printlogo


کد خبر: 237687تاریخ: 1400/8/30 00:00
اینترمیلان-ناپولی، ساعت 20:30
جنگ ابرقدرت‌ها

 اینترمیلان، مدافع عنوان قهرمانی به دنبال نزدیک شدن به ناپولی، مدعی جدی عنوان قهرمانی است در دیداری که امشب بین ابرقدرت‌های فوتبال ایتالیا در سن‌سیرو برگزار می‌شود. در حالی که نراتزوری رده سومی در آخرین بازی خود در دربی میلان با تساوی یک بر یک امتیازات را تقسیم کرد، میهمان امشب با همین نتیجه برابر تیم روی فرم ورونا روند شکست‌ناپذیری خود را تداوم بخشید.
اینتر با هفت امتیاز اختلاف نسبت به تیم همشهری و رقیب امشب در تعقیبشان است و امیدهایش برای تکرار اسکودتوی فصل قبل به بازی‌هایی مثل این دیدار بستگی دارد.
اینتر در بازی با میلان یک پنالتی و چند فرصت دیگر را از دست داد و خوش‌شانس بود که ضربه الکسیس سالماکرز به تیرک دروازه‌اش خورد و نباخت. تیم سیمونه اینتزاگی بعد از باخت اواخر ماه گذشته به لاتزیو شکست نخورده و تنها تساوی در دربی ایتالیا و میلان به این تیم اجازه نداده شش بازی‌اش را با پیروزی به پایان برساند. اینتر همچنین در گروه خود در لیگ قهرمانان دوم است و شانس خوبی برای صعود به مرحله حذفی دارد اگر نتایج خوبی در دو بازی باقی‌مانده بگیرد.
البته فاتح فصل قبل لیگ ایتالیا بعد از جدایی آنتونیو کونته و روملو لوکاکو کمی جسارت و بی‌رحمی خود را از دست داده و در چهار بازی لیگ امسال برابر رقبایی که در فصل گذشته جزو هفت تیم اول بودند، برد نداشته. علاوه بر آن، بالاترین درصد باخت اینتزاگی به ناپولی بوده و در هفت تا از 10 بازی در زمان مربیگری لاتزیو به پارتنوپی باخته است هر چند اینتر در چهار بازی آخرش برابر رقیب جنوبی در لیگ
شکست نخورده و با حدودا 2/5 گل در هر بازی بهترین خط حمله ایتالیا را در اختیار دارد.
آن طرف ناپولی با تنها 4 گل خورده در 12 بازی بهترین خط دفاعی ایتالیا را دارد. لوچانو اسپالتی، مربی سابق اینتر، ناپولی را در 10 تا از این بازی‌ها به پیروزی رسانده و با 32 امتیاز همراه با میلان در صدر جدول لیگ قرار دارد در حالی که فصل به پایان یک‌سوم اول خود نزدیک می‌شود. البته قبل از بازی‌های ملی، ناپولی در ورزشگاه مارادونا برابر ورونا یک بر یک مساوی و روند موفقیت‌آمیز خانگی‌اش متوقف شد. ناپولی در 21 بازی آخرش در لیگ نباخته و آخرین بار فروردین مقابل یوونتوس شکست خورده. ناپلی‌ها می‌خواهند به رکورد 26 بازی چهار سال قبل برسند هرچند دیدار سختی پیش رویشان است.
 
اخبار تیمی
تیم اینتزاگی بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما او امیدوار است مهاجمانش بعد از بازگشت از اردوی ملی کشورهایشان عملکرد بهتری داشته باشند چون ادین ژکو و لوتارو مارتینس بین تعطیلات ملی شهریور و مهر در پنج بازی 9 گل زدند اما بین تعطیلات ملی مهر و آبان در پنج بازی تنها یک گل زدند. در عین حال، این دو در سیستم 2-5-3 در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند در تیمی که بهترین مدافعش، استفان دی فرای را به دلیل مصدومیت همسترینگ در اختیار ندارد اما الساندرو باستونی از مصدومیت عضلانی که باعث شد تساوی بدون گل ایتالیا با ایرلند شمالی را از دست بدهد، رها شده و در دفاع سه نفره در ترکیب ثابت خواهد بود.
دنزل دامفرایس هم بعد از بازی در ترکیب هلند و صعود به جام جهانی، امیدوار است جلوتر از ماتئو دارمیان در بال راست بازی کند، ایوان پریشیچ هم برای بازی در آن سمت مرجح است.
ناپولی اگرچه آمار دفاعی افتخارآمیزی دارد اما از بازگشت ستون دفاع، کالیدو کولیبالی بعد از محرومیت استقبال می‌کند. غیر از دیگو دمه و آدام اوناس، بازیکنان جانشین، لوچانو اسپالتی تیم کاملی در اختیار دارد و کاستاس مانولاس و کوین ملکویت بعد از مدتی طولانی آماده بازی هستند. ویکتور اوسیمن، بهترین گلزن تیم با 9 گل که برای نخستین بار در این فصل با قحطی گل مواجه شده، در جریان بازی‌های نیجریه در مقدماتی جام جهانی پایش به گل باز شد و دوباره رهبر خط حمله خواهد بود.
 منبع: 
اسپورتس مول
 
‌ترکیب احتمالی
اینترمیلان: هاندانوویچ؛ اشکرینیار، رانوکیا، باستونی؛ دارمیان، بارلا، بروزوویچ، چالهان اوغلو، پریشیچ؛ ژکو، مارتینس
ناپولی: اوسپینا؛ دی لورنزو، رحمانی، کولیبالی، روی؛ آنگیسا، رویس؛ پولیتانو، زیلینسکی، اینسینیه؛ اوسیمن

 


Page Generated in 0.0043 sec