printlogo


کد خبر: 237250تاریخ: 1400/8/20 00:00
برزیل-کلمبیا در مقدماتی جام جهانی؛ ساعت 4:00 بامداد جمعه
برزیل یک گام تا صعود

دو تیم بزرگ آمریکای جنوبی، برزیل و کلمبیا، بامداد فردا در نئو کوییمیکا آره‌نا در سائوپائولو روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. میزبان، بدون شکست و مقتدرانه در صدر به هدف خود نزدیک می‌شود و میهمان به رده چهارم و آخرین سهمیه صعود مستقیم به تورنمنت قطر چسبیده.
برزیل عملکرد تقریباً بی‌نقصی دارد، از 11 بازی 10 برد و یک تساوی داشته و بازی پرجنجالش با آرژانتین در شهریور لغو شد. البته آن یک تساوی ماه گذشته در کلمبیا رقم خورد و دو تیم نتوانستند دروازه همدیگر را باز کنند با وجود آنکه در نیم ساعت آخر تلاش بسیاری کردند. این نتیجه بین دو برد خوب برای سلسائو به دست آمد، ابتدا مقابل ونزوئلا که یک ساعت عقب بودند اما 3 بر یک پیروز شدند و بعد برد 4 بر یک مقابل اروگوئه در آخرین مسابقه‌شان. برزیل از باخت 2 بر صفر شش سال قبل به شیلی در مقدماتی جام جهانی شکست نخورده است. تیم تیته البته در هر دو طرف زمین فوق‌العاده است، هم 26 گل‌زده‌اش و هم 4 گل خورده‌اش در آمریکای جنوبی نظیر ندارد. برزیل با یک تساوی در بازی امشب از کسب سهمیه پلی‌آف مطمئن می‌شود و اگر امشب به پیروزی برسد و اروگوئه در بامداد شنبه نتواند آرژانتین را ببرد، برزیل در فاصله شش بازی مانده تا پایان مقدماتی جام جهانی از صعود اطمینان می‌یابد.
کلمبیا هم دچار سندروم تساوی شده، پنج تا از شش بازی آخرش مساوی شده و سه تای آخر بدون گل بوده. آمار دفاعی‌اش هم فوق‌العاده نبوده و تقریباً یک سال قبل 6 بر یک به اکوادور باخت. تیمی که تا یک‌چهارم‌ نهایی جام جهانی 2014 رفت و در تورنمنت روسیه حاضر بود، در سه دوره پیاپی جام جهانی از 2010-2002 نتوانست صعود کند. بعد از برزیل 31 امتیازی، آرژانتین 25 امتیاز و اکوادور 17 امتیاز دارند. کلمبیا با اروگوئه در امتیاز 16 برابر است اما شش بازی باقی مانده و نمی‌توان دل خوش کرد چون شیلی، بولیوی، پاراگوئه و پرو که به ترتیب 13، 12، 12 و 11 امتیاز دارند، منتظر لغزش تیم رینالدو روئدا هستند.
فیلیپ کوتینیو بعد از یک سال دوری دوباره دعوت شده چون با رفتن رونالد کومان فرصت بازی بیشتری در بارسلونا به دست آورده اما وینیسیوس جونیور با وجود فرم خیلی خوبش در رئال مادرید دعوت نشده.
داوینسون سانچس با آنکه در تاتنهام پرفراز و نشیب است، احتمالاً در ترکیب اصلی باشد چون اسکار موریو به دلیل مصدومیت نتوانسته به ترکیب کلمبیا برسد. رادامل فالکائو هم مصدوم شده و مثلث هجومی لوییس دیاس، لوییس موریل و دووان زاپاتا محتمل‌ترین ترکیب برای بازی از ابتدا هستند.
 
ترکیب احتمالی
برزیل: ادرسون؛ رویال، سیلوا، مارکینیوش، ساندرو؛ فابینیو، فرد؛ پاکتا، نیمار، رافینیا؛ ژسوس
کلمبیا: اوسپینا؛ موخیکا، سانچس، مینا، کوادرادو؛ اوریبه، باریوس، کویینترو؛ دیاس، موریل، زاپاتا
 
برنامه دیدارهای مهم
جمعه 21 آبان
اکوادور................................ ونزوئلا 00:30
پاراگوئه..................................شیلی 2:30
پرو..................................... بولیوی 5:30
 
شنبه 22 آبان
اروگوئه..............................آرژانتین 2:30

 


Page Generated in 0.0051 sec