printlogo


کد خبر: 235450تاریخ: 1400/7/6 00:00
خبر

جام‌جهانی فوتسال - لیتوانی
آرژانتین – برزیل؛ دربی بزرگ در نیمه‌نهایی
تیم‌های ملی فوتسال آرژانتین و برزیل در حالی در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ با هم دیدار می‌کنند که یکی از ملی‌پوشان برزیل از این بازی به عنوان بزرگترین دربی فوتسال جهان نام برده است.
در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای جام‌جهانی ۲۰۲۱ فوتسال تیم‌های برزیل و آرژانتین به مصاف هم خواهند رفت. این مسابقه در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی است و می‌تواند یک فینال زودرس برای این دوره از مسابقات باشد.
برزیل با غلبه بر ژاپن و مراکش به مرحله نیمه‌نهایی رسید و آرژانتین با قرعه سخت‌تر و با حذف پاراگوئه و روسیه به این مرحله راه یافت.
آرژانتین و برزیل بارها با هم روبه‌رو شده‌اند ولی آخرین دیدار رسمی آنها در فوریه سال ۲۰۲۰ بود؛ جایی که در مسابقات قهرمانی آمریکای لاتین تیم آرژانتین توانست با نتیجه ۳ بر ۱ برزیل را شکست بدهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
«لئوناردو سیلوا» ملقب به «لئوزینیو» بازیکن تیم ملی فوتسال برزیل یکی از نفراتی است که جدال با آرژانتین را بزرگترین دربی فوتسال جهان می‌داند.
لئوزینیو چندی پیش و قبل از آنکه مشخص شود برزیل و آرژانتین در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم خواهند رفت، در مصاحبه‌ای درباره پیش‌بینی‌اش از یک فینالیست از میان برزیل و آرژانتین گفته بود: «آرژانتین بزرگترین رقیب برزیل برای کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی است. آنها قرعه آسانی نداشتند اما باز هم می‌گویم آرژانتین. آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی جام‌جهانی است و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. برزیل - آرژانتین بزرگترین دربی فوتسال جهان است اما آیا می‌توانید این بازی را در جام‌جهانی تصور کنید؟»
دیدار نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۱ فوتسال بین آرژانتین و برزیل از ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه این هفته در شهر کاوناس لیتوانی برگزار می‌شود.
 
 
عراق بدون اردو به مصاف لبنان می‌رود
تیم ملی فوتبال عراق بدون برپایی اردوی آماده‌‌سازی به مصاف حریفش در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌‌رود. به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، باسیل کورکیس، مدیر اجرایی تیم ملی فوتبال عراق گفت: «هیچ اردوی آماده‌سازی کوتاه‌مدتی برای تیم ملی فوتبال عراق پیش از بازی با لبنان وجود ندارد و بازیکنان لیگ داخلی و لژیونرها در قطر گردهم می‌آیند.»
کورکیس تأکید کرد: «تیم ملی فوتبال عراق یکشنبه آینده برای برگزاری سومین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 به قطر می‌رود. بازیکنان لژیونر نیز در همین روز یا با یک روز تاخیر به قطر می‌آیند. همه اقدا‌م‌های حمایتی از تیم ملی فوتبال عراق پیش از دیدار با لبنان و در نهایت کسب یکی از بلیت‌های صعود به جام‌جهانی انجام خواهند شد.»
اسامی 25 بازیکن تیم ملی فوتبال عراق از سوی دیک ادووکات هلندی پیش از سفر به قطر اعلام می‌شود.
15 مهر در دیدارهای همزمان گروه A مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 در قاره آسیا عراق در قطر از لبنان میزبانی می‌کند. امارات میزبان ایران است و کره‌جنوبی به مصاف سوریه خواهد رفت.
 
 
اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله نخست جام‌حذفی
سازمان لیگ فوتبال زمان قرعه‌کشی مرحله نخست جام‌حذفی را اعلام کرد.  به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مراسم قرعه‌کشی مرحله اول جام‌حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل 1401-1400 به صورت وبینار با حضور آنلاین نمایندگان قهرمانی حذفی استان‌ها ساعت 13 روز چهارشنبه 7 مهر در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار می‌شود.
 
 
بازگشت تیم ملی فوتبال زنان به ایران
تیم ملی فوتبال زنان کشورمان پس از صعود به جام ملت‌های آسیا هند، وارد تهران شد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اعضای تیم ملی فوتبال زنان پس از صعود به مسابقات جام ملت‌های آسیا 2022 هند با استقبال حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی، شهره موسوی نایب رئیس فدراسیون در امور زنان و داود امیدزاده مشاور اجرایی حوزه ریاست با پرواز اختصاصی وارد تهران شد.
 لازم به توضیح است ملی‌پوشان کشورمان با دو پیروزی برابر تیم‌های بنگلادش و اردن توانستند با 6 امتیاز از گروه G این رقابت‌ها به مسابقات جام ملت‌های آسیا 2022 هند راه پیدا کنند.

Page Generated in 0.0066 sec