printlogo


کد خبر: 237686تاریخ: 1400/8/30 00:00
گالاتاسرای – فنرباغچه؛ ساعت 19:30
رویای دوردست قهرمانی

گالاتاسرای و فنرباغچه اولین دربی بین قاره‌ای فصل را در سوپرلیگ ترکیه برگزار خواهند کرد. این دو تیم تنها یک امتیاز با هم فاصله دارند. گالا با 21 امتیاز چهارم است و قناری‌های زرد با 20 امتیاز در رده هفتم قرار دارند. هر دو باشگاه فصل گذشته در کورس قهرمانی بودند اما این رقابت نزدیک را به بشیکتاش واگذار کردند. گالاتاسرای تنها به دلیل تفاضل گل دوم شد و فنرباغچه هم با دو امتیاز کمتر سوم شد.
این دو تیم ابرقدرت‌های فوتبال ترکیه هستند اما سلطه آنها در لیگ در سال‌های اخیر کاهش یافته است. گالاتاسرای آخرین بار در سال 2019 قهرمان لیگ شد. از سال 2011 تاکنون سابقه نداشته که آنها سه سال را بدون جام بگذرانند اما حالا این تیم 9 امتیاز کمتر از ترابزون اسپور صدرنشین دارد. فاتح تریم برای چهارمین بار روی نیمکت گالا نشسته است. او در بازگشت به این تیم، در هفت بازی اخیر مقابل فنرباغچه شکست نخورده است، هرچند که پنج بازی از این هفت دیدار به تساوی انجامیده است.
گالا در شش بازی اخیر خود در سوپرلیگ، چهار برد داشته است. آنها در بازی قبلی خود که دو هفته قبل برگزار شد، مقابل فاتح قره‌گمرک به تساوی یک بر یک رسیدند. تیم تریم در این فصل، در پنج بازی لیگ چهار برد داشته و تنها سه گل خورده.
فنرباغچه هم از سال 2014 قهرمان لیگ نشده است. ویتور پریرا، مربی این تیم در تابستان آمد و شروعی عالی داشت. تیم او در هشت بازی اول لیگ شش پیروزی کسب کرد و به صدر جدول رسید اما آنها چهار بازی است که نبرده‌اند. بازی قبلی آنها با تساوی دو بر دو مقابل کایسری اسپور به پایان رسید. این تیم قبل از آن بازی سه شکست پیاپی را تجربه کرده بود.
فنرباغچه که به دنبال اولین بردش مقابل گالاتاسرای از آوریل 2017 است، از آخر ماه آگوست تا حالا نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. فاتح تریم احتمالاً مصطفی محمد را در ترکیب قرار می‌دهد. این بازیکن مصری مقابل فاتح قره‌گمرک به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و گل زد.
در صورتی که تریم از یک مهاجم استفاده کند، ممکن است هلیل درویش‌اوغلو به سمت راست برود.
اولیمپیو موروتان از اردوی تیم ملی رومانی با مصدومیت برگشت ولی احتمالاً در این بازی به میدان می‌رود.
در فنرباغچه هم مسعود اوزیل که پیش از دیدارهای ملی تازه از مصدومیت رهایی یافته بود، در این بازی در ترکیب ثابت فنرباغچه بازی خواهد کرد.
عرفان قهوه‌چی مقابل کایسری اسپور مصدوم شد ولی آماده بازی است اما لوییز گوستاوو و انر والنسیا همچنان مصدوم‌اند.
 
‌ترکیب احتمالی
گالاتاسرای: موسلرا؛ یدلین، نلسون، مارکائو، بایرام؛ کوتلو؛ درویش‌اوغلو، موروتان، چیکالدائو، آک‌تورک‌اوغلو؛ محمد.
فنرباغچه: اوزر، تیسراند، کیم، سالای؛ زایچ؛ سانگاره، میر، یانداش، اوزیل؛ قهوه‌چی، بریشا.
 

 


Page Generated in 0.0054 sec