printlogo


کد خبر: 235547تاریخ: 1400/7/7 00:00
استادیوم بازی الهلال مشخص نشده اما تعداد سکوها باید مساوی باشد
جواب منفی کالدرون به پرسپولیس، مهلت دوباره‌ای هم در کار نیست

ایران ورزشی – امیرعلی حسینی چند سالی است عهده‌دار معاونت روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس  بوده و هست و حتماً کارش را خوب و دقیق انجام می‌دهد که با وجود تغییرات متوالی در رأس باشگاه در پستش حفظ شده و از او استفاده می‌شود. حسینی هنرمند هم هست و قبل از اینکه سؤال‌هایمان درباره پرونده کالدرون، لیگ قهرمانان و سفر به عربستان را از او بپرسیم از در هنر وارد شدیم.
 
آقای حسینی عجب تصویرگر قهاری هستید. این نقاشی‌هایی که اخیراً از آقا‌یحیی و افشین‌خان کشیده بودید عالی بود.
    ممنون. شما لطف دارید.
این سبک چه نام دارد و برای هر نقاشی چقدر زمان می‌گذارید؟
    هایپر رئال است البته ما ادایش را درمی‌آوریم. برای هر نقاشی هم حداقل یک ماه زمان می‌گذارم.
قبلاً به علی علیپور هم نقاشی پرتره‌اش را داده بودید.
    بله. به آقای برانکو و آقای پروین هم داده بودم. اگر قسمت شد به بقیه اعضای تیم هم تصویرشان را خواهم داد.
بگذریم. سؤالی درباره پرونده کالدرون داریم. مدتی قبل با آقای حسین‌پور معاون حقوقی باشگاه صحبت می‌کردم درباره نامه باشگاه به کالدرون که از ایشان برای پرداخت مطالباتش مهلت خواسته. آن زمان شما در تاجیکستان بودید. آیا آقای کالدرون جوابی به آن نامه داده‌اند؟
    ببینید ما یک نامه به آقای کالدرون، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا دادیم و اعلام کردیم با توجه به تحریم‌ها و شرایط فورس ماژوری که وجود دارد یعنی عدم بلیت‌فروشی در بازی‌هایمان، اینکه درآمد باشگاه محدود است، اخیراً پرونده سنگین ماریو بودیمیر را بسته‌‌ایمو هزینه‌های جاری تیم در لیگ قهرمانان، وضع‌مان خوب نیست. همه اینها را توضیح دادیم و گفتیم اگر پول هم داشته باشیم به خاطر تحریم‌های بین‌المللی علیه بانک‌هایمان امکان پرداخت هم وجود ندارد و پرونده برانکو را هم در اقساط مختلف و مرحله به مرحله پرداخت کردیم. به خاطر همین خواستیم به ما وقت بدهند.
آقای کالدرون به این نامه جواب داد؟
    خودشان که نه ولی وکیلش جواب داد و گفت نمی‌توانیم وقت بدهیم.
آیا این درست است که بعد از پایان مهلت یک‌ماهه فیفا دوباره مهلتی یک یا دو ماهه به باشگاه اعلام شده که اگر پول کالدرون و دستیارش پرداخت نشود باشگاه با محرومیت و تنبیهات بیشتری مواجه خواهد شد؟
    ببینید مهلت دوباره‌ای وجود ندارد. همان مهلت یک‌ماهه‌ای بود که 17 شهریور به پایان رسید و بعد از آن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به صورت اتوماتیک بسته می‌شود. البته اینها را از آقای حسین‌پور معاونت حقوقی بپرسید حتماً بهتر در جریان هستند.
البته یک قانونی هست که هر زمان باشگاه پول را پرداخت کند پنجره باز می‌شود.
    بله، طلبکار باید اعلام کند که بدهکار آن مبلغ را پرداخت کرده. فکر می‌کنم در قانون 15 فیفا باشد که اگر بدهکاری اصرار بورزد که پول ندارد کار به فدراسیون‌های کشورها می‌کشد اما اگر بدهی کامل پرداخت شود پنجره باز خواهد شد.
 برای بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد آیا باز هم اعضای تیم پرسپولیس باید در ای اف سی رجیستر شوند؟
    نه قانون لیگ قهرمانان اینطور است که کلاً سه بار امکان رجیستر شدن یعنی اعلام لیست تیم به ای اف سی وجود دارد. یک بار که قبل از مرحله پلی‌آف بود که شامل ما نمی‌شد. یک بار قبل از مرحله گروهی در هند و یک بار هم قبل از بازی در تاجیکستان. الان دیگر امکان تغییر در لیست وجود ندارد و ما فقط درخواست ویزا داده‌ایم.
رسانه‌های عربستانی اعلام کرده‌اند بازی الهلال  پرسپولیس در ورزشگاه الملز ریاض برگزار می‌شود. این مسأله به باشگاه ابلاغ شده؟
    چیزی که به ما ابلاغ شده تاریخ و زمان شروع مسابقه است و گفته‌اند محل مسابقه بعداً مشخص می‌شود.
پس این گمانه‌زنی عربستانی‌هاست هر چند به نظر می‌رسد خبرنگاران آنها با ای اف سی لینک هستند.
    یک موقعی می‌بینید در کشورهای دیگر اینطوری اطلاع می‌گیرند اما چیزی که رسمی باشد هنوز اعلام نشده.
گفته می‌شود ورزشگاه الملز 22500 نفر گنجایش دارد که اگر قرار باشد 70 درصدش پر شود 14 هزار نفر می‌توانند به ورزشگاه بروند. گفته شده نصف این جمعیت می‌تواند هوادار پرسپولیس باشد. درست است؟
    ببینید وقتی یک کشوری به عنوان بی‌طرف میزبانی می‌گیرد برای تیم A وB مسابقه یعنی هر دو تیم حاضر در میدان باید فیرپلی در تعداد سکوهای تماشاگران رعایت شود. اگر شما میزبان یک مسابقه‌ای هستید و کشورتان میزبان اعلام شده  می‌توانید 90 درصد ورزشگاه را به تماشاگران خودی اختصاص بدهید و 10 درصد هم به میهمان بدهید اما وقتی بی‌طرف اعلام شوید سهم هر دو تیم مساوی است.
حالا بازی با حضور هواداران برگزار می‌شود؟
    آخرین مکاتبه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما این بوده که شرایط برگزاری مسابقه با هوادار در حال بررسی است چرا که مسائل مختلفی از جمله موارد امنیتی و پزشکی باید بررسی شود. این نامه‌ای است که همین امروز (سه‌شنبه) به دست ما رسیده است.
برای اخذ ویزای عربستان مشکلی برای تیم پیش نمی‌آید؟ چون مدت‌هاست تیمی از ایران در آنجا بازی نکرده.
    نه، استقلال چند وقت پیش به عربستان رفت. این یک رویداد بین‌المللی است. قاعدتاً هر کشوری قانون‌های فرودگاهی خاص خودش را دارد. ممکن است در کشوری اثر انگشت بگیرند و شاید قوانین و پروتکل‌های کشوری دیگر راحت‌تر باشد اما موظفند ویزا بدهند. حالا ممکن است در پاسپورت‌ها استیکر نزنند و ویزای گروهی بدهند.
اگر شرایط حضور هواداران پرسپولیس در بازی با الهلال فراهم باشد با توجه به شرایط سیاسی دو کشور آیا امکان سفر هواداران به عربستان وجود دارد؟ اخیراً خبری منتشر شده بود که باشگاه قصد دارد عده‌ای هوادار را با پرواز چارتر خود به ریاض ببرد.
    اگر هواداری در آنجا سکونت داشته باشد که می‌تواند بلیت بخرد و وارد ورزشگاه شود اما اینکه از ایران کسی بتواند بیاید را نمی‌دانم. با این حال ما برای افرادی که از طرف باشگاه بخواهند بیایند درخواست ویزا می‌دهیم.
گفته می‌شود الهلالی‌ها دوست دارند بازی در ورزشگاه خانگی‌شان ملک فهد برگزار شود که ورزشگاه بزرگ و 60 هزار نفری است. شما از این مسأله خبر دارید؟
    ببینید قانونش این است که فدراسیون عربستان به ای اف سی پیشنهاد می‌دهد اما با توجه به شرایط کرونایی استادیوم محل مسابقه مشخص خواهد شد که تا الان چیزی رسماً اعلام نشده.
 

Page Generated in 0.0065 sec