printlogo


کد خبر: 238631تاریخ: 1400/9/18 00:00
خبر و مصاحبه

برخواه: اردوی آخر خوب نبود
 خیلی‌ها به وظیفه خود عمل نکردند
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به انتقاد از بعضی از رفتارها پرداخت و مدعی شد که برخی منتظر هستند که این تیم در جهانی ازبکستان بازنده به ایران برگردد. محمدحسین برخواه با اشاره به آخرین وضعیت وزنه‌برداران پیش از اعزام به قهرمانی جهان ازبکستان گفت: «شرایط تیم بد نیست. در چهار وزن ۸۱، ۸۹، ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم شانس کسب مدال داریم. در ۱۰۹ کیلوگرم و فوق سنگین هم شرایط ملی‌پوشان بد نیست. در فوق سنگین امید داریم علیرضا یوسفی رکورد جوانان جهان که در لیگ زد را در قهرمانی جهان تکرار کند و رکورد رسمی به نام او ثبت شود.» برخواه با اشاره به تدارکات نامناسب تیم در اردوی پایانی ادامه داد: «وزنه‌برداری در پشتیبانی وضعیت خوبی نداشت و حمایتی از این رشته انجام نشد و آقایانی که وظیفه داشتند از این رشته حمایت کنند تا در وضعیت خوبی اعزام شویم، در کار خود کم‌کاری داشتند. ملی‌پوشان تمام تلاش خود را کردند تا اردو را در شرایط خوبی پشت سر بگذارند هر کدام از آنها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون در اردو برای خودشان هزینه کردند.» برخواه در پاسخ به این پرسش که چه پیش‌بینی برای کسب سکوی تیمی دارد، گفت: «امیدوارم زحماتی که کشیده شده به نتیجه برسد. خیلی‌ها منتظر هستند که تیم زمین بخورد ولی واقعیت این است که توکل ما به خدا است و ایمان داریم خدا دستمان را می‌گیرد.»
 
 
تقدیر از قهرمانان کشتی در جهانی نروژ
حمایت از ستاره‌های کشتی با 110 سکه
یک حامی مالی کشتی به مدال‌آوران جهانی نروژ سکه هدیه داد. تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در رقابت‌های جهانی نروژ موفق به کسب 7 مدال طلا، 3 مدال نقره و 3 مدال برنز و مجموعاً 13 مدال شدند و یک رکورد تاریخی را در کسب مدال در رقابت‌های جهانی از خود به جای گذاشتند. با توجه به افتخارآفرینی صورت گرفته یک حامی مالی از بخش خصوصی با برگزاری مراسمی باشکوه و با اهدای 110 سکه طلا از افتخارآفرینان رقابت‌های جهانی نروژ تقدیر کرد. در این مراسم که علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی و محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند، جمع زیادی از پیشکسوتان و قهرمانان و همچنین هنرمندان حضور داشتند. محمدرضا طالقانی، منصور برزگر، احمدرضا عابدزاده و پوریا پورسرخ از جمله حاضران در این مراسم بودند. در این مراسم شرکت داروسازی آکتوور به دارندگان مدال طلا؛ 8 سکه طلا به دارندگان مدال نقره؛ 6 سکه طلا، دارندگان مدال برنز، 4 سکه طلا و سرمربیان تیم‌های ملی هر کدام 7 سکه طلا و مربیان تیم‌های ملی هم هر کدام 2 سکه طلا اهدا کرد. بعد از رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان این چندمین مراسم است که بخش خصوصی در حمایت از قهرمانان وارد عمل می‌شود. فدراسیون کشتی در پیامی از تمامی حامیان و علاقه‌مندان به ورزش اول کشور بخصوص این حمایت‌کننده مالی نهایت قدردانی را دارد.
 
 
 
سرشاخ غول‌های کشتی در لیگ
نبرد تکراری یزدانی با نایفونف
لیگ کشتی آزاد روز جمعه به ایستگاه پایانی می‌رسد که می‌توان شاهد رقابت‌های جذاب و مهمی در این روز بود. مرحله نیمه‌نهایی و فینال کشتی آزاد روز جمعه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود تا آخرین روز این رقابت‌ها باشد. مسابقاتی که نسبت به سال‌های قبل با حاشیه‌های کمتری روبه‌رو بود. شاید مهم‌ترین حاشیه به ماجرای اخراج کامران قاسمپور از تیم صنایع غذایی مازندران مربوط باشد اما به جز این دیگر هیچ موضوع حاشیه‌ای در لیگ وجود نداشت. درست برخلاف سال قبل که کلی سر و صدا و جنجال به همراه داشت. در مرحله نیمه‌نهایی فولادین ذوب آمل با سهند ارس و صنایع مازندران با دانشگاه آزاد روبه‌رو می‌شود. علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک که امسال با تیم قدرتمند سهند ارس پا به میدان گذاشته رقابتی حساس با تیم فولادین ذوب آمل دارد که هدایت آن برعهده مصطفی میرعمادیان است. امین طاهری، محمد نخودی، امیرمحمد یزدانی، آرتور نایفونف، علیرضا سرلک، علیرضا کریمی، مصطفی حسین‌خانی و ژاگیر شاخیف از چهره‌های نامدار تیم سهندارس هستند. حسن یزدانی، امیرحسین زارع، رضا اطری، مرتضی قیاسی، علی قلی‌زادگان، محمدحسین محمدیان، محمد حبیب کادی ماگمادف، عرفان الهی، امیرحسین فیروزپور و ... از مدعیان حاضر در تیم فولادین ذوب آمل هستند.

 


Page Generated in 0.0041 sec