printlogo


کد خبر: 235495تاریخ: 1400/7/7 00:00
خبر و مصاحبه

تجمع هواداران استقلال ملاثانی 
مردم خوزستان و فوتبال‌دوستان شهرستان باوی با تجمع مقابل اداره کل ورزش و جوانان و استانداری خوزستان، خواستار رسیدگی به وضعیت تیم دسته یکی استقلال ملاثانی شدند. هواداران تیم فوتبال استقلال ملاثانی که هنور تکلیف تیم‌شان برای حضور در لیگ یک فوتبال کشور مشخص نیست و این موضوع در آستانه رقابت‌های لیگ یک کشور نگرانی آنها را دوچندان کرده است دیروز با تجمع مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان و استانداری خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت این تیم مردمی شدند. هواداران و دوستداران این تیم با در دست داشتن بنرهایی، از استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان خواسته بودند به وضعیت تیم ورود کرده و اجازه ندهند این تیم مردمی آسیب ببیند.
قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور انجام شده است و باید دید با توجه به اتفاقات اخیر پیرامون تیم فوتبال استقلال ملاثانی، این تیم در نهایت با چه شرایطی در لیگ یک شرکت می‌کند.
 
 
ادعای سرپرست سایپا:
هنوز لیگ یکی بودن‌مان قطعی نیست
حسین خوش‌نظر، سرپرست تیم ملی فوتبال سایپا درباره برگزاری قرعه‌کشی لیگ یک و حضور نام این تیم در این مسابقات با وجود شکایت به دادگاه CAS از حکم فدراسیون فوتبال درباره استفاده پیکان از ۶ بازیکن در یک مسابقه می‌گوید: «اولین سال است که در این مسابقات هستیم و همواره در لیگ برتر حضور داشتیم. البته هنوز مشخص نیست سایپا در لیگ یک شرکت کند اما به‌خاطر احترامی که قائل هستیم، در مسابقات شرکت می‌کنیم. سخت پیگیر شکایت از دادگاه CAS هستیم و تمام مدارک مورد نیاز را ارسال و حق‌الزحمه دادرسی را پرداخت کردیم و منتظر اعلام رأی هستیم. دادگاه CAS از تمام دنیا پذیرای پرونده‌های مختلف است اما با پیگیری انجام‌شده، به‌خاطر اینکه مسأله ما مالی نیست، زودتر از پرونده مالی جوابیه صادر می ‌شود.» خوش‌نظر در واکنش به این سؤال که اگر حکم دادگاه در اواسط مسابقات لیگ یک به نفع سایپا اعلام شود، این تیم چه تمیهداتی را می‌اندیشد؟ اینطور می‌گوید: «فدراسیون باید تمهیداتی را بیندیشد که آیا ما لیگ یک را دنبال کنیم یا خیر؟ این اتفاق برای صنعت‌نفت رخ داد و از هفته چهارم لیگ یک کنار رفت تا برای فصل بعد آماده لیگ برتر شود. این به تدبیر سازمان لیگ ربط دارد که چطور این مسائل را جمع‌و‌جور کند.»
 
 
مدیرعامل نفت مسجدسلیمان: 
ذهنیت کمالوند متناسب با بودجه ماست
نظری مدیرعامل نفت مسجدسلیمان می‌گوید قصد نداشته پیش از شروع لیگ سه مربی عوض کند ولی مربیان چنین شرایطی را درست کرده‌اند: «ما به‌دنبال مربی بودیم که بتواند با شرایط ما کار کند چون شهرستان‌ها شرایط خاص خودشان را دارند و آقای کمالوند هم با توجه به اینکه در استان‌های مختلف بوده و تجارب خیلی خوبی دارد، می‌تواند با همه تیم‌های بزرگ و یا کم‌سابقه کار و کارش را به‌خوبی مدیریت کند. ایشان کارش را در دو، سه روز اخیر شروع کرده است.» او با اشاره به جذب بازیکنان جدید اینطور می‌گوید: «هفت، هشت نفر با نظر آقای پورموسوی جذب و بلافاصله بعد از اینکه برنامه تغییر کرد ما جذب را متوقف کردیم و بعد از آن با نظر آقای کمالوند بازیکنان خیلی خوبی که متناسب وضعیت بودجه ما باشند و بتوانند کمک کنند را جذب خواهیم کرد. چند نفر دیگر هم در لیست هستند که ان‌شاءالله تیم تکمیل می‌شود. ما از فردای‌مان هم چیزی نمی‌دانیم اما تمام سعی‌مان این است که دیگر مربی عوض نکنیم، اما مربی‌ها ما را عوض می‌کنند و شرایطی را درست کردند که قبل از فصل سه مربی عوض کردیم! برنامه این است تا پایان فصل آقای کمالوند تیم را هدایت کند و در خدمت‌شان باشیم.»
 
 
فیروزی: حذف قانون تفاضل گل اتفاق مثبتی است 
با اعلام حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، از فصل آینده مسابقات لیگ‌های فوتبال در رده‌های مختلف کشور، قانون تفاضل گل در تعیین جایگاه تیم‌ها، حذف و نتیجه دیدار‌های رودررو در لیگ‌های مختلف خواهد بود. سرپرست تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان اعتقاد دارد حذف قانون تفاضل گل از فصل آینده اتفاق مثبتی است و می‌تواند از اجحاف در حق خیلی از باشگاه‌ها جلوگیری کند. علی فیروزی می‌گوید: «این اتفاق مثبتی است و اگر اجرا شود به نفع تمام باشگاه‌هاست. در طول فصل ممکن است شرایطی پیش بیاید و یک تیم در یک بازی تعداد زیادی گل بزند و یا تیم دیگری گل‌های زیادی دریافت کند و تفاضل گلی که در این شرایط برای تیم‌ها به وجود می‌آمد تأثیر زیادی در تعیین جایگاه تیم‌ها داشت که باعث می‌شد خیلی از تیم‌ها متضرر شوند. به عقیده من فدراسیون فوتبال تصمیم درستی گرفته است و نتیجه دیدارهای رودررو ملاک صحیح‌تری برای تعیین رتبه تیم‌ها در جدول خواهد بود.» آیا فدراسیون با باشگاه‌ها در این باره مشورتی داشته است؟ «هیچ مشورتی با باشگاه ما صورت نگرفته است و ما نظری در این خصوص ندادیم، اما همانطور که گفتم تصمیم درستی است که از اجحاف در حق خیلی از باشگاه‌ها جلوگیری خواهد کرد.»
 

Page Generated in 0.0057 sec