printlogo


کد خبر: 235496تاریخ: 1400/7/7 00:00
گل‌گهر در نقل‌و‌انتقالات بریز و بپاشی نداشته
عاشوری: دوست دارم با قهرمانی آسیا از فوتبال خداحافظی کنم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
تیم گل‌گهر فصل قبل دومین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کرد، با این وجود نتایج نسبتاً خوبی را کسب کرد و در لیگ شروعی خوب داشت اما در ادامه نتایجش با فراز و نشیب‌هایی همراه شد. گل‌گهری‌ها در جام حذفی هم بد کار نکردند اما در نیمه‌نهایی قافیه را به استقلال باختند و نتوانستند در این جام عنوان تیم شگفتی‌ساز را کسب کنند. برای اینکه از شرایط تیم گل‌گهر برای لیگ بیست‌و‌یکم و سایر موارد این تیم آگاه شویم گفت‌و‌گویی با علی‌اصغر عاشوری هافبک تهاجمی تیم گل‌گهر داشتیم.
 
برای سومین فصل حضورتان در لیگ برتر چگونه تجهیز شده‌اید؟
 خدا را شکر با نظر سرمربی تیم خوب تقویت شدیم و من فکر می‌کنم بازیکنان خوبی را بر اساس نیازمان جذب کرده‌ایم، از همین‌رو ان‌شاءالله با شرایطی که از آن بهره می‌بریم من افق خیلی خوبی را برای تیم‌مان در لیگ و جام حذفی پیش‌رو پیش‌بینی می‌کنم.
فصل قبل هم بخصوص در اوایل لیگ خیلی خوب بازی کردید و نتیجه گرفتید اما در ادامه با مشکلاتی مواجه شدید و نتوانستید روند خیلی خوب‌تان را ادامه بدهید!
 تیم ما فصل قبل هم در لیگ و هم در جام حذفی خیلی خوب کار کرد و اگر شرایط ما را در نظر بگیرید حتماً از این صحبتم قانع می‌شوید چون فصل قبل، دومین سال حضورمان در لیگ برتر بود با این وجود پنجم شدیم که این امر می‌تواند برای ما رده قابل قبولی باشد.
در جام حذفی هم خوب بودید اما اواخر این جام به‌نوعی کم آوردید.
 نه، من موافق صحبت‌تان در این خصوص نیستم چون در بازی نیمه‌نهایی در مقابل استقلال در حالی که در نتیجه یک بر صفر هم از استقلال پیش بودیم داور یک پنالتی صددرصد را برای ما نگرفت پنالتی که به‌نوعی برد ما را تضمین می‌کرد و همین مسأله متأسفانه باعث شد در ادامه شرایط برای ما تغییر کند و در نهایت از رسیدن به فینال در عین شایستگی بازبمانیم. تیم ما شرایط خوبی در جام حذفی داشت و می‌توانست شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشد اما شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که نتوانستیم به فینال برسیم و در عین شایستگی از این مهم و حتی عنوان قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم بازماندیم اما هرچه بود تمام شد و من فکر می‌کنم از آنجا که گل‌گهر دومین فصل حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کرد در مجموع بد نتیجه نگرفت.
برای فصل آینده چه تیم‌هایی را شانس اول قهرمانی می‌دانی؟
 باید چند هفته از لیگ بگذرد تا بتوان در خصوص مدعیان اصلی قهرمانی بهتر حرف زد، اما فکر می‌کنم در پیش‌بینی اولیه باید پرسپولیس و سپاهان را جزو مدعیان اصلی محسوب کرد.
تیم گل‌گهر را با تیم خوبی که دارد و تجربه مفیدی که از لیگ قبلی کسب کرده جزو مدعیان قهرمانی نمی‌دانی؟!
 نه، گل‌گهر مدعی قهرمانی نیست.
و برای کسب سهمیه هم تیم‌تان را مدعی کسب سهمیه نمی‌دانی؟
 من نمی‌خواهم طوری حرف بزنم که انتظارها از تیم‌مان بالا برود و به‌نوعی فشار روانی به تیم‌مان وارد کنم به همین دلیل هم فکر می‌کنم اگر بگویم ما بازی به بازی پیش می‌رویم و سعی می‌کنیم بهترین نتایج را کسب کنیم جوابی منطقی به سؤال‌تان باشد.
اما با توجه به بضاعت‌تان از جوابت قانع نشدیم!
 تیم خوبی همراه با کادر فنی کاربلد با پتاتسیل فنی بالا داریم و ان‌شاءالله همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که سهمیه بگیریم و در این فاز اصلاً ناامید نیستیم تا ببینیم چه پیش می‌آید و چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.
هجمه‌ای که به تیم‌های صنعتی وارد می‌شود به این نکته بازمی‌گردد که بعضی‌ها می‌گویند این تیم‌ها بریز و بپاش و پول‌های کلانی برای جذب بازیکن می‌پردازند و در فصل نقل‌و‌انتقالات جنگ نابرابری را در قیاس با بقیه تیم‌ها رقم می‌زنند.
 نه این حرف در خصوص تیم ما درست نیست چون تیم گل‌گهر بریز و بپاش در نقل‌و‌انتقالات نداشته و ارقامی که به بازیکنان جدید و سایر بازیکنانش می‌دهد و یا با آنها قرارداد می‌بندد معقول است و گفتم پول‌های زیاد و خارج از عرف در گل‌گهر به بازیکنان پرداخت نمی‌شود.
با بازیکنانی که جذب شده‌اند شرایط را برای خودت برای بازی کردن سخت نمی‌دانی؟
 نه، اتفاقاً من فکر می‌کنم حضور بازیکن خوب و باکیفیت در هر تیمی به رقابت بیشتر نزد بازیکنان آن تیم کمک می‌کند و اتفاقاً اعتقاد راسخ دارم هرچقدر هم‌تیمی و هم‌پستی یک بازیکن کیفیت بالایی داشته باشد آن را به تلاش بیشتری وادار می‌کند و این رقابت شرایط فنی من و سایر بازیکنان تیم‌مان را بهتر می‌سازد به همین دلیل از حضور بازیکنان خوب در تیم‌مان بشدت استقبال می‌کنم و اصلاً نگران جذب بازیکنان جدید نیستم.
اما فصل قبل در دیدارهایی پیش آمد که به‌عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفتی!
 فصل قبل من در 60، 70 درصد بازی‌های تیمم ثابت بودم و در بقیه به‌عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفتم. برای فصل جدید هم در شرایط خوبی هستم و تمام تلاشم را انجام می‌دهم که به بهترین شکل ممکن تمرین کنم و آماده باشم و بقیه موارد را به کادر فنی واگذار کنم چون آنها هستند که به نسبت بازی‌های تیم در خصوص بازیکنان مدنظرشان تصمیم می‌گیرند و ارنج و سیستم تیم‌شان را انتخاب می‌کنند.
سال‌های زیادی است که فوتبال بازی می‌کنی، با این وجود چند سال دیگر قصد بازی داری؟
 من 32 ساله هستم و فکر می‌کنم با شرایطی که دارم و از آن بهره می‌برم حالاحالاها قادر به بازی کردن هستم.
اما سابقه بازیگری در تیم‌های زیادی را داری و با کسب چه عنوانی راضی می‌شوی که از دنیای بازیگری خداحافظی کنی؟
 از قهرمانی در لیگ استانی و دسته سه تا قهرمانی در رقابت‌های دسته دوم و دسته یک و قهرمانی در لیگ برتر و بعضی از موفقیت‌های دیگر را در کارنامه‌ام دارم، اما دوست دارم با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از دنیای بازیگری خداحافظی کنم و به‌نوعی پس از کسب قهرمانی که در رده‌های مختلف و لیگ برتر با پیراهن استقلال خوزستان برایم رقم خورده خیلی مایلم با یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از دنیای بازیگری خداحافظی کنم.
در لیگ قهرمانان آسیا سابقه بازی هم داری؟
 بله، با پیراهن استقلال خوزستان سابقه بازی در آسیا و حتی کسب عنوان بهترین بازیکن یک هفته لیگ قهرمانان آسیا را هم دارم اما بعد از کسب قهرمانی در تمامی رده‌های باشگاهی خیلی دوست دارم با یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از عرصه بازیگری خداحافظی کنم.
در لیگی که سپری و تمام شد آمارت چگونه بود؟
- دو گل و پنج پاس گل آمار من بود که یکی از گل‌هایم را در لیگ زدم و یکی از گل‌های دیگرم را در جام حذفی به ثمر رساندم. از پنج پاس گلم هم یکی را در جام حذفی برای هم‌تیمی‌ام مهیا ساختم و چهار پاس گل دیگر مربوط به لیگ بوده است.
بهترین بازیکنان لیگ قبلی را چه بازیکن یا بازیکنانی می‌دانی؟
 فکر می‌کنم سجاد شهباززاده و احمد نوراللهی بهترین بازیکنان لیگ قبلی بودند که نقش زیادی در موفقیت تیم‌شان داشتند و موفقیت‌های‌شان در طول یک فصل استمرار داشت.
بازیکنی چندپسته هستی بر همین اساس فکر می‌کنی در لیگ بیست‌و‌یکم در چه پست‌هایی بازی کنی؟
 من فصل قبل در پست وینگر چپ و پشت مهاجم برای تیمم بازی کردم. امسال هم فکر کنم کادر فنی در این پست‌ها از من بازی بگیرد اما در هر پستی که کادر فنی صلاح بداند انجام وظیفه خواهم کرد.
 

Page Generated in 0.0047 sec