printlogo


کد خبر: 237690تاریخ: 1400/8/30 00:00
جوکوویچ به دلیل نزدن واکسن جام را از دست می‌دهد؟
اوپن استرالیا جلوی احمق‌ها را می‌گیرد

 آدام زاگوریا
 
 تنها دو ماه دیگر تا برگزاری اولین گرنداسلم فصل آینده تنیس، اوپن استرالیای 2022، باقی مانده، تورنمنتی که پیش‌شرط شرکت در آن تزریق واکسن کرونا است و در این میان معلوم نیست که مدافع عنوان قهرمانی بتواند از قهرمانی‌‌اش دفاع کند چرا که هنوز مشخص نیست که آیا حاضر به تزریق واکسن کرونا شده یا نه.
مسئولان اوپن استرالیا اعلام کرده‌اند هر تنیسوری که بخواهد در ملبورن حضور پیدا کند باید واکسینه شود و این در حالی است که نواک جوکوویچ، قهرمان 9 دوره این رقابت‌ها چندی پیش اعلام کرد هنوز به این نتیجه نرسیده که باید واکسن کرونا را تزریق کند. این گرنداسلم برای او می‌تواند رویداد خاصی باشد چرا که نه تنها رکورددار قهرمانی در آن محسوب می‌شود بلکه با کسب دهمین قهرمانی‌اش می‌تواند به پرافتخارترین تنیسور دنیا هم تبدیل شود. ستاره صرب در حال حاضر از حیث قهرمانی در گرندسلم‌ها (20 جام) با دو رقیب سوئیسی و اسپانیایی‌اش راجر فدرر و رافائل نادال برابر است و با دورقمی کردن قهرمانی‌هایش در ملبورن از آنها پیش خواهد افتاد.
کریگ تایلی، مدیر اجرایی رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت جوکوویچ در صورت ادامه دادن به مخالفت با تزریق واکسن کرونا گفت: «سؤال خوبی است. ما انتظار داریم که نواک را اینجا ببینیم چون شایعات فراوانی درباره واکسیناسیون او وجود دارد.»
تایلی که از روز هفدهم تا سی‌ام ژانویه، مشغول اداره اوپن استرالیا خواهد بود، افزود: «خبر خوب این است که اکثر تنیسورها چه در بخش مردان چه در بخش زنان کاملاً واکسینه شده‌اند و نواک هم همانطور که قبلاً گفته بود، مسأله واکسن زدنش را را محرمانه نگه داشته است. او اما همیشه گفته که اوپن استرالیا را دوست دارد و در ملبورن هم موفقیت‌های فراوانی کسب کرده است. به همین دلیل من امیدوارم که بتوانیم نواک را اینجا ببینیم.»
جوکوویچ که در حال حاضر مشغول رقابت‌ در رقابت‌های تور فینال اتحادیه تنیسور‌های حرفه‌ای است، تا الان حاضر نشده حرفی درباره اینکه آیا واکسن کرونا زده یا نه بزند. او ماه گذشته گفت: «نمی‌دانم که آیا به استرالیا خواهم رفت یا نه. نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد. در حال حاضر که وضعیت اصلاً جالب نیست. رسانه‌ها دیگر... . نمی‌دانم چطور حرفم را بزنم. آنها دارند میان مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کنند و من نمی‌خواهم در این کار شریک‌شان باشم. احساس می‌کنم آنها با من یک جور خصومت دارند. نمی‌خواهم به آنها بهانه‌ای بدهم تا دوباره علیه‌ام مطلب بنویسند.»
در همین حال مرد شماره دو جهان و قهرمان گرنداسلم اوپن آمریکا، ساشا زورف آلمانی و آندری روبلف هم نگرانی خود را درباره تزریق واکسن ابراز کرده‌اند. استفانوس سیتسیپاس یونانی هم که مانند جوکوویچ به واکسن کرونا اعتقادی نداشت ماه گذشته برخلاف میلش مجبور به تزریق واکسن شد. او گفت: «من با شرایطی که اکنون برای حضور در مسابقات تعیین شده بازی می‌کنم. به نظر این منصفانه است.»
طبق گزارش‌ها چیزی در حدود 65 درصد از بازیکنان حرفه‌ای تنیس جهان واکسینه شده‌اند. در همین حال طی ایمیلی که به بازیکنان و مربیان آنها ارسال شده، اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای بر تأکید به بازیکنان برای تزریق تمام دزهای واکسن‌شان ادامه داده است. این سازمان همچنین اعلام کرده در صورتی که کشور میزبان هر یک از رویدادهای تنیس، واکسینه بودن را شرط پذیرایی از تنیسورها اعلام کند، از این تصمیم کاملاً حمایت خواهد کرد و اینکه تنیسورها باید منتظر باشند که کشورهای زیادی این شرط را برای پذیرایی از آنها لحاظ کنند.
برخلاف جوکوویچ، اکثر ستاره‌های تنیس با واکسینه شدن در برابر کرونا مشکلی نداشته‌‌اند، از جمله رافائل نادال و راجر فدرر. نادال که تمامی دزهای واکسنش را تزریق کرده برای حضور در اوپن استرالیا اعلام آمادگی کرده است. فدرر هم مانند نادال تمامی دزهای واکسنش را تزریق کرده اما او به دلیل تمام نشدن پروسه درمان مصدومیت زانویش نخواهد توانست در اولین تورنمنت فصل شرکت کند. طبق گفته مدیر اجرایی رقابت‌های اوپن استرالیا، 80 درصد از شرکت‌کنندگان واجد شرایط در اوپن استرالیا واکسینه شده‌اند و می‌‌توانند در حضور تماشاگرانی که به ورزشگاه‌ها بازخواهند گشت رقابت کنند.
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0043 sec