printlogo


کد خبر: 237730تاریخ: 1400/8/30 00:00
باوی: با دست هم نمی‌شد پاسی به دقت امیری داد
ترابی مکمل‌های خوبی در پرسپولیس ندارد

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
کریم باوی مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط پرسپولیس و کیفیت فنی این تیم در بازی مقابل مس رفسنجان صحبت‌هایی را ارائه می‌دهد. بازیکن سابق پرسپولیس کار سرخ‌پوشان برای ادامه روند موفقیت‌های قبلی را سخت اما نشدنی نمی‌داند.
 
در خصوص بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان چه توضیحی دارید؟
 پرسپولیس در مجموع نسبت به دو دیدار قبلی‌اش در هفته‌های سوم و چهارم بازی بهتری را در رفسنجان ارائه داد اما این تلاش‌ها کافی نبود و نقطه ضعف‌ها و معایبی در عملکرد سرخ‌پوشان وجود داشت که اجازه نمی‌داد حملات این تیم به بار بنشیند. پرسپولیس نسبتاً خوب موقعیت ایجاد کرد اما این فرصت‌ها کافی نیست و در یک جمله پرسپولیس هنوز نتوانسته در حد تیم قهرمان ظاهر شود.
در رابطه با مشکلات پرسپولیس بیشتر توضیح می‌دهید؟
 پرسپولیس نسبت به دو بازی قبل از رفسنجان تا حدودی در خلق موقعیت بهتر و موفق‌تر عمل کرد اما این موضوع استمرار لازم را نداشت. در واقع پرسپولیس در دقایقی خوب حمله کرد و فشار آورد اما این حملات دامنه لازم را نداشت و پیوستگی در آن دیده نمی‌شد. فصل‌های قبل می‌دیدیم که پرسپولیس مالکیت بالا و حفظ توپ و پرس از جلو را به شکل خیلی خوبی اعمال می‌کرد اما این فصل ما چنین مواردی را از مدافع عنوان قهرمانی ندیدیم‌. در بازی مقابل مس تلاش‌هایی در رابطه با خلق موقعیت بیشتر انجام شد و کمی کار بازیکنان ارتقا داشت اما این مسأله نیاز به قدرت بدنی بیشتر و تمرینات و هماهنگی‌های بیشتری دارد که فعلاً به دلایل مختلف در پرسپولیس انجام نشده است.
چرا ستاره‌هایی مانند امیری و ترابی خصوصاً امیری به شکل تیم ملی نمی‌توانند در پرسپولیس در‌خشش لازم را داشته باشند؟
 ما نباید واقعیت‌ها را نادیده بگیریم. بازیکنان پرسپولیس، ارزشهای فنی بدی ندارند اما در قیاس با بازیکنان تیم ملی درصد توانایی در نزد بازیکنان پرسپولیس متفاوت است چه بسا که ما دیدیم بازیکنانی که در کنار امیری در تیم ملی بازی می‌کنند چه بازیکنانی هستند. بازیکنانی که این اجازه را به امیری می‌دهند که راحت‌تر و با فراغ بیشتری کار کند. از سوی دیگر مشخص است که امیری در فاز تهاجمی بازیکن دیگری است و خیلی بهتر می‌تواند ارزش‌هایش را نشان دهد. نمونه این موضوع را در دیدار تیم ملی مقابل سوریه دیدیم؛ بازیکنی که پاس عالی برای سر‌دار آزمون مهیا ساخت. پاسی که شاید با دست هم امکان آن وجود نداشت که با آن دقت توپ زیر پای بازیکن دیگری قرار گیرد و تبدیل به گل شود. امیری مانند طلاست و خیلی ارزش دارد و از توانایی بالای این بازیکن در پرسپولیس هم مانند تیم ملی حتماً باید به شکل بهتری استفاده شود. در رابطه با تربی هم به اعتقاد من مکمل‌های خوبی در کنار او در پرسپولیس وجود ندارد چه بسا که فصل قبل نوراللهی بهترین شرایط را در فاز سازندگی برای ترابی و بقیه بازیکنان به وجود می‌آورد اما نداشتن پلی میکری مانند نوراللهی که قلب تپنده پرسپولیس بود، بیشتر از هر کمبود دیگری در پرسپولیس به چشم می‌آید. ترابی در بازگشت از قطر و در بازی مقابل استقلال تاجیکستان شرایط خوبی داشت و دیدید که گل صعود تیم ملی به مرحله بعد را زد اما این موفقیت ادامه پیدا نکرد که برای آن دلایل فنی زیادی وجود دارد.
در رابطه با جذب بازیکنان جدید تاجیکستانی چه صحبتی دارید؟
 تاجیکها بازیکنان بدی نیستند اما من فکر می‌کنم سر‌مربی تیم بیشتر به خاطر قیمت آنها را انتخاب کرده است. باید به نظر سر‌مربی تیم احترام گذاشت اما معتقدم پرسپولیس بیشتر از هر چیزی به جذب بازیکن در پست هافبک و پلی میکر نیاز دارد نه بازیکن در خط دفاع.
به نظرتان سر مربی پرسپولیس می‌تواند انتظارات هواداران پرسپولیس را برآورده سازد؟
 با مشکلات فراوانی که پرسپولیس دارد حقیقتاً یحیی یک تنه پرسپولیس را می‌چرخاند و بار سنگینی روی دوش سرمربی پرسپولیس است. شرایط سخت و دشوار یحیی را درک می‌کنم اما به هر حال حتماً مربی کاربلد و با هوش و با تجربه پرسپولیس به این امر به خوبی اشراف دارد که مردم و هواداران پرسپولیس به قهرمانی پرسپولیس عادت کرده‌اند و با وجود مشکلاتی که این فصل در تیم پرسپولیس دیده می‌شود، هواداران منتظر قهرمانی ششم پرسپولیس و به قولی دبل هت تریک هستند تا شرایط خودشان را رویارویی‌تر از همیشه سازند.
در رابطه با بازی تیم ملی و نمایشش مقابل سوریه چه صحبتی دارید؟
- تیم ملی‌مان در دیدار مقابل سوریه عالی کار کرد. بازی که وحید امیری بدون شک ستاره آن دیدار بود. ما قادریم عراق را هم از سر راه برداریم و بازی‌مان مقابل کره را عملاً بازی تشریفاتی سازیم اما حتی در آن صورت هم نباید تا بازی آخر از حضور قدرتمندانه‌مان در مصاف با حریفان غافل شویم چون سر‌گروهی فقط زیبنده ماست.
آیا قادر هستیم تا توقع هواداران فوتبال را در صعود از گروهمان در جام جهانی فراهم سازیم؟
 تیم خیلی خوبی داریم اما این تیم بعد از مسابقات جام جهانی نباید به حال خودش رها شود. بازیکنان طراز اول و لژیونرهای خیلی خوبی در تیم‌مان داریم و با این تیم در صورت داشتن بازی تدارکاتی خوب با حریفان گردن کلفت و تیم‌های مطرح حتماً می‌توانیم در قطر هم بدرخشیم و حتی از گروه‌مان به دور بعدی هم صعود کنیم. مردم ما از تیم ملی‌شان با توجه به توانایی که از تیم‌شان دیده‌اند انتظاراتی دارند که اصلی‌ترین آنها هم صعود از گروه و درخشش در جام جهانی است؛ کاری که از عهده بازیکنان تیم ملی ما برمی‌آید و در توان بازیکنان ما قرار دارد.
در رابطه با طارمی و بازگشت این بازیکن چه صحبتی دارید؟
 طارمی یکی از ستاره‌های کارساز تیم ملی است و فدراسیون حتماً باید با مدیریتش زمینه بازگشت طارمی را هر چه سریعتر فراهم سازد. طارمی مرد بازی‌های سخت است و ما نمی‌توانیم از کنار توانایی بازکنی مانند طارمی در راه سخت و دشواری که خصوصاً در جام حهانی پیش رو داریم به سادگی بگذریم.

Page Generated in 0.0065 sec