printlogo


کد خبر: 237245تاریخ: 1400/8/20 00:00
قلم قرمز روی نام وزنه‌برداران ایران برای ورود به فدراسیون جهانی!
گاف جدید فدراسیون وزنه‌برداری

به دلیل اعلام دیرهنگام فدراسیون، وزنه‌برداران ایران برای نامزدی در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی با مشکل کمبود زمان برای تکمیل مدارک خود مواجه شده‌اند.
 با تغییر اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، نقش ورزشکاران در تصمیم‌گیری‌ها در این رشته پر‌رنگ‌تر شده است. از این رو قرار است انتخابات کمیسیون ورزشکاران در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان که 16 آذر در ازبکستان آغاز می‌شود، برگزار شود. وزنه‌برداران شرکت‌کننده به کاندیداها رأی می‌دهند و اعضای این کمیسیون مشخص می‌شود. طبق اعلام فدراسیون جهانی سه نفر از اعضای کمیسیون، با حق رأی عضو هیأت اجرایی فدراسیون جهانی می‌شوند. از این رو انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای هر کشوری می‌تواند مهم باشد چرا که پای سه کرسی مهم در هیأت اجرایی فدراسیون جهانی در میان است.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) نامه‌ای را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود کشور‌ها براساس قوانین اعلامی، اسامی کاندیداهای خود را همراه با فرم نامزدی و با مدارک اعلام شده تا 12 نوامبر (21 آبان) ساعت 5 به وقت لوزان سوییس ارسال کنند و این نامه را برای فدراسیون‌های ملی نیز ارسال کرده است. فدراسیون جهانی پس از مهلت تعیین شده، تأیید صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کند.
بر اساس اعلام فدراسیون جهانی، کاندیداها نباید ورشکسته باشند که نیاز به گرفتن تأییدیه از بانک است، ناتوان ذهنی نباشند و از سلامت روانی برخوردار باشند که نیاز به گرفتن تاییدیه از پزشک دارد. به جرمی که مجازات آن چهار سال یا بیشتر باشد محکوم نشده باشند و همچنین به هیچ جرمی در رابطه با کودکان و خردسالان متهم یا محکوم نشده باشد که نیاز به گرفتن گواهی عدم سوء‌پیشینه دارد. کارمند فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نباشند. در حال حاضر تعلیق نباشند و در 5 سال گذشته هم دچار محرومیت نشده باشند. همچنین سابقه دوپینگ نداشته باشند.
نکته مهمی که در این میان وجود دارد، فدراسیون وزنه‌برداری تعدادی از وزنه‌برداران را مشخص کرده که آنها را برای کاندیداتوری در انتخابات کمیسیون ورزشکاران معرفی کند اما مسأله‌ای که وجود دارد اینکه در هفته جاری که این وزنه‌برداران درگیر لیگ برتر بودند، به آنها گفته شده که مدارک لازم را تهیه و سپس ترجمه کنند و تا چهارشنبه همین هفته (دیروز) تحویل دهند تا فدراسیون آنها را برای فدراسیون جهانی ارسال کند. نکته این است زمانی به آنها اعلام شده مدارک را تهیه کنند که وزنه‌برداران درگیر لیگ برتر بودند و از طرفی تهیه مدارک و ترجمه آن زمانبر است. خود وزنه‌برداران هم عنوان کرده‌اند تکمیل مدارک در مدت زمان خواسته شده بسیار مشکل بوده و ظاهراً بسیاری از این نفرات تا لحظات آخر در دریافت مدارک خود دچار مشکل بودند. موضوع مهم این است که فدراسیون خیلی دیر این مسأله را به وزنه‌برداران گفته که جای تعجب دارد چرا که تاریخ نامه فدراسیون جهانی که بر روی سایت خود هم منتشر کرده، مربوط به 31 اکتبر (9 آبان) است اما فدراسیون حدود دو، سه روز قبل به ورزشکاران اعلام کرده است. در صورت تمدید نشدن این زمان و یا فراهم نشدن شرایط برای ارسال مدارک باید گفت فدراسیون وزنه‌برداری یک گاف جدید و بزرگ دیگر را مرتکب شده است. از حذف نام سهراب مرادی برای المپیک تا دیر متوجه شدن کسب سهمیه بانوان که قبل از المپیک رخ داد، حالا باید این موضوع مهم را هم اضافه کرد. هر چند که وقتی با اشتباهات گذشته برخورد نمی‌شود، طبیعی است که این گاف بزرگ هم رخ بدهد.

Page Generated in 0.0049 sec