printlogo


کد خبر: 237274تاریخ: 1400/8/20 00:00
نگاهی بر بازی‌های امروز مقدماتی جام‌جهانی
تلاش کره و استرالیا برای صدرنشینی

دور پنجم از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا از ظهر امروز برگزار می‌شود و یقیناً این همان هفته‌ای است که می‌تواند تمامی معادلات را بر هم بزند؛ از گروه A مسابقات و جدای از جدال ایران و لبنان، از ساعت 14:30 کره‌جنوبی با هدایت پائولو بنتو پرتغالی به مصافِ امارات برت فن مارویک می‌رود. 
کره چشم به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در برابرِ لبنان بسته و سودای صدرنشینی در‌ پایان هفته پنجم را در سر دارد. عراق و سوریه دیگر بازی گروه A خواهد بود که برای هر دو تیم حکم فرار از قعرنشینی را خواهد داشت؛ دور رفت مقدماتی امروز و امشب برای تیم‌های قاره کهن به پایان می‌رسد و عراق و سوریه که تا اینجای کار ضعیف‌ترین تیم‌های گروه‌ بوده‌اند، سعی می‌کنند تا با یک برد روحیه‌بخش به استقبال بازی‌های برگشت بروند و اولین تیم حذف شده مسابقات لقب نگیرند.
در گروه A ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه است و کره‌جنوبی با هشت امتیاز در رده دوم قرار گرفته؛ لبنان با ۵، امارات و عراق با ۳ و سوریه با ۱ امتیاز دیگر تیم‌های جدول هستند‌.
و اما در گروه B؛ جایی که از همان روزِ قرعه‌کشی لقب گروه مرگ به خود گرفت و تا اینجای کار هم ثابت شده که شرایط این گروه با تیم‌های گروه A متفاوت است!
عربستان با هروه رنارد غوغا کرده و عزمش را برای رسیدنِ بی‌دردسر به جام‌جهانی قطر جزم کرده؛ استرالیا به ۹ امتیاز در رده دوم جدول جای گرفته و عمانِ برانکو ایوانکوویچ و پس از آن ژاپن با شش امتیاز تیم‌های سوم و چهارم هستند. چین با سه باخت و یک برد پنجم است و «ویتنامِ از همین حالا حذف شده» قعرنشین است‌.
استرالیا امروز از ساعت 12:40 ظهر میزبان عربستان است و برای صدرنشین شدن راهی جز ‌پیروزی مقابلِ عربستان نخواهد داشت؛ ویتنام و ژاپن و عمان و چین دیگر بازی‌های این گروه هستند که در این بین به نظر برد آسانی برای سامورایی‌ها رقم خواهد خورد و عمان نیز می‌کوشد تا با کسب سه امتیاز از قافله بالانشینان جا نماند.
مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و تمامی مسابقات رنگ و بوی فینال به خود گرفته‌اند؛ شاید بتوان از همین حالا تیم‌های صعود کرده را حدس زد ولی چه بهتر که این کار را به بعد از بازی‌های امروز‌ موکول‌ کنیم! همه در تلاشند تا دور رفت را با برد به پایان برسانند و یقیناً هفته پنجم را می‌توان «هفته شگفتی‌ها» نام گذاشت.
 

Page Generated in 0.0051 sec