printlogo


کد خبر: 237263تاریخ: 1400/8/20 00:00
مربیان خارجی از کنار بازیکنان ایرانی به همه جا رسیدند
طاهری: رفاقت مجیدی و بازیکنان اتوبان دوطرفه است

حمیدرضا عرب 
 
بیژن طاهری، سرپرست تیم استقلال حال و هوای این تیم را بسیار مثبت ارزیابی کرده است. طاهری که از ابتدای فصل در کنار فرهاد مجیدی قرار گرفت، ایجاد حس دوستی و رفاقت میان بازیکنان و فرهاد مجیدی را حلقه واصل به سمت موفقیت می‌داند. طاهری به آینده استقلال خوشبین است.
 
آقای طاهری تمرینات استقلال دوباره شروع شده و در مسیر بازگشت به بازی‌های لیگ برتر قرار دارید. می‌خواهیم از حال و هوای تمرینات استقلال با خبر شویم. اوضاع چگونه است؟
خدا را شکر از وقتی به ورزشگاه آرارات آمدیم در آرامش کامل به سر می‌بریم. این ورزشگاه محیط بسیار خوبی دارد و از سکوت اینجا به خوبی استفاده می‌کنیم. بازیکنان استقلال غالباً در زمان مقرر به محل تمرین می‌آیند و بعد از انجام تمرینات و صرف ناهار ورزشگاه را ترک می‌کنند. کادر فنی و بازیکنان زحمت زیادی می‌کشند و من که از نزدیک با آنها کار می‌کنم تلاش آنها را می‌بینم. امیدوارم با همین روند جلو برویم و به موفقیت برسیم.
به نظر می‌رسد اتحاد قابل توجهی در تیم حاکم است و بین بازیکنان و سرمربی تیم هماهنگی مطلوبی وجود دارد.
بازیکنان به عینه می‌بینند که فرهاد مجیدی و همکارانش با جان و دل کار می‌کنند و از آن سو سرمربی تیم هم شاهد و ناظر کوشش بازیکنان است. فضای دوستی بسیار خوبی میان فرهاد مجیدی و شاگردانش برقرار شده و یک دوستی دوطرفه شکل گرفته که بسیار امیدوارکننده است. در استقلال شاهد دوستی و رفاقت یک‌طرفه نیستیم. یک اتوبان دوطرفه از رفاقت ایجاد شده است و وقتی حس متقابل وجود داشته باشد، می‌شود به آینده خیلی امیدوار بود. حقیقتاً ما داریم با همه وجود تمرین می‌کنیم تا در فصل جاری به موفقیت برسیم.
از سوی دیگر نیز به نظر می‌رسد رابطه مناسبی میان مجموعه تیم و مدیرعامل هم شکل گرفته است. ویژگی که در سال‌های قبل کمتر در استقلال مشاهده شد.
خودتان می‌دانید که یک مدیر فوتبالی در رأس کار قرار گرفته است. آجورلو سال‌ها در فوتبال سابقه داشته. ورزشگاه ساخته و تلاش بسیاری برای توسعه فوتبال داشته است. وقتی یک مدیر ورزشی در رأس کار قرار می‌گیرد، خود به خود روابط نیز به درستی شکل می‌گیرد. الان در استقلال همین فضا حاکم است و مجموعه تیم (بازیکنان و مربیان) حس خوبی به مدیری دارند که با اطلاعات و آگاهی کافی از مدیریت فوتبال قدم به این باشگاه گذاشته است.
می‌شود این فضایی که به وجود آمده را دلیلی بر قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم دانست؟
اکنون برای اینکه درباره قهرمانی حرف بزنیم خیلی زود است. باید واقع‌بین بود. در حال حاضر نمی‌توان گفت کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی هستند، کدام تیم‌ها حتماً سهمیه می‌گیرند و کدام تیم‌ها به لیگ پایین سقوط می‌کنند. لیگ تازه شروع شده و تیم‌ها در ابتدای راه طول و دراز خود هستند. پستی و بلندی‌های بسیاری وجود دارد. باید به هفته‌های پایانی نزدیک شویم تا بگوییم کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد اما به طور قطع می‌توانم به شما اعلام کنم که استقلال در همین مسیر قرار خواهد داشت و مجموعه تیم با همه وجود کار خواهد کرد تا دل هواداران شاد شود.
در هفته‌هایی که گذشت استقلال نتایج خوبی گرفت اما همچنان نگرانی بابت داوری ذهن هواداران شما را آزار می‌‌دهد.
حقیقتاً من دوست ندارم درباره داوری حرف بزنم. آنها قشر بسیار زحمتکشی هستند که تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند. تردید ندارم داوران وارد مسابقه می‌شوند تا بهترین قضاوت را داشته باشند و خودشان رشد کنند اما گاهی اشتباهاتی می‌شود. به هر حال من دوست ندارم به این مقوله بپردازم.
آقای طاهری شما سال‌ها است در فوتبال ایران فعالیت می‌کنید و تجربه مطلوبی دارید. ماجرای طارمی و اسکوچیچ اخیراً فوتبال ملی را وارد یک چالش بزرگ کرده است. شما این اتفاقات را چگونه تحلیل و ارزیابی می‌کنید.
یک موضوعی را می‌خواهم واضح اعلام کنم. مربیان خارجی از کنار بازیکنان ایرانی به همه جا رسیده‌اند. شما بروید تاریخ را ورق بزنید. بسیاری از مربیان خارجی که به ایران آمدند و موفقیت‌هایی را به دست آوردند هم مشهورتر شدند و هم پیشنهادهای بهتری دریافت کردند. این یک واقعیت است چون ظرفیت فوتبالیست‌های ما بسیار بالا است.
اما ظاهراً اسکوچیچ عقیده‌ دیگری دارد. او به بحث تاکتیک‌پذیری ایرانی‌ها ایراد گرفته است.
اولاً من نمی‌دانم که ترجمه حرف‌های ایشان درست بوده یا خیر. اگر فرض را بر این بگیریم که حرف‌های اسکوچیچ درست ترجمه شده باز هم برمی‌گردم به پاسخ قبل که گفتم مربیان خارجی از کنار بازیکنان ایرانی به همه جا رسیده‌اند و باید قدر این فضا را بدانند و احترام بگذارند. اگر هم اظهارات سرمربی تیم ملی بد ترجمه باشد که ماجرا چیزی دیگری است اما باید تأکید کنم این بهترین نسل فوتبال ما است که در دستان آقای اسکوچیچ قرار گرفته است و حق بازیکنان ایرانی نیست که این‌گونه مورد انتقاد قرار بگیرند. امیدوارم این سوء‌تفاهم‌ها برطرف شود و تیم ملی هم با آرامش به کارش ادامه دهد.

Page Generated in 0.0049 sec