printlogo


کد خبر: 235527تاریخ: 1400/7/7 00:00
توازن همای سعادت و کرکس شوم بر دوش سردار
فرهـــاد در گوشـــه رینگ

میعاد نیک
 
انتصاب مصطفی آجورلو به کرسی مدیرعاملی باشگاه استقلال از سوی منصوبین وزیر ورزش و جوانان در هیأت مدیره این باشگاه، آن هم در شرایطی که پیش از او و حداقل طی 3 سال اخیر، تمام مدیران عامل باشگاه استقلال ابتدا با عنوان سرپرستی به اداره امور محول شده بودند، حامل یک پیام مهم از سوی ساختمان وزارتخانه بود. مصطفی آجورلو که خود را حداقل طی 10 سال اخیر در قد و قواره ریاست بر فدراسیون فوتبال دیده و رزومه‌اش را برای این مهم خطیر مکفی می‌بیند، قطعاً تنها به شرطی مسئولیت مدیریت و ساماندهی مخروبه‌ای به نام باشگاه استقلال را از سمت سیدحمید سجادی برعهده گرفته که تمام امور با خودش باشد و بس. از شخصیت و کاریزمای نظامی-سیاسی سردار آجورلو که از 20 سال گذشته لاجرم با خلق و خوی فوتبالی هم آمیخته شده، می‌توان این انتظار را داشت که او تنها با شرایطی خاص به سعادت آباد منتقل شود و آن شروط خاص هم چیزی جز مدیرعاملی، ریاست بر هیأت مدیره و اختیار تام از سوی مالک باشگاه، یعنی وزارت ورزش و جوانان نبود.
حالا همای سعادت و همزمان کرکس شوم نگون‌بختی بر شانه‌های مصطفی آجورلویی نشسته که سال‌ها داعیه مدیریت اقتصادی فوتبال و ثروتمند کردن فوتبال باشگاهی و ملی را داشت. همای سعادت از آن رو که دیگر سردار آجورلو هر روز در چشم رسانه‌هاست و می‌تواند بیش از پیش به صدرنشینی در لیست اخبار که این یک مورد را خیلی هم دوست دارد، برسد و کرکس نگون‌بختی هم از آن رو که امروز او متصدی مدیریت ویرانه‌ای شده که تمام مدیران قبلی‌اش را به قعر فراموشی و خروج از دایره‌های ورزشی روانه ساخته. همان رویه‌ای که از شخصیت نظامی مصطفی آجورلو انتظار می‌رفت، در روز نخست مدیریتی وی هم به وقوع پیوست تا بیش از پیش متوجه شویم که سردار، همان سردار تراکتوری‌ها و پاسی‌هاست. مصطفی آجورلو در احکامی که تقریباً تلألوی نوعی بده و بستان بین سرمربی و مدیرعامل بوده، برخی تغییرات در بدنه فنی و مدیریتی تیم فوتبال استقلال ایجاد کرد تا ضرب شستی به بیرونی‌ها نشان دهد و البته بیش از پیش سکان کنترل امور تیمی که کم‌حاشیه هم نیست را در دست گیرد. سردار آجورلو با فرهاد مجیدی برای هدایت آبی‌پوشان تا 3 فصل متوالی دیگر حداقل روی کاغذ به توافق رسید اما سرمربی جوان آبی‌های تهرانی هم می‌داند که به این توافقات و عکس‌های یادگاری نباید هرگز دل بست و تنها چیزی که گردن او را از لبه گیوتین رها می‌کند، فقط و فقط عملکرد اوست. 
فرهاد مجیدی که این روزها به دلیل حواشی اردوی دبی استقلالی‌ها و البته از دست دادن پیاپی 2 جام حذفی طی 2 سال اخیر در منگنه قرار گرفته، برای فرار از گوشه رینگ باید دست همکاری و همیاری را به سمت مصطفی آجورلو دراز کند و دیگر مقابل مدیرعامل باشگاه نایستد. نه سردار کسی مانند مددی‌ها و سعادتمندهاست و نه حنای فرهاد مجیدی رنگی دارد؛ هر خطایی که از سوی شماره 7 پیشین آبی‌پوشان سر بزند، با تصمیم ضربتی محکمی از سوی مدیرعامل نظامی باشگاه همراه خواهد شد و احتمالاً ضربه ناک اوت را هم شماره 6 سابق استقلالی‌ها، هم‌تیمی پیشین خود فرهاد و کاپیتان رکورددار تیم ملی فوتبال ایران، یعنی جواد نکونام به صورت مجیدی روانه خواهد ساخت.
 

Page Generated in 0.0056 sec