printlogo


کد خبر: 237246تاریخ: 1400/8/20 00:00
تمجید فدراسیون آسیا از دانیال شه‌بخش و تیم ملی بوکس
تنهایی ستاره بلگراد

ایران ورزشی - دانیال شه‌بخش به عنوان تک ستاره تیم ملی بوکس در رقابت‌های قهرمانی جهان این روزها در آسمان‌ها سیر می‌کند و با موفقیتی که برای اولین بار بعد از 73 سال کسب کرده، محبوبیتی جهانی کسب کرده است. بعد از مدال برنزی که او در جهانی 2021 بلگراد به دست آورد، مورد توجه فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) قرار گرفت و از او به عنوان یک پدیده نام بردند و حالا هم که فدراسیون بوکس آسیا (asbc) به تمجید از عملکرد این بوکسور توانای ایرانی پرداخته است. هر چند که این توقع می‌رفت مدال برنز شه‌بخش در ایران هم دیده شود اما وقتی بعد از مسابقات قهرمانی جهان در صربستان به ایران برگشت، بر خلاف تصورات مورد توجه قرار نگرفت اما حالا تقدیر فدراسیون بوکس آسیا از شه‌بخش پیغام صریح و روشنی است برای مسئولان ورزش ایران که تیم ملی بوکس ایران دارای چه الماس ارزشمندی است.
فدراسیون بوکس آسیا (asbc) با انتشار گزارشی درباره تیم ملی بوکس ایران ضمن تمجید از عملکرد شاگردان علیرضا استکی از حضور یک پدیده در بوکس ایران خبر داد: «رقابت‌های جهانی بوکس ۲۰۲۱ به میزبانی بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار شد که محلی برای درخشش بوکسورهای کشورهای در حال توسعه بود. ایران نیز یکی از این کشورهایی بود که بوکسورهایش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و نهایتاً هم مدال تاریخی را به دست آورد. دانیال شه‌بخش بوکسور ۶۰ کیلوگرم ایران نیز از جمله نفرات این تیم بود که عملکرد درخشانی داشت و با اعتماد به نفس بالایی روی رینگ می‌رفت. او مهارت فنی فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت تا به عنوان تنها بوکسور ایرانی راهی نیمه نهایی وزن خود شده و نخستین مدال ایران در تاریخ این رقابت‌ها را کسب کند.» اولین مدال تاریخ بوکس ایران در مسابقات قهرمانی جهان؛ ظاهراً برخی‌ها باید روزی چند بار از روی این بنویسند و چند بار هم از رو بخوانند تا شاید بتوانند درک کنند که بوکس ایران با علیرضا استکی در صربستان چه کرد.
در ادامه این گزارش، (asbc) مجدد از عملکرد تیم ملی بوکس و دانیال شه‌بخش تقدیر کرده است: «شاگردان علیرضا استکی در این مبارزات؛ در ۱۰ وزن روی رینگ رفتند و ۱۰ پیروزی را برابر حریفان خود کسب کردند که عملکرد خوبی برای تیم ایران به شمار می‌رود. دانیال شه‌بخش دارنده مدال نقره آسیا نیز بهترین ملی‌پوش ایران بود که برابر حریفانی چون «موسی چام و گوستاوو ریورا» به برتری رسید. اوج درخشش شه‌بخش برابر «موناربک سیتبک» بوکسور باتجربه قرقیزستانی بود که او را به مرحله یک‌هشتم نهایی رساند. شه‌بخش با عملکرد خوب و رقص پای فوق‌العاده بارها با ضد حملات خود بوکسور باتجربه قرقیز را از پای درآورده و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. او در این مرحله «ادگارس اسکوردلیس» بوکسور لیتوانی را پیش رو داشت که از سال ۲۰۰۶ در رقابت‌های بین‌المللی حضور دارد. او در این مرحله نیز حریف خود را مغلوب تکنیک ناب خود کرد تا ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرده و مدال ابر تاریخی را برای بوکس ایران کسب کند. این نخستین مدال ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی بوکس بود.»
تأکید چند باره فدراسیون بوکس آسیا به اولین مدال تاریخ ایران و تمجید از شه‌بخش نشان از اهمیت این مدال دارد؛ اهمیتی که ظاهراً از سوی مسئولان ورزش ایران و حتی رسانه‌های ایرانی مورد توجه قرار نگرفته تا همچنان این تیم تنها بماند. شاید بخشی از مشکلات هم به مدیریت فدراسیون بوکس بر‌می‌گردد که با عملکرد ضعیف خود در سال‌های اخیر باعث شده تا این مدال مهم را حتی افراد نزدیک به بوکس هم به خوبی درک نکنند. روز گذشته تیم پر حاشیه بدنسازی که با دو پناهنده و یک درگیری شدید در فرودگاه اسپانیا که باعث سرافکندگی همگان شده بودند وارد ایران شدند اما در فرودگاه مورد استقبال ویژه قرار گرفتند و حتی گروه موزیک دژبان هم در محل حاضر شد و به افتخار آنها نواخت و در مقابل رئیس فدراسیون بوکس فراموش کرده بود حتی با نامه‌نگاری از مسئولان وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک برای حضور در مراسم استقبال راهی فرودگاه شوند؛ بیش از همیشه مظلومیت و محرومیت بوکس ایران به چشم آمد.
 

Page Generated in 0.0049 sec