printlogo


کد خبر: 235499تاریخ: 1400/7/7 00:00
لیگ یک قرعه‌کشی شد
شروع سخت مس کرمان

لیگ یک امسال با حضور تیم‌های سرشناس و باانگیزه سر و شکل جدیدی به خود گرفته و با حداکثر جذابیت برگزار خواهد شد و حالا در فاصله دو هفته تا آغاز لیگ آزادگان، قرعه‌کشی این مسابقات با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و البته مسئولان رده بالای ورزش و فوتبال ایران برگزار شد.
 در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای دقایقی صحبت کرد و همچنین نفراتی چون سهیل مهدی به‌عنوان سرپرست کمیته برگزاری سازمان لیگ نیز حضور داشتند. 
نکته جالب اینکه در بین نمایندگان باشگاه‌ها، برخی مالکان نیز به تهران آمده بودند تا قرعه‌کشی را از نزدیک تماشا کنند؛ از جمله آنها می‌توان به پژمان نوری هافبک سابق پرسپولیس و استقلال اشاره کرد که حالا در مقام مالک باشگاه ملوان ظاهر شده است. پس از قرعه‌کشی که البته زمان نسبتاً زیادی را به خود اختصاص داد، سازمان لیگ از برنامه بازی‌ها با این تصویر رونمایی کرد. 
مهم‌ترین بازی هفته نخست تقابل بین تیم‌های سایپا و استقلال خوزستان خواهد بود؛ دیدار دو تیم قهرمان که افتتاحیه لیگ یک را برگزار خواهند کرد. مس شهربابک، شهرداری همدان و ویستاتوربین تهران سه تیم تازه لیگ یکی شده، در هفته نخست به‌ترتیب مقابل پارس‌جنوبی، ماشین‌سازی و خوشه‌طلایی قرار خواهند گرفت. استان تهران و کرمان با سه نماینده یعنی سایپا، بادران و ویستاتوربین؛ آرمان‌گهر، مس شهربابک و مس بیشترین تعداد نماینده را در لیگ یک بر اساس استان‌ها دارند. 
مس کرمان احتمالاً با یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها مواجه است؛ هفته نخست تقابل با بادران در تهران، هفته دوم دربی کرمان، هفته سوم دیدار با سایپا و هفته چهارم ماشین‌سازی. لیگ یک امسال نیز دو تیم استقلال را در خود دارد که هر دو متعلق به استان خوزستان هستند؛ ملاثانی و خوزستان. 
هفته پایانی لیگ یک به میزبانی تیم‌هایی چون ماشین‌سازی، پارس‌جنوبی و سایپا برگزار خواهد شد و آنها فرصت برگزاری جشن صعود در خانه را خواهند داشت.
 
شکست‌ناپذیری تازه‌وارد در خانه
ویستاتوربین تهران که طی سه فصل اخیر در استادیوم غدیر از رقبای خود میزبانی می‌کرد، اکنون به‌واسطه مشکلاتی که در بحث میزبانی این استادیوم در دیدارهای خانگی هوادار شکل گرفته، با دردسر مواجه شده است. این بخشی از توضیحات فریبرز محمودزاده در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته اول است که در آکادمی ملی فوتبال ایران برگزار شد و 18 تیم حاضر در مسابقات حریفان خود را در هفته‌های اول تا هفدهم شناختند.
البته به غیر از ویستاتوربین، طی فصول گذشته تیم‌های هوادار و نیروی زمینی هم در این زمین از هواداران‌شان میزبانی می‌کردند که نیروی زمینی یک‌سال قبل به دسته دوم سقوط کرد و هوادار نیز که فصل گذشته در این زمین به میدان می‌رفت، پس از صعود به لیگ برتر در حال بررسی شرایط ورزشگاه‌های مختلف تهران است که بتواند استانداردهای مورد نظر سازمان لیگ را برای میزبانی از مسابقات فراهم کند و حالا ویستاتوربین که تازه به رقابت‌های لیگ دسته اول راه پیدا کرده هم باید به فکر زمین دیگری برای میزبانی در تهران باشد. 
در حال حاضر با توجه به کمبود استادیوم در تهران و حضور تیم‌های تهرانی (هوادار، سایپا، استقلال، پرسپولیس، نیروی زمینی و پیکان) در سطوح مختلف لیگ حرفه‌ای باید دید ویستاتوربین به چه شکل از این چالش عبور خواهد کرد. نکته جالب توجه اینکه در بحث خروج استادیوم غدیر از بحث میزبانی، این باشگاه هیچ مشکلی در فصل گذشته ایجاد نکرده بود و در تمامی دیدارها ناظران مهر تأیید به نحوه میزبانی از رقبا توسط این تیم داشتند. گفتنی است ویستاتوربین طی سه فصل حضور در سطوح مختلف لیگ، در این استادیوم شکست نخورده بود.
برنامه هفته اول:
هفته اول:
مس شهربابک پارس‌جنوبی جم
ملوان آرمان‌گهر
ماشین‌سازی شهرداری همدان
استقلال ملاثانی رایکا
شاهین بوشهر قشقایی
خوشه‌طلایی ویتساتوربین
سایپا استقلال خوزستان
بادران مس کرمان
خیبر شهرداری آستارا
 

Page Generated in 0.0062 sec