printlogo


کد خبر: 235540تاریخ: 1400/7/7 00:00
ارسال لیست 50 نفره امید در آخرین روز مهلت AFC
مهدوی‌کیا تیمش را معرفی کرد

با پایان اردوی مقدماتی تیم ملی امید، مهدوی‌کیا فهرست ابتدایی تیمش را برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا اعلام کرد.
تیم ملی فوتبال امید که از هم اکنون با سرمربیگری مهدی مهدوی‌کیا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و هدف نهایی خود یعنی صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می شود، به پایان اردوی مقدماتی خود در کمپ تیم‌های ملی رسید.
با پایان این اردو که در سه مرحله و با حضور ۶۶ بازیکن از لیگ‌های برتر و امیدهای کشور برگزار شده بود، در نهایت فهرست مقدماتی تیم ملی مشخص شد و مهدوی‌کیا بعد از شناخت اولیه بازیکنان مدنظرش،  نفرات برگزیده را به فدراسیون فوتبال اعلام کرد. این اتفاق در آخرین روز از مهلت قانونی AFC به کشورها برای اعلام فهرست مقدماتی انجام شد.
در حال حاضر اسامی ۵۰ بازیکن به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده اما قرار است اردوهای آینده با بازیکنان اصلی و در حدود ۳۰ نفر برگزار شود. در همین مدت چندین دیدار دوستانه با تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌شود تا امیدهای ایران به نهایت آمادگی خود دست یابند.
در روزهای آینده و ظرف مدت یک ماه باقی مانده تا برگزاری مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در تاجیکستان، تیم ملی امید در اردوی چند مرحله‌ای و بلندمدت به سر خواهد برد.
نپال، لبنان و تاجیکستان سه تیمی هستند که در این مرحله برای کسب عنوان نخست و صعود مستقیم با ایران به رقابت می‌پردازند و نیم نگاهی هم به قرار گرفتن در رتبه دوم گروه وجود دارد. با این حال فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم ملی امید روی کسب رتبه نخست در گروه نه چندان دشوار مرحله مقدماتی تمرکز کرده‌اند تا کار تیم امید به لزوم قرار گرفتن در میان بهترین تیم‌های دوم برای صعود نکشد.
در حال حاضر دو مربی خارجی و چند دستیار داخلی مهدوی‌کیا را در اردوها همراهی می‌کنند و صحبت‌ها از اضافه شدن یک مربی خارجی دیگر به تیم ملی است که مستقیماً با انتخاب مهدوی‌کیا خواهد بود.
تیم ملی در روزهای پنجم، هفتم و نهم آبان به ترتیب با نپال، لبنان و تاجیکستان روبه‌رو می‌شود و در صورت کسب سهمیه مسابقات نهایی، در خرداد ۱۴۰۰ در کشور ازبکستان حاضر خواهد شد.»

Page Generated in 0.0058 sec