printlogo


کد خبر: 238385تاریخ: 1400/9/14 00:00
خبر

نخستین تجربه بانوان هندبال در جام جهانی
باخت سنگین در روز درخشش دروازه‌بان
تیم هندبال زنان ایران که نخستین حضور خود در رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کند، در اولین گام به مصاف رومانی رفت. حریف قدرتمندی که به گفته سایت فدراسیون جهانی در تمام ادوار این رقابت‌ها حضور داشته و یکی از قدرت‌های هندبال اروپاست. هندبالیست‌های ایران در اولین رقابت خود با نتیجه ۳۹ بر ۱۱ به رومانی باختند تا شکست سنگینی را در ابتدا تجربه کنند. رومانی نیمه اول را با نتیجه 20 بر 3 به سود خود به پایان رسانده بود و در نیمه دوم هم با نتیجه 19 بر 8 پیروز شد تا در نهایت با 18 اختلاف به برتری برسد. فدراسیون جهانی هندبال بعد از این بازی نوشت: تیم ایران در مقابل رومانی که در همه ادوار مسابقات جهانی حضور داشته، اولین دوره حضور خود در این مسابقات را تجربه کرد. پیروزی رومانی بزرگ‌ترین برد این تیم در مسابقات جهانی بود. البته اگر فاطمه خلیلی بهفر، دروازه‌بان تیم ملی ایران (که در نیمه اول ۱۴ شوت را مهار کرد) نبود، اولین بازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به یک شکست بزرگ‌تر تبدیل می‌شد. تیم ملی رومانی در حمله بخصوص در موقعیت‌های تک به تک با دروازه‌بان تیم ملی ایران فرصت‌های زیادی را از دست داد. با این وجود رومانی از انبوه اشتباهات ایران استفاده کرد و این بازی در نهایت با اختلاف زیاد به سود رومانی به پایان رسید. این بازی بزرگترین پیروزی رومانی و کمترین گل خورده (از سال ۱۹۸۷) برای این تیم در مسابقات قهرمانی جهان بود. تیم ایران در دو بازی آینده خود در این رقابت‌ها ابتدا با نروژ و سپس با قزاقستان دیدار خواهد کرد.
 
 
اعزام تیم والیبال سیرجان به جام باشگاه‌های جهان
مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال ۲۰۲۱ از ۱۶ تا ۲۱ آذرماه با حضور ۶ تیم از جمله فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان قاره آسیا در شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ۲۲ نفره تیم فولاد سیرجان شامل ۱۴ بازیکن و ۸ نفر کادر فنی شب گذشته از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد شهر بتیم ترک کرد. نمایندگان والیبال ایران ابتدا به دوحه قطر می‌روند و پس از توقف دو ساعته در این فرودگاه، راهی برزیل خواهند شد تا بعد از ۲۴ ساعت به شهر بتیم میزبان رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان برسند. این رقابت‌ها با حضور ۶ تیم سادا کروزیرو (برزیل)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)، لوبه (ایتالیا)، ترنتینو (ایتالیا)، یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) فون ویک تاباته (برزیل) برگزار خواهد شد. نماینده قاره آسیا (فولاد سیرجان) در مرحله مقدماتی به ترتیب به مصاف سادا کروزیرو (برزیل) و ترنتینو (ایتالیا) می‌رود. در دیگر گروه مرحله مقدماتی نیز تیم‌های لوبه (ایتالیا)، یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) و فون ویک تاباته (برزیل) با هم رقابت ‌خواهند کرد. یرجانی‌ها که در مسیر اعزام به این رقابت‌ها، حواشی بسیاری را تجربه کردند و در نهایت هم نتوانستند یکی دو بازیکن مد نظر خود را به برزیل ببرند، کمترین شانس را برای قرار گرفتن روی سکوی این رقابت‌ها دارند و به نوعی از همین حالا برای یکی از عناوین پنجم یا ششم به میدان می‌روند.
 
 
رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو
شکوفایی شیدایی بعد از درخشش در ریاض
در رنکینگ برترین تکواندوکاران جهان، زهرا شیدایی با کسب مدال طلای رقابت‌های آزاد قهرمانی جهان در عربستان از رده ۱۴۴ به رده ۴۷ صعود کرد. در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، آرمین هادی‌پور، نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با 99/ 142 امتیاز در رده هشتم قرار دارد؛ حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن با ۵0/ ۵1 امتیاز در رده چهل و ششم جای گرفته است. در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی با ۵۰/ 150 امتیاز در رده ششم قرار گرفت، سروش احمدی با 89/ 116 امتیاز جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داد و امیرمحمد بخشی نیز با 16/ 90 امتیاز رده بیستم را به نام خود ثبت کرده است. محمدعلی خسروی در وزن ۸۰- کیلوگرم با 16/ 42 امتیاز در رده پنجاه و پنجم قرار دارد و علی اشکوریان نیز با ۴۰ امتیاز رده پنجاه و هشتم را به خود اختصاص داده است؛ مهدی جلالی با 10/ 38 امتیاز در رده شصت و سوم جای دارد و مهران برخورداری نیز با کسب 76/ 37 امتیاز رده شصت و چهارم این وزن را به نام خود ثبت کرده است. سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با 01/ 136 امتیاز در رده ششم قرار دارد. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با 46/ 61 امتیاز رده سی و سوم را در اختیار دارد. علیرضا نادعلیان در این وزن با ۲۶ امتیاز در رده شصت و سوم جای گرفت. در گروه زنان مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم با 1۳/ 43 امتیاز رده شصت و سوم را به نام خود ثبت کرده است. نگار اسماعیلی با ۴۰ امتیاز رده شصت و هفتم را به خود اختصاص داده است. در وزن ۵۷- کیلوگرم زهرا شیدایی که در مسابقات آزاد جهانی موفق به کسب مدال طلا (۴۰ امتیاز) شد، با ۹۷ پله صعود و 75/ 54 امتیاز توانست رده ۴۷ را به خود اختصاص دهد. ناهید کیانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن با دو پله صعود و 33/ 53 امتیاز در رده چهل و نهم جای گرفته است. پریسا جوادی با 89/ 40 امتیاز در رده شصت و ششم قرار گرفت. در وزن ۶۷- کیلوگرم ملیکا میرحسینی با کسب مدال برنز در رقابت‌های آزاد جهانی شش پله صعود داشت و با 80/ 71 امتیاز در رده ۲۹ قرار ‌گرفت. کیمیا همتی با 49/ 33 امتیاز رده پنجاه و هشتم را به نام خود ثبت کرده است؛ کوثر اساسه دیگر نماینده این وزن که مدال برنز مسابقات جهانی را به دست آورد، با ۶۳ پله صعود و 40/ 24 امتیاز رده هفتادوهفتم را به خود اختصاص داد. در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل با 09/ 27 امتیاز در رده شصت و سوم قرار گرفته است. اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با 01/ 19 امتیاز در رده هفتاد و ششم جای دارد.

Page Generated in 0.0055 sec