printlogo


کد خبر: 235494تاریخ: 1400/7/6 00:00
خداحافظی با جام جهانی فوتسال در یک قدمی نیمه نهایی
شروع رویایی، پایان تلخ

 تیم ملی کشورمان در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی از ساعت 20:30 به مصاف قزاقستان رفت. با اینکه ایران در پایان نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر از حریف خود پیش بود اما در نیمه دوم نتوانست از گل‌های خود محافظت کند و پیروزی دو گله را با شکست تلخ 3 بر 2 به قزاقستان عوض کرد و از صعود به نیمه نهایی جام جهانی بازماند.  علیرضا صمیمی، مسلم اولادقباد، علی اصغر حسن‌زاده، حمید احمدی و سعید احمد عباسی در ترکیب اول بازی قرار داشتند.
با اینکه محمد ناظم‌الشریعه، حسین طیبی را بعد از چهار مسابقه غیبت و علی‌‌رغم آسیب‌دیدگی از ناحیه قفسه سینه در فهرست تیم ملی قرار داده بود اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد او برای تیم ملی فوتسال ایران بازی نکرد. فرهاد فخیم، بازیکن باتجربه تیم ملی فوتسال ایران هم به علت مصدومیت این بازی را از دست داد. ضمن اینکه محمدرضا سنگ‌سفیدی هم با تصمیم ناظم‌الشریعه از لیست بازی مقابل قزاق‌ها خط خورده بود. در نیمه اول این دیدار، شاگردان ناظم‌الشریعه توانستند بازی خود را بر حریف غالب کند‌ و در دقیقه هشت، سعید احمدعباسی با یک چرخش زیبا اولاد قباد را در موقعیت قرار داد تا گل اول به ثمر برسد. 
هفت دقیقه‌ بعد احمد اسماعیل‌پور روی پاس مهدی جاوید دومین گل را وارد دروازه‌ هیگیتا کرد تا تیم ملی کشورمان برنده به رختکن برود.‌ در نیمه دوم، این قزاقستان بود که با حملات پیاپی خود دروازه صمیمی را تهدید کرد. قزاقستان درحالی‌که پنج دقیقه از شروع نیمه دوم می‌گذشت، توسط تورساگولف روی پاس داگلاس به گل اول رسید‌. دو دقیقه‌ بعد، هیگیتا که جلو آمده بود و قصد گلزنی داشت، روی محمد شجری خطا کرد اما داور اتریشی بازی آن را تمارض تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد‌. قزاق‌ها از همین موقعیت استفاده کردند و با استفاده از این ضربه ایستگاهی آرنولد کناب، گل دوم را وارد دروازه ایران کرد. در دقایق پایانی قزاق‌ها توانستند گل سوم را به ثمر برسانند و 3 بر 2 پیروز مسابقه شوند. مسابقه‌ای که رایان شفرد(استرالیا) به عنوان داور وسط به همراه پِلیسییر سدریچ(فرانسه) و سانتاماریا داریو(آرژانتین) آن را قضاوت می‌کردند.
از حواشی قابل توجه این بازی باید به مصدومیت علیرضا صمیمی در سومین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه دوم اشاره کرد. او با آسیب‌دیدگی از ناحیه دست مواجه شد و نتوانست به بازی ادامه دهد و سپهر محمدی جانشین او شد. صمیمی ثانیه‌هایی پس از مصدومیت مجدداً به بازی بازگشت و با واکنش‌های خود مانع از گلزنی قزاق‌ها بود اما در نهایت این واکنش‌ها به پیروزی تیم ایران منجر نشد. تیم ملی فوتسال ایران پس از اینکه در مرحله گروهی جام جهانی دو پیروزی مقابل صربستان و آمریکا به دست آورد و برابر آرژانتین شکست خورد، در دور یک‌هشتم نهایی برابر ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر 8 به برتری رسید. این تیم اما دیشب (دوشنبه) نتوانست از سد قزاقستانی بگذرد که در گروه A با هفت امتیاز در صدر جدول ایستاده و پس از شکست تایلند با نتیجه 7 بر صفر به ایران رسیده بود.
 

Page Generated in 0.0053 sec