printlogo


کد خبر: 235543تاریخ: 1400/7/7 00:00
فوتسال

 همه از جمله باشگاه‌ها باید در جوانگرایی دخیل باشند
ناظم‌الشریعه: گفتند طیبی ۲۱ روزه برمی‌گردد
هرچند بسیاری از کارشناسان فوتسال تأکید دارند که تغییر نسل فوتسال و همچنین کیفیت پایین لیگ در ضعف تیم ملی و حذف آن از رقابت‌ها دخیل بوده و به جای انتقاد باید به بازسازی و تقویت فوتسال پرداخت اما عده‌ای هم یک نقد به شخص ناظم‌الشریعه وارد می‌دانند و آن این است که چرا او در حالی که می‌دانست محمد طیبی مصدوم است و به بازی‌ها نمی‌رسد، از ابتدا او را به همراه تیم به لیتوانی برد و فرصت حضور یک بازیکن دیگر در تیم ملی را سوزاند؟
سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این نقد در آخرین مصاحبه‌اش گفت: «متأسفانه غیبت بازیکنان تأثیرگذار است. طبق نامه‌ای که دارم، کمیته پزشکی در زمان مصدومیت طیبی گفت او 21 روز بعد می‌تواند بازی کند اما حالا 30 روز گذشته و طیبی نتوانسته است بازی کند. شرایط این بازیکن بهتر شده بود و او را روی نیمکت هم نشاندیم اما متأسفانه نشد که بازی کند.»
ناظم‌الشریعه درباره خط خوردن نام محمدرضا سنگ سفیدی از لیست تیم ملی برابر قزاقستان پس از اختلاف این دو در دیدار مقابل ازبکستان تأکید کرد: «همه بازیکنان در زمین باید از فرامین مربی تبعیت کنند.»
او در مورد انتقاد کارشناسان از بالا بودن میانگین سنی ملی‌پوشان پس از حذف ایران تأکید می‌کند: «بسیاری از کارشناسان درباره تغییر نسل صحبت می‌کنند اما جوانگرایی امری کلی است و همه، از جمله باشگاه‌ها باید این کار را انجام دهند.»
 
 
تمام جوانب بررسی می‌شود
واکنش فدراسیون فوتبال به حذف تیم ملی فوتسال
تیم ملی فوتسال ایران دوشنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برابر قزاقستان قرار گرفت و با قبول شکست ۲ - ۳ برابر این حریف، از گردونه رقابت‌های جام جهانی حذف شد.
حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نخستین عضو فدراسیون بود که به صورت رسمی به حذف تیم ملی واکنش نشان داد و تأکید کرد که باید ریشه این موضوع را در سال‌های گذشته جست‌وجو کرد.
کامرانی‌فر گفت: «برای نتیجه‌گیری در جام جهانی باید حداقل از دو سال پیش خیلی کارها انجام می‌شد. انصافاً در این چند ماه کارهای ساختاری و پشتیبانی تیم در سطح بالایی بود.»
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «جلسه آسیب‌شناسی می‌گذاریم و تمام جوانب این اتفاق را بررسی می‌کنیم.»
کامرانی‌فر به نقش باشگاه‌ها هم در توسعه فوتسال اشاره کرد: «باید باشگاه‌ها و زیرساخت‌ها درست شود. با برنامه فدراسیون، زیرساخت‌ها درست می‌شود و اتفاقات خوبی می‌افتد.»
 
 
تیم ملی فوتسال کشورمان در رنکینگ جهانی سقوط کرد
در آخرین رده‌بندی فوتسال، تیم ملی کشورمان پس از باخت مقابل قزاقستان 2 پله سقوط کرد.
تیم ملی فوتسال کشورمان دوشنبه شب در یک بازی ناامید کننده در نیمه دوم، مقابل قزاقستان شکست 3 بر 2 را متحمل شد تا از جام جهانی لیتوانی خداحافظی کند.
پس از باخت در آخرین رده‌بندی، تیم ملی کشورمان 2 پله سقوط کرد و پس از قزاقستان در رده هفتم دنیا ایستاد.
 پیش‌تر تیم ملی کشورمان در رده پنجم قرار داشت. تیم ملی برزیل، اسپانیا، آرژانتین، روسیه و پرتغال در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند.

 


Page Generated in 0.0062 sec