printlogo


کد خبر: 235502تاریخ: 1400/7/7 00:00
خبر

پایان کار پسر معاون سابق رئیس جمهور
 در انجمن MMA
حکم مسئولیت پسر معاون سابق رئیس جمهور در انجمن MMA از سوی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی باطل شد.
اوایل امسال و بعد از رایزنی‌های فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، سرانجام وزارت ورزش و جوانان، مجوز فعالیت انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در ایران را صادر کرد.
با نظر یوسف بهتری، رئیس فدراسیون انجمن‌ ورزش‌های رزمی، توحید نوبخت حقیقی، مسئولیت ریاست این انجمن را برعهده گرفت و حکم انتصاب خود را نیز دریافت کرد.
گفته می‌شود در روزهای اخیر رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی با صدور نامه‌ای، حکم مسئولیت توحید نوبخت در انجمن MMA را باطل و اعلام کرد که از این پس تمام فعالیت‌های این انجمن زیر نظر فدراسیون ادامه می‌یابد.
توحید نوبخت، فرزند محمدباقر نوبخت، سخنگوی سابق دولت روحانی و رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه است.
 
 
رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز
پرواز شمس در رنکینگ!
در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، نوید شمس پرواز بلندی در رنکینگ داشت. فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF ) روز گذشته رده‌بندی بازیکنان جهان را منتشر کرد که بر این اساس در رده بزرگسالان بیشترین صعود را ندا شهسواری باتجربه‌ترین ملی پوشان کشورمان در بخش بانوان داشت. شهسواری با صعود به جمع ۳۲ بازیکن رقابت‌های دوحه قطر موفق شد با ۹ پله صعود در رنکینگ جهان در مکان ۲۱۳ قرار گیرد. دیگر ملی پوشان بانوان کشورمان به ترتیب مهشید اشتری با یک پله صعود رتبه ۳۳۲ و شیما صفایی با 4 پله صعود در مکان ۵۴۱ ایستادند. ملیکا کرمی و مریم فرعی نیز با ورود به رنکینگ جهان در رتبه‌های ۱۱۰۷ و ۱۱۳۹ قرار گرفتند.
در بخش مردان نوشاد عالمیان نفر اول ایران در رنکینگ جهانی با یک پله سقوط در مکان ۷۴ ایستاد، نیما عالمیان بدون تغییر در رتبه ۱۲۵ و امیرحسین هدایی با ۲ پله صعود در رنکینگ جهان مکان ۱۶۴ را به خود اختصاص داد. امین احمدیان و محمدعلی روئین‌تن دیگر ملی پوشان کشورمان در رده‌های ۲۰۱ و ۱۵۸۰ قرار دارند.
 نوید شمس بازیکن جوان کشورمان پس از کسب نایب قهرمانی رقابت‌های پرتغال، با ۶۳ پله صعود در رده زیر ۱۹ سال به رتبه ۱۶ بازیکنان جهان دست یافت. شمس در رده زیر ۱۷ نیز موفق به صعود ۱۶ پله‌ای شد و در رده هفتم بازیکنان زیر ۱۷ سال‌ قرار گرفت.
در رده سنی زیر ۱۹ سال، سیدمحمد موسوی با ۵ پله سقوط در رتبه ۸۷، میلاد عابدینیان با یک پله سقوط در مکان ۱۹۷ و آریا امیری نیز در جایگاه ۲۲۶ قرار گرفتند.
 
 
قیمت بسکتبالیست ایرانی سه برابر خارجی‌ها!
سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتری بسکتبال، در اظهارنظری جالب عنوان کرده که قیمت یک بازیکن ملی‌پوش، سه برابر یک بازیکن باکیفیت خارجی است! اتفاقی که با دلار 28 هزار تومانی خیلی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد.
محمدرضا اسلامی که در لیگ پیش رو، هدایت مس کرمان را برعهده دارد، درباره شرایط نقل و انتقالات پیش فصل و عدد و رقم بازیکنان ایرانی و خارجی گفت: «ما بر حسب نیاز دو بازیکن خارجی گرفتیم. اگر می‌خواستیم در سطح همین بازیکن خارجی، بازیکن ملی‌پوش بگیریم، به خاطر قیمت بالای آن نمی‌توانستیم. حالا همین یار آمریکایی یک سوم بازیکن ملی‌پوش برای ما هزینه داشته است.»
او در ادامه به ماجرای بحث عرضه و تقاضا نیز ورود کرده است: «متأسفانه در سال‌های گذشته لیگ‌های پایین را به سمت جوانان و نوجوانان بردند و اجازه ندادند بازیکنان در سطح بالاتری قرار بگیرند و رشد کنند. این موارد باعث شد که نتوانیم نفرات خوبی را به لیگ و تیم ملی تزریق کنیم. از سوی دیگر سهمیه‌بندی هم نداریم و وقتی این اتفاق بیفتد، همه بازیکنان ملی‌پوش در یکی دو تیم جمع می‌شوند. وقتی بازیکن باکیفیت هم کم باشد، تقاضا بالا می‌رود و همین باعث می‌شود قیمت‌ها بالا برود.»
اسلامی معتقد است که در بسکتبال قحط الرجال است: «اگر ما 5 یا 10 بازیکن تراز اول پست گارد داشته باشیم، طبیعتاً قیمت‌ها تا این حد نجومی بالا نمی‌رود. متأسفانه در پست 5 هم که قحط الرجال است و یک بازیکن هم که خوب باشد، قیمتش بالا است. الان شرایط طوری است که خیلی از باشگاه‌ها برای اینکه دو ملی‌پوش جذب کنند، باید 70 درصد بودجه خود را هزینه کنند. برخی باشگاه‌ها هم این نگاه را دارند که همه بازیکنان خوب را می‌گیرند تا به تیم‌های رقیب نروند. این موارد باعث می‌شود که تیم‌های با برنامه که به دنبال بازیکن سازی هستند، کارشان سخت شود.»
 

Page Generated in 0.0057 sec