printlogo


کد خبر: 235532تاریخ: 1400/7/7 00:00
از انتقاد به فوتسالی‌ها تا پیشنهاد وام به بارسا

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
 ۱ – دیروز خبر رسید که باشگاه بارسلونا یک پیشنهاد جذاب از شرکتی اماراتی دریافت کرده. پیشنهادی که می‌تواند همه مشکلات این باشگاه را حل کند. ظاهراً شرکتی که حاضر نشده نامش فاش شود حاضر است ۱۵۰۰ میلیون یورو به بارسا قرض بدهد تا تمام بدهی‌های این باشگاه حل شود. آنها گفته‌اند حاضرند پول‌شان را ۱۲ ساله و با بهره‌ای بسیار کم پس بگیرند. 
این پیشنهاد اگر با موافقت هیأت مدیره بارسا مواجه شود تمامی مشکلات مالی این باشگاه را حل می‌کند و آنها می‌توانند به راحتی در زمستان بازیکن بخرند و حقوق‌های‌شان را پرداخت کنند. ظاهراً بارسا چاره‌ای جز قبول پیشنهاد اماراتی‌ها که هنوز جزئیاتش مشخص نیست ندارند.
 ۲ - فقط یک نیمه تا رسیدن به جمع 4 تیم برتر فوتسال جهان فاصله داشتیم. 20 دقیقه لعنتی. نیمه اول را دو - هیچ برده بودیم و در پایان 3-2 باختیم. چه نیمه تلخی. تلخ‌تر از زهر. رویاپردازی کرده بودیم که به نیمه نهایی می‌رویم و با پرتغال بازی می‌کنیم. می‌توانستیم برای دومین بار پیاپی به نیمه نهایی برسیم ولی نشد. هرچقدر نیمه اول خوب بودیم در نیمه دوم به لاک دفاعی فرو رفتیم و در آخر شد آنچه نباید می‌شد. بازی را 3-2 باختیم. قزاقستان بهترین خط دفاع جام را داشت ولی نیمه اول از ما دو گل خورد. آنها تیم خوبی بودند و روی شوت‌های از راه دور حسابی خوب کار می‌کردند.
این شکست باعث شده تا حالا خیلی‌ها لب به انتقاد بگشایند. مثلاً دیروز خبرگزاری ایسنا نوشته بود: «در بازی با قزاقستان، تیم ملی فوتسال با کمبود بازیکن روبه‌رو بود. با مصدومیت فرهاد فخیم و تنبیه انضباطی محمدرضا سنگ سفیدی، ناظم الشریعه مجبور شد حسین طیبی را که هنوز در شرایط بازی قرار نداشت در جمع نفرات اصلی بازی با قزاقستان قرار دهد اما سؤال اینجاست که اصلاً چرا طیبی با تیم ملی به جام جهانی برده شد؟
بازیکنی که تا مرحله یک چهارم نهایی هم قادر به بازی نبود بر فرض صعود تیم ملی به مراحل بالاتر چطور می‌توانست عصای دست تیم ملی باشد؟ بازیکنی که مدت‌ها از بازی دور بوده در فشار سنگین مراحل بالاتر چقدر کارآیی داشت؟ ای کاش کادر فنی تیم ملی فوتسال به جای طیبی یک بازیکن جوان را به لیتوانی می‌برد تا هم در اینگونه زمان‌ها عصای دست کادرفنی باشد و هم تجربه اندوزی کند.»ورزش‌۳ هم به موضوع تنبیه سنگ سفیدی پرداخته بود: «تیم ملی فوتسال ایران در حالی مسابقه حساس مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ مقابل قزاقستان را واگذار کرد که علاوه بر عدم استفاده اجباری از حسین طیبی و فرهاد فخیم به خاطر آسیب‌دیدگی، محمدرضا سنگ‌سفیدی دیگر بازیکن تأثیرگذار ایران هم بنابر تصمیم سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی ایران در فهرست قرار نگرفته بود. 
محمدرضا سنگ‌سفیدی که از سال ۲۰۱۳ عضو تیم ملی فوتسال ایران است و در جام جهانی کلمبیا نیز حضور داشت، در لیتوانی با تجربه بیشتری کار می‌کرد و فرصت بیشتری برای بازی به دست آورد که در چهار مسابقه ابتدایی تیم ملی نیز دو پاس گل داد و روی یک گل دیگر تأثیرگذاری داشت اما این بازیکن در دیدار با قزاقستان غایب بود.
 شماره ۶ تیم ملی فوتسال ایران در نیمه اول دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی مقابل ازبکستان حدود ۱۲ دقیقه در زمین حضور داشت اما پس از اینکه در یک صحنه تعویض شد، به سمت سرمربی تیم ملی نرفت، با او دست نداد و روی نیمکت نشست که همین اتفاق با عصبانیت ناظم‌الشریعه مواجه شد.
ناظم‌الشریعه به علت این حرکت سنگ‌سفیدی که هنوز مشخص نیست این بازیکن به عمد یا غیرعمد این کار را انجام داده، تصمیم گرفت تا این ملی‌پوش تأثیرگذار را از فهرست دیدار با قزاقستان کنار بگذارد.
 سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در تصمیمی که به اعتقاد خیلی از کارشناسان عجولانه بود و از روی عصبانیت گرفته شد، سنگ‌سفیدی را از تمرینات قبل از دیدار مقابل قزاقستان و لیست بازی ماقبل نیمه‌نهایی کنار گذاشت که غیبت این ملی‌پوش بدون تردید در باخت ایران هم تأثیرگذار بود. سنگ‌سفیدی با توجه به قدرت جنگندگی و موفقیت در نبردهای تن به تن، می‌توانست پس از اینکه ایران دو گل از قزاقستان پیش افتاد، در حفظ توپ و نتیجه مؤثر باشد اما ناظم‌الشریعه این بازیکن را از فهرست کنار گذاشته و در اختیار نداشت تا وارد زمین کند تا تیم ملی شکل همیشگی را در این بازی نداشته باشد.»
 

Page Generated in 0.0051 sec