printlogo


کد خبر: 235505تاریخ: 1400/7/7 00:00
اصرار داورزنی بر تصمیم اشتباه

رئیس فدراسیون والیبال پس از گذشت چند روز از ناکامی تیم جوانان در صعود به مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان در ایتالیا، به اظهارنظر درباره این اتفاق پرداخت. با این حال تنها چیزی که در صحبت‌های داورزنی دیده نمی‌شود، اقرار به اشتباه استفاده همزمان عطایی در دو تیم ملی است. او همچنان معتقد است که به خاطر بازیکنان مشترک (حداکثر سه بازیکن) نیاز بوده که کادر یکسانی این دو تیم را هدایت کنند!
داورزنی درباره تصمیم حضور همزمان عطایی در رأس کادر فنی تیم‌های بزرگسالان و جوانان گفت: «با توجه به نزدیک بودن مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان و استفاده از بازیکنان مشترک، موضوع را در کمیته فنی بررسی کردیم. در ادوار گذشته بسیار با این موضوع مشکل داشتیم. در زمان ست‌کوویچ هم چنین شرایطی را تجربه کردیم. در کمیته فنی مقرر شد که چون ترکیب اصلی تیم بزرگسالان ایران را بازیکنان جوانان سال 2019 تشکیل می‌دهند بهروز عطایی هدایت آنها را برعهده داشته باشد. تمام موارد مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی این شد که او هدایت تیم جوانان را هم داشته باشد.»
این موضع داورزنی برای زمانی است که قرار بود این دو تیم همپوشانی زیادی داشته و بیش از نیمی از تیم ملی را اعضای تیم جوانان تشکیل دهند! اتفاقی که هیچ‌وقت نیفتاد و به جز توخته، نفرات جوان جایی در تیم و ترکیب اصلی نداشتند.
داورزنی در ادامه صحبت‌هایش همچنان بر موضعش پافشاری می‌کند و البته لطف می‌کند بار را از روی دوش مربی این دو تیم یعنی بهروز عطایی برمی‌دارد: «اگر شرایط برگزاری اردوی تدارکاتی را داشتیم قطعاً نتایج تیم ایران فرق می‌کرد. ضمن اینکه در والیبال قحط‌ الرجال نیست اما اگر گزینه دیگری برای هدایت تیم جوانان انتخاب می‌کردیم حضور بازیکنان مشترک می‌توانست چالشی جدی برای تیم‌ها ایجاد کند. با این شرایط دلیل نتایج تیم جوانان حضور بهروز عطایی نبود، بلکه عدم بازی تدارکاتی و عدم حضور به موقع بردیا سعادت بود. همه تصور می‌کردند که او در تیم باشگاهی خود تمرین می‌کند و آماده است اما اینگونه نبود. ایجنت و مدیربرنامه‌ها به بردیا و تیم ملی صدمه زدند. با این شرایط هر فرد دیگری سرمربی این تیم می‌شد همین نتایج کسب می‌شد.»

Page Generated in 0.0050 sec