printlogo


کد خبر: 235539تاریخ: 1400/7/7 00:00
با حضور کی‌روش و ویلموتس فشار عجیبی را تحمل کردم
اسکوچیچ: بعد از صعود ایران، به پیشنهاداتم فکر می‌کنم

باید قبول کنیم که امروز تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا معرفی می‌شود و در راستای مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر، نگاه‌ بسیاری از کشورهای آسیایی حاضر در مسابقات به ایران است. تیم ملی فوتبال ایران که امروز شانس خود را برای صعود به جام جهانی با دراگان اسکوچیچ امتحان می‌کند.
شبکه الجزیره اسپورت در گزارشی مفصل به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت دراگان اسکوچیچ پرداخت و گفت‌وگویی مفصل را با این مربی ترتیب داده بود. خبرگزاری فارس متن گفت‌وگوی امیر دلیچ گزارشگر کروات شبکه الجزیره که هفته گذشته به صورت ویدئویی با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انجام داده بود را ترجمه کرده و در اینجا گزیده‌ای از این گفت‌وگو را می‌خوانید:
اسکوچیچ در این گفت‌وگو صحبت‌هایش را با پاسخ به سؤالی درباره راز پیروزی‌های پی‌در‌پی تیم ملی در مسابقات گذشته آغاز می‌کند. رازی که اسکو درباره‌اش اینطور می‌گوید: «من با فوتبال ایران آشنایی داشتم و در لیگ این کشور مربیگری کردم. همین مسأله کلیدی بود برای موفقیت، اینکه این شناخت باعث شد کدام نفرات را دعوت کنم و از کدام بازیکنان شناخت بیشتری داشته باشم، به من کمک بسیاری کرد و باعث موفقیت‌های امروز شد.»
او البته در ادامه صحبت‌هایش تلاش و کیفیت بازیکنان تیم ملی را در این موفقیت بسیار تأثیرگذار دانست و در همین راستا به کیفیت بازیکنانی چون مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به طور خاص اشاره کرد. در این مصاحبه اسکو بازیکنان ایران را اینطور توصیف کرد: «یک ضرب‌المثل وجود دارد که اگر یک مربی می‌خواهد موفق شود، بازیکنانش باید 120 درصد از توان خود را خرج کنند. این ضرب‌المثل کاملاً مختص ایرانی‌ها است. بازیکنان ایرانی هر کدام به تنهایی می‌توانند از مرزهای توانایی خود عبور کنند. بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی و توانایی فنی فوق‌العاده هستند. البته بخش عمده‌ای از مشکلات به مسائل تاکتیکی برمی‌گردد که ما روی این موضوع کار کرده‌ایم. ما هنوز از نظر تاکتیکی کار داریم.»
صحبت از هدفگذاری که می‌شود، اسکوچیچ از هیچ‌ چیز جز صعود تیم ملی به جام جهانی نگفت: «در حال حاضر تنها تمرکز من معطوف به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی قطر است. من هم انگیزه‌های بزرگی دارم و زحمات زیادی کشیدم. شاید یکی از اهداف من کار کردن با تیم ملی دیگری باشد یا حتی رفتن به اروپا. انگیزه‌های من بسیار زیاد است اما همانطور که گفتم تنها هدفم صعود ایران به جام جهانی است.»
او درباره تأثیر تحریم‌ها بر شرایط کاری‌اش در ایران توضیح داد: «قطعاً این موضوع باعث شده تا برای ورزش شرایط سخت‌تر شود، مثلاً بهتر است برای بالا بردن کیفیت فوتبال ایران مربیان و بازیکنان بزرگی به این کشور بیایند. از نظر مالی هم حضور این افراد مشکلات زیادی را برای فوتبال ایران ایجاد می‌کند اما رفتار مردم و مسئولان فوتبال ایران در این شرایط من را شیفته خود کرده است. فوتبال ایران با وجود همین تحریم‌هایی که شما می‌گویید خودش را در بالاترین سطح حفظ کرده و لیگ این کشور یکی از بهترین لیگ‌های مهیج آسیا محسوب می‌شود. این علاقه بیش از حد مردم به فوتبال باعث چنین اتفاقاتی شده اما قبول دارم ممکن است تحریم‌ها در ورزش ایران هم تأثیر داشته باشد.»
و بالاخره فشارهایی که اسکوچیچ روی خود احساس کرده است. این همان موضوعی است که سرمربی تیم ملی در این مصاحبه درباره‌اش گفت: «مسئولیت شما در این کشور زیاد است، از همان ابتدای کار این فشار را حس کردم. زمانی که مسئولیت تیم ملی ایران را به من دادند، این فشار وارد شد که من جایگزین نفراتی چون کی‌روش و ویلموتس شده‌ام و بعد از آنها مرتب سؤال می‌کردند آیا می‌توانم هدایت ایران را برعهده داشته باشم یا خیر. مردم ایران خوب می‌دانند تیم ملی کشورشان چه پتانسیلی دارد و به همین دلیل آنها همیشه نتیجه و موفقیت می‌خواهند. باید اقرار کنم که فشار بزرگی روی من بود چون در ایران رسانه‌ها بسیار زیاد هستند و به سختی می‌توان با آنها کنار آمد اما با کسب نتایج خوب اوضاع بهتر شد و من مطمئن هستم شرایط بهتر هم خواهد شد.»
او همچنین درباره برنامه‌های بعدی خودش توضیح داد: «من زیاد به این مسائل فکر نمی‌کنم. من پیشنهادی از تیم‌های ثروتمند حوزه خلیج فارس داشته‌ام که در حال حاضر اصلاً علاقه‌ای به آن پیشنهاد ندارم. ما اول باید به جام جهانی صعود کنیم و بعد به این موضوع فکر کنیم. من سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هستم و فراتر از آن چیزی را نمی‌بینم. بعد از اینکه با تیم ملی ایران به جام جهانی رفتیم و حضور خوبی در این مسابقات داشتیم، می‌توانم به پیشنهادات یا تغییر محل کارم فکر کنم. در حال حاضر تمام تمرکزم روی تیم ملی ایران است تا امیدوارانه این تیم را به سمت جام جهانی هدایت کنم.»

Page Generated in 0.0046 sec