printlogo


کد خبر: 237260تاریخ: 1400/8/20 00:00
هفته پنجم لیگ یک
روز سخت خیبر و دربی خوزستان

گزارش
سمیه مهدی‌پور  
 
به نظر می‌رسد فصل جاری لیگ یک بسیار جذاب و در ادامه مسابقات هم شاهد بازی‌های حساسی خواهیم بود. فاصله سه امتیازی تیم هشتم با صدرنشین گواه همین ادعا است. اما با توجه به رقابت‌های این هفته بعید نیست جایگاه خیلی تیم‌ها تغییر کند. 
تیم خیبر بعد از تساوی خارج از خانه هفته گذشته‌اش مقابل مس شهربابک برای دومین هفته متوالی در زمین حریف به میدان می‌رود. آنها رودرروی سایپا و شاگردان سعید اخباری قرار می‌گیرند. 
نارنجی پوشان تهرانی بعد از تساوی بدون گل مقابل ویستا توربین بیش از هر زمان دیگر به سه امتیاز این بازی نیاز دارند. تیم قشقایی شیراز که تا همین جا خیلی خوب نتیجه گرفته و با ایستادن در مکان دوم آمادگی‌هایش را به سایر تیم‌ها نشان داده در زمین تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی به میدان می‌رود. تبریزی‌ها هفته گذشته در کرمان اولین امتیازشان را مقابل مس به دست آوردند.
یکی از بازی‌های سخت این هفته را قطعاً در همدان شاهد خواهیم بود. جایی که تیم مدعی شهرداری همدان میزبان رایکا بابل است. تیم شمالی با درایت پیروز قربانی در هفه‌های اخیر نشان داده که خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهد. آرمان گهر سیرجان که گفته می‌شود از این پس باید با نام دیگری وارد مسابقات شود بعد از پیروزی خارج از خانه 3-0 مقابل استقلال خوزستان حالا از ویستاتوربین پذیرایی می‌کند.
 پیروزی در این بازی شاید آنها را صدرنشین کند اما مس کرمان با فرزاد حسین‌خانی میهمان خوشه طلایی خواهد بود. دو تیم هفت امتیازی که تساوی به درد هیچ‌کدام‌شان نمی‌خورد. اهمیت این بازی برای دیگر تیم‌های بالانشین هم اهمیت بسیاری دارد.
ملوان هم که تا اینجای لیگ نشان داده نسبت به فصل گذشته در شرایط بهتری قرار دارد فردا میزبان تیم جنوبی پارس جم است. جمی‌ها به هیچ وجه نشانی از تیم فصل گذشته‌شان ندارند و هفته قبل هم در خانه مقابل خوشه طلایی متوقف شدند.
 شاهین بوشهر هم برخلاف انتظار نتوانسته که پس از چهار هفته خودش را مدعی نشان دهد. آنها بازی قبلی‌شان را به شهرداری همدان واگذار کردند و حالا برای فرار از انتهای جدول باید شهرداری آستارا را شکست دهند. حتی تساوی در جدال شهرداری‌چی‌ها اصلاً برای میزبان اتفاق خوشایندی نیست.
این هفته هم شاهد یک دربی خواهیم بود. دو تیمی که اتفاقاً در جدول هم همسایه هستند و بازی قبلی‌شان را هم با نتیجه مشابه 3-0 واگذار کردند. سهراب بختیاری‌زاده که از داوری‌ها هم گلایه دارد خیلی خوب می‌داند که سه امتیاز این بازی چقدر برای‌شان اهمیت خواهد داشت.
شمس آذر قزوین و مس شهربابک هم پس از چهار هفته نتوانستند انتظار هواداران‌شان را برآورده کنند. میزبان قزوینی که در هفته اول هم حاضر نشده بود از چهار بازی فقط دو امتیاز دارد.
 
 جمعه 21 آبان ماه 1400
ملوان بندرانزلی پارس جنوبی جم
شمس آذر قزوین مس شهربابک
سایپا تهران خیبر خرم آباد
شهرداری همدان رایکا بابل 
ماشین سازی تبریز قشقایی شیراز
آرمان گهر سیرجان ویستا توربین تهران
استقلال ملاثانی استقلال خوزستان
خوشه طلایی ساوه مس کرمان
شاهین شهرداری بوشهر شهرداری آستارا
 

Page Generated in 0.0083 sec