printlogo


کد خبر: 235508تاریخ: 1400/7/7 00:00
بایرن مونیخ – دینامو کیف؛ ساعت 22:30
اگه می‌تونی، من رو بگیر

 دینامو کیف به دنبال آن است که شگفتی بسیار بزرگی را رقم بزند و در خانه بایرن مونیخ پیروز شود. مردان یولیان ناگلسمان در روز نخست لیگ قهرمانان در خانه بارسلونا سه بر صفر پیروز شدند و دینامو کیف هم با بنفیکا به تساوی بدون گل رسید.
کمتر مربی‌ای هست که تجربه پیروزی سه بر صفر در نوکمپ را داشته باشد اما تیم ناگلسمان 34ساله یک کلاس بالاتر از بارسلونا بود. بایرن هشت بازی در تمامی رقابت‌ها است که پیروز می‌شود. آنها مقابل گرویتر فورت تقریباً یک نیمه را به دلیل اخراج بنجامین پاوار ده‌نفره بازی کردند اما در نهایت سه بر یک پیروز شدند.
بایرن در این هشت بازی 40 گل زده است، یعنی به صورت میانگین، پنج گل در هر مسابقه؛ و به نظر می‌رسد تعداد تیم‌هایی که از پس بایرن برمی آیند، واقعاً انگشت شمار باشد. با این حال، آخرین باری که بایرن در لیگ قهرمانان میزبان بود، بازی‌اش با شکست مقابل پاری سن ژرمن همراه شد اما آنها پیش از آن، هشت بازی خانگی اروپایی پیاپی را برده و در هر مسابقه، دست کم دو گل زده بودند.
مردان میرچیا لوچسکیو پس از تساوی مقابل بنفیکا، در سوپرجام اوکراین برابر شاختار دونتسک با نتیجه سه بر صفر باختند اما سپس در لیگ با نتیجه دو بر صفر مقابل روخ لویو پیروز شدند. آنها تنها تیمی هستند که در این فصل لیگ اوکراین شکست نخورده است. آنها البته برای کنار زدن بایرن، بارسلونا و بنفیکا و صعود به دور بعد، کار سختی دارند.
دینامو در 12 بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان تنها یک برد داشته است. آخرین باری که لوچسکیو به مصاف بایرن رفت، با تیم شاختار بود که در فصل 15-2014، در آلمان با نتیجه هفت بر صفر شکست خورد.
21 سال از آخرین دیدار بایرن و دینامو کیف در لیگ قهرمانان می‌گذرد. دینامو در مرحله گروهی فصل 2000-1999، در خانه، بایرن را دو بر صفر برد اما در آلمان با نتیجه دو بر یک باخت.
سون اولرایش، کینگزلی کومان و کورنتن تولیسو تنها غایبان بایرن در این بازی خواهند بود. البته گفته می‌شود کومان پس از جراحی کوچکی که روی قلبش داشته، به تمرینات برگشته است.
ناگلسمان که مقابل گرویتر فورت تیمش را با سه مدافع به زمین فرستاده بود، حالا شاید به سیستم چهاردفاعه برگردد. نیکلاس زوله به این ترتیب از ترکیب کنار گذاشته می‌شود.
جمال موسیالا در بازی با بارسا خوش درخشید اما بازگشت سرژ گنابری به این معناست که او احتمالاً در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد. چهار مهاجم دینامو، یعنی اریک رامیرز، آرتم بسدین، ولادیسلاو کولاچ و ابراهیم کارگبو به دلیل مصدومیت غایب هستند. دنیس پوپوف هم به دلیل جراحی روی رباط صلیبی‌اش مدت‌هاست که بازی نمی‌کند. ایلیا زابارنی 19ساله که در کلین‌شیت دینامو در روز نخست خوش درخشید، شاید این بار وظیفه مهار روبرت لواندوفسکی را داشته باشد.
سرگی سیدورچوک و میکولا شاپارنکو، دو هافبک دینامو، در بازی قبلی این تیم استراحت کردند و شاید این بار به میدان بروند. ولادیسلاو سوپریاگا هم امیدوار است که بازی کند.
 
‌ترکیب احتمالی
بایرن: نویر؛ پاوار، اوپامکانو، هرناندز، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا؛ گنابری، مولر، سانه؛ لواندوفسکی.
دینامو کیف: بوشچان؛ کدزیورا، زابارنی، سیروتا، میکولنکو؛ شاپارنکو، سیدورچوک، گارماش؛ تسیگانکوف، سوپریاگا، ده‌پنا.
 

 


Page Generated in 0.0066 sec