printlogo


کد خبر: 235462تاریخ: 1400/7/6 00:00
به بهانه عملکرد تیم والیبال جوانان در رقابت‌های جهانی
با این رکوردها صعود نمی‌کنید!

گزارش
محسن آجرلو    
 
این جمله که تبدیل به تیتر شده، کامنت یکی از دنبال کنندگان صفحه فدراسیون والیبال در اینستاگرام است. آن هم زیر پست عجیبی که به رکوردزنی تیم جوانان ایران در رقابت‌های جهانی پرداخته؛ تیمی که با دو باخت از رسیدن به مرحله دوم این رقابت‌ها حذف شده و حالا به جای پرداختن به دلایل حذف (و‌ حتی توجیه)، صفحه فدراسیون مشغول بازتاب رکوردزنی است! رکورد بیشترین اختلاف امتیاز و بهترین برتری مقابل یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام که محلی از اعراب در این رقابت‌ها ندارد. کامنت‌های بعدی هم اغلب واکنشی یکسان نشان داده بودند. یکی نوشته بود تیم حذف شده رکورد می‌خواهد چه کار؟ یا دیگری که گفته بود با این کورد‌ها، افتضاح حذف پاک نمی‌شود.
 
ماجرای رکورد چه بود؟
ماجرا از این قرار بود که تیم ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی، به مصاف مراکشی رفت که درست مانند ایران هردو مسابقه قبلی‌اش را واگذار کرده بود و امیدی به صعود نداشت. ملی‌پوشان ایران در یکی از ست‌ها با نتیجه ۲۵ بر ۵ حریف خود را شکست دادند. اختلافی ۲۰ امتیازی که طبق ادعای فدراسیون، بهترین نتیجه‌ای است که یک تیم مردان در رده ملی کسب کرده است. اتفاق خوبی است و قابل اعتنا و توجه. قطعاً داشتن رکورد یکی از اتفاق‌های خوب و مثبت برای تیم‌های ورزشی به حساب می‌آید. با این حال پرداختن به چنین رکوردها و نتایجی، پس از چنین نتیجه‌ای قطعاً بهترین واکنش ممکن نیست و موضوعات بسیار بیشتری برای پرداختن به آنها وجود دارد.
گواه این مدعی هم نه تنها قواعد و اصول رسانه‌ای بلکه واکنش و عکس‌العمل دنبال کنندگان این صفحه است که از قضا همگی هم دوستدار و علاقه‌مند والیبال هستند و منتظر یک اتفاق و بهانه برای خوشحالی کردن. با این حال این اتفاق خوب ‌و رکورد جهانی هم وقتی در موقع نامناسبی عنوان شود، بازخورد خوبی در پی نخواهد داشت.
 
تلاش برای عناوین نهم تا شانزدهم
تیم ایران که در دوره گذشته این رقابت‌ها در بحرین به عنوان قهرمانی رسیده بود، در این دوره و البته با ترکیب و نسلی متفاوت، حتی نتوانست به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کند و حالا پس از این برد با طعم رکورد، باید برای عناوین نهمی تا شانزدهم با حریفان به رقابت بپردازد. همانطور که در روزهای گذشته بارها در این صفحه و رسانه‌های دیگر گفته شد، شایستگی و توانایی این تیم و نسل ایران بسیار بیشتر از اینها بود که برای نهمی تا شانزدهم رقابت کند. تیمی که می‌تواند چنین رکورد و نتیجه‌ای را کسب کند، قطعاً کارهای بسیار بزرگ‌تری را از پس‌اش برمی‌آمد. با این حال تصمیم اشتباه فدراسیون در دادن دو‌ تیم به طور همزمان به بهروز عطایی، این نسل را تا حدود زیادی سوزاند و آنها را قربانی قهرمانی تیم بزرگسالان در قهرمانی آسیا کرد.

Page Generated in 0.0048 sec