printlogo


کد خبر: 238621تاریخ: 1400/9/18 00:00
مصاحبه و خبر

بازیکنان در ایتالیا آبدیده می‌شوند
ناظم‌الشریعه: به فدراسیون برنامه 3 ساله دادم
سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال از ارائه برنامه 3ساله خود به کمیته فوتسال برای ادامه همکاری با تیم ملی و برپایی یک اردوی آماده‌سازی در ایتالیا خبر داد. محمد ناظم‌الشریعه در خصوص اردوی آماده‌سازی ایتالیا می‌گوید: «روز چهارشنبه ۱۷ آذر، مرحله دوم اردوی تیم ملی با حضور ۲۰ بازیکن آغاز شد و تا بیستم آذر ادامه دارد که از این تعداد، ۱۶ بازیکن انتخاب می‌شوند و در نهایت با ۱۴ بازیکن عازم ایتالیا خواهیم شد. همانگونه که می‌دانید تیم ملی ایتالیا از بهترین تیم‌های جهان است که خود را برای مسابقات جام ملت‌های اروپا آماده می‌کند. ما در اردوی ایتالیا 2 بازی دوستانه برگزار می‌کنیم تا بازیکنان جوان ما آبدیده شوند و با تجربه و آمادگی بهتری عازم مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها شویم.»
ناظم‌الشریعه در خصوص مسابقات بعدی تیم ملی می‌گوید: «رقابت‌های پیش روی ما مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا است که فروردین سال آینده برگزار می‌شود و سپس باید خود را آماده مسابقات جام ملت‌ها کنیم که شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. متأسفانه برخی‌ها به دنبال جوسازی برای تیم ملی هستند اما بنده تا پایان سال با تیم قرارداد دارم و برنامه 3 ساله خود را نیز به کمیته فوتسال ارائه کرده‌ام. ضمن اینکه فدراسیون نیز علاقه‌مند به ادامه همکاری است اما همه چیز پس از اردوی ایتالیا مشخص می‌شود. در برنامه جدید ما، در تیم ملی پوست‌اندازی می‌شود و بازیکنان جدیدی به تیم ملی دعوت خواهند شد و طبق برنامه باید چند بازی دوستانه خوب با تیم‌های مطرح جهان انجام بدهیم تا میزان تجربه و آمادگی بازیکنان افزایش یابد. بدون شک یکی از علل اصلی عدم راهیابی تیم ملی به جمع 4 تیم برتر جام‌جهانی، همین نبود بازی‌های تدارکاتی مناسب بود. در حالی که پیش از آغاز جام جهانی و از سال ۲۰۱۹ هیچ کاری برای کمک به تیم ملی فوتسال انجام نشد و بدون مسابقه تدارکاتی عازم جام‌جهانی شدیم و با این حال به صورت میلیمتری از دور مسابقات کنار رفتیم.»
 
 
اسکوچیچ و دستیاران در تعطیلات کریسمس
با فرا رسیدن آخرین روزهای باقی‌مانده از سال ۲۰۲۱، دراگان اسکوچیچ و دستیارانش طی روزهای گذشته ایران را ترک کردند و راهی کشورهای مختلف شدند تا کریسمس را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند. سرمربی کروات تیم ملی ایران از تابستان سال جاری در تهران حضور داشت و فرصتی برای ملاقات با خانواده خود به دست نیاورده بود اما مطابق سال گذشته، چندین روز قبل از سال نو میلادی، راهی کرواسی شد. همچنین سایر دستیارهای او از جمله ماریو تات و ملادن زگانیر هم با این سرمربی به کرواسی رفتند و وحید هاشمیان هم برای سپری کردن تعطیلات خود به کشور آلمان عزیمت کرد. تیم ملی فوتبال ایران کمتر از 2 ماه بعد یعنی در هفتم و دوازدهم بهمن در دو دیدار رسمی مقابل عراق و امارات به میدان خواهد رفت. در صورتی که تیم ملی بتواند در یکی از این دو بازی به پیروزی دست یابد، صعود زودهنگامی را به جام جهانی تجربه خواهد کرد.
 
 
 
اردوی مشترک با بلاروس
تمرینات تیم ملی ساحلی بعد از استراحت یک‌ماهه
بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای 2021 که با شکست مقابل روسیه برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به دست آمد، شاگردان هاشم‌پور به استراحتی یک‌ماهه رفتند و حالا قرار است بعد از گذراندن دوران استراحت، دور جدید اردوها آغاز شود. اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی از 23 آذرماه تا 2 دی‌ماه در بوشهر برگزار خواهد شد و بر این اساس عباس هاشم‌پور، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی، 26 بازیکن را به اردو دعوت کرد. اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است: مسلم مسیگر، مصطفی کیانی، محمد معصومی‌زاده، نصراله شهمرادی، احسان درا، محمدجواد خسروی و میلاد دریایی (پارس جنوبی)، محمد احمدزاده و آیدین تشنه‌کام (شاهین خزر رودسر)، مصطفی دهقانی، محمدعلی مختاری، عباس رضایی، هادی فرهمند، علی میرشکاری و رضا امیرزاده (گلساپوش یزد)، سیدمهدی میرجلیلی و سیدحسین میرحسینی (صدر شیمی یزد)، محمدعلی نظرزاده و رضا دیری (صنعت فرش حداد اصفهان)، موحد محمدپور و سجاد عباسی (ایفا اردکان یزد)، محمد رضی‌زاده (زردپوشان سیاه‌کوه اردکان)، اسحاق مطهری‌نژاد (موج سواران نوشهر)، محمد امین صیادی (شهرداری دشتی پارسیان)، علی درویش متولی (ملوان بندر انزلی) و سعید پیرامون (منطقه آزاد چابهار).
تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس در همین تاریخ جهت برگزاری اردوی مشترک در بوشهر حاضر خواهد شد.
 

 


Page Generated in 0.0064 sec