printlogo


کد خبر: 235464تاریخ: 1400/7/6 00:00
سیاست خصمانه و تقابلی در کار نیست
همه تصمیم‌های آجورلو به نفع مجیدی

حمیدرضا عرب 

مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در بدو ورود به این باشگاه تصمیماتی اتخاذ کرد که همگی نشان از تعامل و همکاری با فرهاد مجیدی دارد. این رویه برخلاف آن خبرها و شایعاتی بود که پیش از حضور او در باشگاه استقلال منتشر می‌شد. طیفی که حتی خود را نزدیک به مدیرعامل جدید باشگاه استقلال جا می‌زدند، براین باور بودند که مدیرعامل جدید باشگاه استقلال به محض آنکه از وزیر ورزش و جوانان حکم بگیرد، نسخه مجیدی را خواهد پیچید!
 این نظریه اما خیلی زود با تصمیم مصطفی آجورلو باطل شد و مدیرعامل باشگاه استقلال ساعاتی بعد از ورود به ساختمان باشگاه استقلال و در نشستی که با فرهاد مجیدی داشت، قرارداد او را 2 سال دیگر تمدید کرد تا در مجموع قرارداد سرمربی استقلال به 3 فصل ارتقا یابد.
 بعد از این اقدام نیز دوباره برخی مدعی شدند که آجورلو در نهایت به دنبال همکاری با مردان مورد وثوقش است و به نیم فصل نرسیده، مجیدی را از سمتش در استقلال پس خواهد زد و به سراغ گزینه‌های دیگر (جواد نکونام و... ) خواهد رفت اما تصمیم‌های مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه نیز نشان از یک تعامل و اعتمادسازی عمیق با فرهاد مجیدی داشت. مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از اینکه قرارداد آقای سرمربی را به 3 فصل ارتقا داد تا حاشیه امنیت مناسب برای فرهاد و همکارانش ایجاد شود، با ورود فرزاد مجیدی به دایره مربیان استقلال نیز موافقت کرد. اینکه ورود فرزاد تا چه اندازه از بعد فنی کمک حال استقلال باشد روشن نیست اما همین که پست بی‌معنی کمک سرپرست حذف شد و فرزاد جایی نشست که هم خودش بیشتر علاقه دارد و هم برادرش، قدم رو به جلویی بود.
برای پست سرپرستی نیز بیژن طاهری به عنوان گزینه مدیرعامل استقلال برگزیده شده است. طاهری پیش‌تر نیز در زمان وینفرد شفر این پست را تجربه کرده بود و بعید است که توانایی برآورده سازی انتظارات در این سمت را نداشته باشد. کما اینکه هر فردی که در این سمت قرار می‌گیرد ابتدا باید با مربیان تعامل خوبی داشته باشد که به نظر می‌رسید در دوران کوتاه مدیریت بهرام امیری، این همراهی در استقلال وجود نداشت.
قدم بعدی مدیرعامل باشگاه استقلال حذف پست معاونت بود. مهدی پاشازاده که در روزهای اخیربه نظر می‌رسید با مجیدی در زاویه است و به نوعی از رفتارهای سرمربی استقلال خرده به دل گرفته با تصمیم مصطفی آجورلو از سمتش کنار گذاشته شد تا روشن شود مدیرعامل جدید استقلال برای اینکه پیرامون سرمربی را آرام و همه چیز را بر وفق مراد او پیش براند، حتی حاضر است یک پست را در این باشگاه حذف کند. حذف پاشازاده در واقع نشان داد که آجورلو برای راضی نگه داشتن سرمربی استقلال از تقابل با برخی پیشکسوتان این باشگاه نیز ابایی ندارد و به دنبال آن است تا هر آنچه باعث نگرانی سرمربی استقلال می‌شود را از میان ببرد.
مدیرعامل باشگاه استقلال در روزهای آتی نیز انتصاب‌هایی در باشگاه استقلال خواهد داشت و نفرات تازه‌ای به باشگاه اضافه خواهند شد. این تغییرات در قدم اول نشانه‌های واضحی از ایجاد تعامل و اعتماد میان طرفین است و برخلاف آنچه پیش‌تر تصویرمی‌شد آجورلو نه آمده سیاستی خصمانه را در مقابل فرهاد مجیدی در پیش بگیرد و نه اینکه دنبال رفتاری تقابل گونه است. شاید به واسطه پیشینه‌ای که از آجورلو در باشگاه‌های سابق در ذهن به یادگار مانده، او می‌توانست چنین نقشی را در استقلال هم پیاده کند و با مجیدی از همین ابتدا سر جنگ داشته باشد و تمام افکار و عقاید خود را در این باشگاه پیاده کند اما آجورلو مسیر دیگری را در پیش گرفت تا استقلال از تنش‌های کاذب دور شده و در نقطه‌ای آرام قرار بگیرد.
به هر حال این شرایط در قدم اول امید را در دل هواداران استقلال زنده کرده اما باید توجه داشت که فارغ از بزرگنمایی‌هایی که در روزهای اخیر در فضای مجازی شده، اتفاق عجیب و خارق‌العاده‌ای در استقلال رقم نخورده و این باشگاه باید عزم خود را برای موفقیت در لیگ بیست‌ویکم جزم کند و این تغییرات تنها می‌تواند مقدمه‌ای برای کارهای بزرگتر باشد.

Page Generated in 0.0064 sec