printlogo


کد خبر: 235461تاریخ: 1400/7/6 00:00
خبر کوتاه

هند حریف ایران در قهرمانی آسیا شد
سهمیه جهانی تنیس روی میز قطعی است
تیم تنیس روی میز مردان ایران برای کسب مدال قهرمانی آسیا باید از سد هند بگذرد. مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از امروز (سه‌شنبه) با برگزاری رقابت بخش تیمی در دوحه قطر آغاز می‌شود. قرعه کشی مسابقات برگزار شد و اولین حریف تیم مردان ایران مشخص شد و باید در مرحله یک چهارم نهایی با هند به رقابت بپردازد.
در این مسابقات سهمیه مسابقات قهرمانی جهان هم توزیع می‌شود و چون تیم ایران با غیبت تیم چین از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد و در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت از این رو از الان سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرده و دیگر نگرانی برای آن ندارد. تیم ایران در صورتی که بتواند هند را شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد، مدال برنز مشترک خود را قطعی کرده است. ترکیب ایران را نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، امین احمدیان و محمدعلی رویین‌تن تشکیل می‌دهند.
 
 
برای حضور در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا - اقیانوسیه
بانوان والیبال نشسته به اردو دعوت شدند
اولین اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته بانوان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه از هشتم مهر در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار می‌شود. به منظور شرکت در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که از ۱۵ تا ۲۳ آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود، بانوان والیبال نشسته به اولین اردوی آمادگی دعوت شدند. این اردو از روز پنجشنبه (هشتم مهر) در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز می‌شود و تا پانزدهم مهر ادامه دارد. معصومه زارعی، ندا پنجه‌باشی، زهرا سالاری، زهرا لطفی، زهرا قلی، معصومه شجراتی، زینب ملکی، زهرا دانایی، زهرا نجاتی‌عارف، فاطمه جهانی، بتول خلیل‌زاده، فاطمه عباسی، ساره کریم‌آبادی، غزل الفت، نسرین فرهادی، طیبه جعفری، زهرا عبدی، فرزانه حیدری، مهری فلاحی و مریم ناظری ملی پوشان دعوت شده به اردوی آمادگی هستند که زیر نظر مریم ایرانمنش (سرمربی) و پروانه باغبانیان (مربی) تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.
 
 
اعزام ۵ رشته ورزشی معلولان به  پاراآسیایی جوانان
دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان از اعزام ۵ رشته ورزشی به بازی‌های پاراآسیایی جوانان آذر ماه در بحرین خبر داد. حمید مسعودی دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان کشورمان در این خصوص تأکید دارد: «بازی‌های پاراآسیایی جوانان آذرماه در بحرین برگزار می‌شود که کاروان معلولان در ۵ رشته ورزشی دوومیدانی، بوچیا (زنان و مردان)، وزنه‌برداری، بسکتبال و شنا شرکت می‌کنند.» مسعودی درباره تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی جوانان می‌گوید: «در رشته دوومیدانی با ۲۸ ورزشکار مرد، ۹ زن و ۸ نفر کادر فنی، بسکتبال با ۱۲ ورزشکار و ۲ مربی، بوچیا (۴ ورزشکار زن و ۴ نفر مرد) ۲ مربی، ۲ همراه فنی و ۲ پرستار، وزنه‌برداری ۱۰ ورزشکار و ۲ مربی و شنا ۱۳ ورزشکار، یک سرمربی و ۲ مربی در این بازی‌ها حضور داریم. در حال حاضر اردوی رشته‌های شنا، وزنه‌برداری، دوومیدانی و بوچیا در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولان در حال برگزاری است و اردوی تیم بسکتبال نیز هفته آینده در آمل برگزار می‌شود.»
 
 
آخرین فرصت رکابزن المپیکی برای پس دادن دوچرخه
سعید صفرزاده طبق تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون دوچرخه سواری تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارد که دوچرخه المپیکی خود را تحویل دهد.
پس از اینکه سعید صفرزاده رکابزن المپیکی ایران دوچرخه‌ای که با آن در المپیک توکیو شرکت کرد را به فدراسیون نداد، فدراسیون دوچرخه سواری جلسه کمیته انضباطی تشکیل و به صفرزاده فرصتی دیگر داد که دوچرخه را تحویل دهد. رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مورد جلسه کمیته انضباطی که قرار بود در مورد تحویل ندادن دوچرخه المپیک از سوی سعید صفرزاده برگزار شود، گفت: «جلسه کمیته انضباطی تشکیل شد و تا چهارشنبه فرصت داده شده است که دوچرخه را تحویل بدهد در غیر این صورت محروم می‌شود. البته من در جلسه کمیته انضباطی حضور نداشتم چون معارفه نشده بودم اما درخواست دادم ۱۰ روز به او فرصت بدهند که تا چهارشنبه هفته جاری فرصت داده شده است و به خود ورزشکار هم اطلاع داده‌اند.»
 
 

 


Page Generated in 0.0049 sec