printlogo


کد خبر: 237249تاریخ: 1400/8/20 00:00
یونان- اسپانیا در مقدماتی جام جهانی؛ ساعت 23:15b
اسپانیا صعود مستقیم می‌خواهد

بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به ایستگاه آخر رسیده و اسپانیا امشب در یونان به دنبال فشار بر سوئد است. تیم لوییس انریکه در آخرین بازی خود با 2 گل بر کوزوو پیروز شد تا دومی‌اش را تثبیت کند در حالی که یونان با دو گل به صدرنشین گروه باخت.
تیم جان فانت شیپ در ششمین بازی‌اش در گروه B مقدماتی برابر سوئد حرفی برای گفتن نداشت و با گل‌های امیل فورزبرگ و الکساندر ایساک شکست خورد اما کورسوی امیدی دارد. این تیم چهار امتیاز از اسپانیا عقب است و برای دومی و صعود به پلی‌آف حتماً باید امشب برنده شود.
باخت به سوئد دومین شکست یونان در 15 بازی اخیرش بود، این تیم همچنین دو سال است که در خانه شکست نخورده و بازی‌هایش را یکی در میان برده و مساوی کرده از جمله پیروزی 2 بر یک شهریور مقابل سوئد. یونان که در 10 بازی آخر خود تنها یک کلین‌شیت داشته، در شهر تاریخی آتن پذیرای خط حمله جوان و درخشان اسپانیا است. این تیم ماه گذشته که رقبا درگیر بازی‌های مقدماتی جام جهانی بودند، در مرحله پایانی لیگ ملت‌های اروپا ابتدا ایتالیا را شکست داد اما در فینال به فرانسه باخت تا بعد از قهرمانی یورو 2012 همچنان در حسرت جامی بین‌المللی باشد. تیم انریکه اگر حتی با سقوطی فاجعه بار به رده سوم بلغزد، به دلیل رتبه‌اش در لیگ ملت‌ها به پلی‌آف صعود می‌کند اما این تیم به دنبال صعود مستقیم به جام جهانی است و به بازی آخر برابر سوئد چشم دوخته که احتمالاً در دیگر بازی امشب گرجستان را به راحتی شکست می‌دهد. سوئد 15 امتیاز دارد و اسپانیا 13 امتیاز.
اسپانیا در سوئد شکست خورد تا بعد از 28 سال طعم باخت خارج از خانه در مقدماتی جام جهانی را بچشد اما در فروردین با یونان یک بر یک مساوی کرده و خیالش از بابت پیروزی در این بازی اصلاً راحت نیست.
در جریان باخت به سوئد، دو بازیکن یونان محروم شدند، پانتلیس چاتزیدیاکوس کارت قرمز گرفت و کاپیتان آناستازویس باکاستاس دومین اخطار مرحله مقدماتی را دریافت کرد. شاید فانت شیپ به سراغ دیمیتریس گوتاس برود که اگرچه سابقه بازی ملی ندارد اما این مدافع میانی تا اینجای فصل چهار گل زده.
اسپانیا فران تورس را که نقش مهمی در شکست ایتالیا داشت از دست داده و این بازیکن منچسترسیتی در کنار دیگر مهاجمان تیم، آنسو فاتی، جرارد مورنو، یرمی پینو و میکل اویارسابال بازی را از خانه تماشا می‌کند. اریک گارسیا هم مصدوم شده و در دروازه احتمالاً اونای سیمون باز هم به داوید دخئا ترجیح داده می‌شود.
 
ترکیب احتمالی
یونان: ولاکودیموس؛ آندروتسوس، گوتاس، تزاولاس، تسیمیکاس؛ جیانولیس، بوکالاکیس، سیوپیس؛ مانتالوس؛ پاولیدیس، ماسوراس
اسپانیا: سیمون؛ کارواخال، پائو تورس، لاپورت، آلبا؛ کوکه، بوسکتس، گاوی؛ سارابیا، موراتا، اولمو
 
برنامه دیدارهای مهم
پنجشنبه 20 آبان
آلمان.......................لیختن‌اشتاین 23:15
جمهوری ایرلند....................پرتغال 23:15
 
جمعه 21 آبان
ایتالیا............................ سوییس 23:15
انگلیس........................... آلبانی 23:15
 

 


Page Generated in 0.0050 sec