printlogo


کد خبر: 237711تاریخ: 1400/8/30 00:00
رزمی

بندی برای حمایت از کرسی‌های بین‌المللی
عضو مجامع بین‌المللی کنار نمی‌رود
اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی به باقی ماندن سید محمد پولادگر در ریاست فدراسیون تکواندو در صورت کسب آرای مجمع انتخاباتی کمک می‌کند. 
در شرایطی که در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی قید شده، هر فرد می‌تواند حداکثر تا ۳ دوره به عنوان رئیس فدراسیون به فعالیت خود ادامه دهد اما ‌بندی هم وجود دارد که عملاً خاصیت این مصوبه را از بین می‌برد. 
با استناد به مصوبه مجاز نبودن فعالیت بیش از سه دوره، می‌شد که به کنار رفتن برخی از مدیران که سابقه طولانی در ریاست فدراسیون‌ها دارد، امید داشت اما اضافه شدن یک بند به این مصوبه، راه را برای ریاست بیش از ۳ دوره بر فدراسیون‌ها را باز کرده است! براساس بند ۳ ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که رئیس فدراسیون، یکی از اعضای هیأت رئیسه جهانی یا رئیس، نایب رئیس و دبیرکل کنفدراسیون‌های آسیایی مربوطه باشد، انتخاب مجدد او تا زمان تصدی پست‌های مورد اشاره بیش از سه دوره بلامانع است. 
بر این اساس محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو که از سال ۱۳۷۹ بدون وقفه ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده دارد، به لطف این بند و تبصره می‌تواند بار دیگر نیز برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون تکواندو برنامه‌ریزی کند. 
این بند برای حفظ پست‌های بین‌المللی در نظر گرفته شده تا ورزش ایران پست‌های خود را به دلیل تغییر افراد از دست ندهد. پولادگر ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در سمت خود به عنوان نایب رئیس اتحادیه تکواندوی آسیا ابقا شد تا با این سمت و البته بند ۳ ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، بتواند بار دیگر در انتخابات فدراسیون تکواندو برای رسیدن به رکورد حتی ۲۵ سال ریاست مداوم بر فدراسیون تکواندو تلاش کند! پولادگر همچنین پیش از آغاز دوران ریاست، سابقه ۶ سال نایب رئیسی فدراسیون تکواندو طی سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹ را در کارنامه خود دارد. انتخابات فدراسیون تکواندو ۱۵ دی برگزار می‌شود و پولادگر نیز یکی از کاندیداهای ریاست این فدراسیون است.
 
 
افزایش سهمیه‌ها برای بازی‌های ۲۰۲۴
افزایش تأثیرگذاری تکواندو در پارالمپیک
مسابقات تکواندو در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی برای دومین بار برگزار می‌شود که در این دوره تعداد مدال و سهمیه‌ها افزایش داشته است. هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام کرد که سکوهای اهدای مدال در بازی‌های پارالمپیک 2024 – پاریس به عدد 10 رسیده و سهمیه این رقابت‌ها نیز به 120 نفر افزایش پیدا کرده است. 
هیأت اجرایی پس از مشورت با کمیته بین‌المللی المپیک و مسئولان کمیته اجرایی بازی‌های المپیک 2024 – پاریس موافقت خود را برای افزایش سهمیه ورزشکاران پاراتکواندو در این رویداد اعلام کردند. 
در پارالمپیک توکیو که رقابت‌های پاراتکواندو برای اولین بار برگزار شد 72 سهمیه در 6 وزن (مردان – زنان) در نظر گرفته شد اما در پارالمپیک پاریس، 120 سهمیه در 10 وزن مردان و زنان به ورزشکاران اختصاص پیدا می‌کند. مسابقات مردان K44 در اوزان 58 کیلوگرم، 63- کیلوگرم، 70- کیلوگرم، 80- کیلوگرم و 80+ کیلوگرم و مسابقات زنان K44 در اوزان 47- کیلوگرم، 52- کیلوگرم، 57- کیلوگرم، 65- کیلوگرم و 65+ کیلوگرم برگزار می‌شود. 
چانگ وان چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اوزان پاراتکواندو گفت: «از اینکه تعداد سهمیه‌ها و مدال‌های اختصاص یافته به ورزشکاران پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک توکیو افزایش پیدا کرده، بسیار خوشحال هستم؛ این تصمیم با موفقیت پاراتکواندوکاران در توکیو رقم خورد و اکنون در پارالمپیک پاریس ورزشکاران بیشتری در اوزان مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
همچنان به دنبال راه‌های ارتقا و توسعه تکواندو و حمایت بیشتر از ورزشکاران هستیم و اطمینان داریم که بدون شک بهترین رقابت‌ها را در پاریس - 2024 شاهد هستیم.»

 


Page Generated in 0.0080 sec