانی قرار گرفت.
با بسته شدن پنجره نخست رقابت‌های انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در همه قاره‌ها، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) رنکینگ جدید تیم‌های ملی بزرگسالان را منتشر کرد.
در رنکینگ منتشر شده از سوی فیبا، تیم ملی ایران با وجود پیروزی در دو بازی رفت و برگشت مقابل بحرین در پنجره نخست انتخابی‌ها، با یک پله سقوط در رتبه ۲۳ جهان قرار گرفت.
طبق رنکینگ اعلام شده، آمریکا، اسپانیا، استرالیا، اسلوونی، فرانسه، صربستان، آرژانتین، لیتوانی، ایتالیا و یونان نیز رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند. لیتوانی با یک پله صعود، جای ایتالیا را در رتبه هشتم گرفته است.
مسابقات جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ قرار است به میزبانی سه کشور اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار شود. برای نخستین بار است که سه کشور به صورت همزمان میزبان مسابقات جام جهانی بسکتبال خواهند بود.
 
 
 
تلاش برای عنوان 25 تا 32 امین
زنان هندبال در پرزیدنت کاپ
تیم هندبال زنان ایران پس از عدم راهیابی به مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان، در رقابت‌های رده ‌بندی به میدان می‌رود.
ملی‌پوشان هندبال زنان ایران با قرارگیری در رده چهارم به پرزیدنت کاپ راه یافتند و باید برای کسب عنوان ۲۵ تا ۳۲ با حریفان خود رقابت کنند. در مرحله پرزیدنت کاپ تیم ملی ایران با کامرون، آنگولا و ازبکستان رقابت خواهد کرد.
هندبالیست‌های زن ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی از رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل قزاقستان به میدان رفتند و با نتیجه ۲۵ بر ۳۱ بازی را واگذار کردند. نیمه اول این بازی با حساب ۱۴ بر ۱۰ به سود قزاقستان به پایان رسیده بود اما در نیمه دوم اختلاف بیشتر شد تا در نهایت باخت سوم ایران با اختلاف شش امتیازی اتفاق بیفتد.تیم ایران در دو بازی ابتدایی خود در مرحله گروهی نیز به رومانی و نروژ باخته بود.

Page Generated in 0.0052 sec