printlogo


کد خبر: 235537تاریخ: 1400/7/7 00:00
خبر

زمان پرواز تیم ملی فوتبال به دبی مشخص شد
لژیونرها از 12 مهر در اردو
سایت رسمی فدراسیون فوتبال با انتشار مصاحبه‌ای از قول محمودرضا رضایی، مدیررسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران، درباره زمان پرواز تیم ملی فوتبال به دبی و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بازی با امارات خبر داد.رضایی در این مصاحبه درباره برنامه تیم ملی برای رویارویی با امارات اینطور توضیح داد: «بازیکنان تیم ملی فوتبال دهم مهرماه در مرکز ملی فوتبال جمع می‌شوند و طبق پروتکل‌های بهداشتی تست PCR از آنها گرفته می‌شود. سپس ساعت 14 روز یکشنبه 11 مهرماه با پرواز اختصاصی زاگرس عازم دبی می‌شویم. 12 مهرماه لژیونرها از سایر کشورها به تیم ملی در امارات ملحق می‌شوند و ترکیب تیم کامل می‌شود تا ان‌شاءالله بازی شایسته‌ای در برابر امارات انجام دهیم، بلافاصله صبح روز بعد از بازی به تهران برمی‌گردیم تا برای بازی مقابل کره جنوبی که 20 مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود آماده شویم.»مدیر رسانه تیم ملی فوتبال همچنین درباره میزبانی تیم ملی از کره‌جنوبی گفت: «برای میزبانی مقابل تیم ملی فوتبال کره جنوبی از مدت‌ها پیش ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی 2022 قطر در حال فعالیت است تا یک میزبانی شایسته دیگر نیز برابر کره جنوبی داشته باشیم. به هر جهت حضور در جام جهانی یک اتفاق بسیار بزرگ است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده و با رشادت و توان بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی بتوانیم نتایج قابل قبولی بگیریم و قدم محکمی را در این مرحله برداریم.»
 
 
قانون جدید برای جلوگیری از تبانی
تفاضل گل در فوتبال ایران حذف شد
فصل گذشته مسابقات فوتبال در دسته‌های مختلف در حالی به پایان رسید که شائبه تبانی در بعضی از دیدارها و به ثمر رسیدن گل‌های زیاد برای افزایش تفاضل گل حتی کار را به کمیته‌های قضائی فدراسیون فوتبال کشاند و هنوز هم پرونده‌هایی در جریان است.فدراسیون برای جلوگیری از اتفاقاتی نظیر تبانی قانون مسابقات لیگ‌های فوتبال را تغییر داده و قرار است از فصل آینده عملی شود.حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «در فصل آینده در بحث صعود تیم‌ها یا سقوط‌شان تفاضل گل نخواهیم داشت و بازی رودررو یا بعضی از روش‌های جدید ملاک می‌شود.»به گفته کامرانی‌فر، این روش برای تعیین تیم‌های قهرمان هم استفاده می‌شود و نه تنها در لیگ برتر بلکه در تمامی رده‌ها اجرایی خواهد شد. »
 
شانس داوران ایرانی برای قضاوت فینال جام جهانی فوتسال
با حذف تیم ملی فوتسال ایران، شانس قضاوت داوران ایرانی در فینال جام جهانی فوتسال بیشتر شد. تورنمنت‌های جهانی تیم‌هایی که به مراحل نهایی راه یابند معمولاً داوران آنها به کار گرفته نمی‌شوند.
با حذف تیم فوتسال ایران از گردونه رقابت‌های جام جهانی، حالا شانس قضاوت گلاره ناظمی و ابراهیم مهرابی افشار در بازی‌های نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال بالا رفته و با توجه به عملکرد خوب این دو داور احتمال اینکه آنها در تیم داوری بازی فینال باشند زیاد است.
 
 
برای دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی
قطر، میزبان عراق ماند
کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری دو دیدار در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی به میزبانی قطر خبر داد.سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد دیدارهای تیم ملی عراق با لبنان در گروه اول و تیم ملی عمان با استرالیا در گروه دوم انتخابی جام جهانی 2022 به میزبانی قطر برگزار می‌شود.طبق اعلام AFC ورزشگاه بین‌المللی خلیفه میزبان این دو مسابقه در دور سوم انتخابی جام جهانی 2022 خواهد بود. لبنان و عراق رقبای ایران در انتخابی جام جهانی به شمار می‌آیند. عراق در حال رایزنی است تا میزبانی خود را پس بگیرد.
شاگردان اسکوچیچ در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 15 مهر در ورزشگاه زعبیل دبی میهمان امارات هستند.
 
 
رسانه کره‌ای:
بعد از 5 سال به آزادی غیرقابل نفوذ حمله خواهیم کرد
تیم ملی فوتبال ایران 20 مهرماه به مصاف کره جنوبی می‌رود. مسابقه‌ای که به واسطه پیروزی‌های ایران در سال‌های اخیر مقابل کره، برای این حریف از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.یونهاپ کره جنوبی در راستای همین حساسیت‌ها، در گزارش اخیر خود نوشت: «کره جنوبی با پائولو بنتو قصد دارد پس از 5 سال به خاک نفوذ ناپذیر آزادی حمله کند.» یونهاپ کره بازی مقابل تیم ملی کشورمان را بزرگترین نقطه عطف و جدال تیمِ بنتو برای رسیدن به جام جهانی دانست.تیم ملی کشورمان در جدال مقابل کره جنوبی توانسته آمار 13 پیروزی، 9 تساوی و 9 شکست را تجربه کند.یونهاپ کره نوشت که آزادی همیشه در بازی ایران و کره جنوبی میزبان 100 هزار تماشاگر بوده ولی این دفعه به خاطر شرایط کرونایی 10 هزار تماشاگر در خود جای خواهد داد.

Page Generated in 0.0045 sec