printlogo


کد خبر: 235467تاریخ: 1400/7/6 00:00
وسط فصل مشخص می‌شود تمدید مجیدی درست است یا غلط
واعظ: آجورلو هر وقت نتوانست برود

سوال و جواب
مهدیه دریابیگی      
 
واعظ آشتیانی که خود سال‌ها بر مسند مدیرعاملی باشگاه استقلال تکیه زده بود، بعد از انتخاب آجورلو به عنوان مدیرعامل جدید استقلال، درباره این انتخابات و زوایای آن با ایران ورزشی به گفت‌وگو پرداخته است. واعظ آشتیانی اعتقاد دارد آجورلو هرگاه نتوانست باری از روی دوش استقلال بردارد، صادقانه کنار برود. آیا کار استقلال به آن نقطه خواهد رسید؟
 
چند روزی است که سردار آجورلو مدیرعامل استقلال شده است، این انتخاب را چطور ارزیابی می‌کنید؟
امیدوارم آقای آجورلو تمام زوایا و مشکلات را در نظر گرفته باشد و به اصطلاح این مشکلات را به خوبی در استقلال جست‌وجو کرده و بعد این سمت را قبول کرده باشد. باید ایشان بداند چه مشکلاتی در استقلال پیش رو دارد و با چه چالش‌های روبه‌رو است. به طور حتم ایشان کار سختی را در استقلال دارد.
یعنی شما معتقدید که آقای آجورلو با آن همه تجربه مدیریتی بدون در نظر گرفتن مشکلات عدیده‌ای که در استقلال است، این پست مدیریتی را قبول کرده؟
نه، نمی‌گویم ایشان بی‌تجربه است اما امیدوارم کمی که از کارش در استقلال گذشت و با این مشکلات مواجه شد، نگوید نمی‌دانستم. ایشان باید با شناخت تمام مشکلاتی که در تیم استقلال وجود دارد، پست مدیرعاملی را پذیرفته باشد. از ابتدای دهه نود تاکنون متأسفانه مشکلات زیادی وجود داشته و مدیران ناکارآمدی به استقلال آمدند که در این دهه این مشکلات را برای استقلال به میراث گذاشته‌اند. از آقای آجورلو خواهشم این است که هرجا متوجه شدند که توانایی مقابله با مشکلات استقلال را ندارند شجاعانه کنار بروند. بعضاً دیده شده که تعدادی مدیر در استقلال شجاعت کنار رفتن را نداشتند و آنقدر ماندند که مجبور شدند کنارشان بگذارند.
فرمودید یک دهه است که استقلال مدیران کار نابلدی دارد که مشکلات زیادی را از خود به ارث گذاشته‌اند. مشکل کار کجا بوده که یک دهه استقلال مدیر قابلی را در رأس باشگاه نداشته است؟
دو عامل وجود دارد. نخست اینکه انتخاب‌های نادرستی در بخش مدیریتی در این دهه صورت گرفته و  دوم اینکه سوءمدیریت کار را به اینجا کشانده است. این دو رکن اساسی باعث شده تا مدیرانی بیایند که هیچ کاری از پیش نبرده و فقط استقلال را به دردسر کشانده‌اند. اعتقادم بر این است باید افرادی که این مدیران را در رأس کار گذاشته‌اند، مؤاخذه شوند. به همین دلیل است که می‌گویم آقای آجورلو اگر به این نقطه رسیدند که کاری از دست‌شان برنمی‌آید، شجاعانه کنار بروند.
فکر می‌کنید در انتخاب مدیران ناکارآمد، عمدی بوده است چون عده‌ای اعتقاد دارند که این مدیران به عمد برای استقلال انتخاب شده‌اند؟
نه عمدی بودن را اصلاً قبول ندارم. اگر این اعتقاد را داشته باشیم کاملاً بی‌منطق هستیم. همانطور که گفتم انتخاب‌ها درست نبوده است.
مدیرعامل جدید استقلال برای سه سال قرارداد مجیدی را تمدید کرده، نظر شما در این خصوص چیست؟ به نظرتان انتخاب آگاهانه‌ای است یا اینکه خواسته‌اند دل هواداران استقلال را به دست آورند؟
هر مدیری یک تفکری دارد. تفکر آجورلو هم این بوده که قرارداد مجیدی را سه سال تمدید کند. ممکن بود مدیری به استقلال بیاید که قرارداد مجیدی را یک سال تمدید کند و یا حتی ممکن بود مدیری به استقلال بیاید که فرهاد را کنار بگذارد. هر کس نظر خودش را دارد اما به تحلیل من با شروع فصل مشخص می‌شود که این انتخاب چقدر هوشمندانه بوده است. یعنی فصل که به نیمه رسید معلوم می‌شود تمدید سه ساله قرارداد مجیدی درست بوده یا نه؟
خودتان عملکرد مجیدی را قبول دارید؟
من فوتبال کم می‌بینم و کلاً در مورد مسائل فنی هیچ‌وقت نظر نمی‌دهم اما نظرم این است وقتی تیمی موفق نشده یعنی هم مدیریتی و هم فنی مشکل داشته است. در فصل آتی هم در نیم فصل همانطور که گفتم مشخص می‌شود فرهاد چه عملکردی داشته است.
طی سال‌های اخیر شکاف بین مدیریت و سرمربی، ضربه زیادی به استقلال زده است، نظرتان در این خصوص چیست؟
همان دو عامل که پیش از این گفتم باعث این شکاف شده است.
با توجه به رزومه‌ای که آقای آجورلو در بخش مدیریتی دارد، به نظر شما در استقلال موفق می‌شود؟
طی روزهای اخیر که ایشان مدیر استقلال شده، عده‌ای این انتخاب را تأیید کرده‌اند و عده‌ای هم نقدهایی داشته‌اند اما من امیدوارم ایشان در استقلال موفق شود چون موفقیت آقای آجورلو یعنی موفقیت استقلال. من هم خواهان موفقیت استقلال هستم

Page Generated in 0.0049 sec