printlogo


کد خبر: 235442تاریخ: 1400/7/6 00:00
پاری‌سن‌ژرمن- منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا؛ ساعت 22:30
نوبـت انتقـــام

دومین بازی هفته بسیار سخت منچسترسیتی در پارک دوپرنس است؛ آن هم برابر تیم پرستاره‌ای که به دنبال انتقام است. پاری‌سن‌ژرمن در نیمه‌نهایی فصل قبل دو باخت برابر تیم پپ گواردیولا متحمل شد تا رویای قهرمانی‌اش در اروپا حداقل یک سال دیگر به تأخیر بیفتد.
دو هفته قبل و در بازی با بروژ، چشم هواداران پاریسی، طرفداران بی‌طرف و تیم‌های رقیب به مثلث لیونل مسی، نیمار و کیلیان امباپه روشن شد اما غول فرانسوی نتوانست هر سه امتیاز آن بازی را برای خود کند. در 15 دقیقه ابتدایی آندر اررا به جای فوق‌ستاره‌ها بار گلزنی را به دوش کشید اما میزبان قبل از پایان نیمه به گل تساوی رسید و بازیکنان مشهور پاریس نتوانستند نتیجه را به نفع تیم موریسیو پوچتینو تغییر دهند.
با وجود این ناکامی، پاریس در لیگ فرانسه غوغا کرده و با برد شنبه مقابل مون‌پولیه از هشت بازی 24 امتیاز گرفته. در واقع بازی با بروژ تنها دیدار این فصل پاریسی‌ها است که در آن از دو گل کمتر زده‌اند اما تیم پوچتینو هفته‌های سختی در پیش رو دارد و باید با رن، لایپزیگ، مارسی و لیل بازی کند. علاوه بر آن ناکامی در بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان فصل قبل باعث شده این تیم با سابقه سه بازی بدون برد در پارک دو پرنس از سیتی پذیرایی می‌کند. سیتی هم بعد از پیروزی برابر چلسی در استمفوردبریج بسیار باروحیه است. این تیم بعد از چند نتیجه شکننده، در حال اثبات توانایی‌هایش به عنوان مدعی قهرمانی است و در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان 6 بر 3 لایپزیگ به مربیگری جسی مارش را در هم کوبید. سیتی به صدر جدول گروه A رفته و در بازی امشب به دنبال تثبیت جایگاهش است هرچند گواردیولا نیم نگاهی به بازی هفته آینده در زمین لیورپول دارد.
در عین حال تیمی که شش تا از هفت بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده و 24 گل زده، با اعتماد به نفس به فرانسه رفته ضمن اینکه در 10 بازی خارج از خانه آخرش در لیگ قهرمانان شکست نخورده. کوین دبروین و ریاض محرز در برد 2 بر یک فصل قبل در پاریس گل زدند قبل از آنکه در «اتحاد» 2 بر صفر به پیروزی برسند.
 
مسی در برابر پپ
یک سال قبل وقتی مسی می‌خواست از بارسلونا جدا شود، سیتی محتمل‌ترین گزینه بود اما در نهایت بارسلونا اجازه نداد و مسی 12 ماه دیگر ماند. شاید اگر پای جک گریلیش به میان نمی‌آمد و او را با 100میلیون پوند از استون ویلا نمی‌خریدند، داستان فرق می‌کرد به هر حال سیتی، مسی را نخرید و او که به نظر گواردیولا بهترین بازیکن تاریخ است، راه پاریس را در پیش گرفت. پپ بعد از چهار سال رویایی در سال 2012 بارسلونا را ترک کرد و نخستین رویارویی او با مسی در نیمه‌نهایی سال 2015 لیگ قهرمانان بود که بارسلونا در مجموع دو دیدار 5 بر 3 بایرن‌مونیخ را برد. تنها ملاقات دیگر این دو در مرحله گروهی فصل 2017-2016 بود که پپ تازه به سیتی رفته بود. مسی در نوکمپ هت‌تریک کرد و تیمش به پیروزی 4 بر صفر رسید، در منچستر هم گل اول را زد اما سیتی 3 بر یک به پیروزی رسید.
حالا هر دو رویای قهرمانی اروپا را دارند، مسی چهارمین و آخرین قهرمانی‌اش را در سال 2015 جشن گرفت و پپ بعد از قهرمانی سال 2011 با بارسا دستش از این جام کوتاه مانده است.
 
اخبار تیمی
پوچتینو امیدوار است مسی از آسیب‌دیدگی زانو برای بازی امشب آسوده شود بخصوص حالا که آنخل دی‌ماریا محروم است اما تا لحظه نوشتن، برنده شش توپ طلا وضعیت مبهمی دارد. مارکو وراتی و سرخیو راموس هم احتمالاً به این بازی نمی‌رسند اما لایوین کورزاوا، خوان برنات و کالین داگبا به تمرین برگشته‌اند و ادریس گوایه نیز محرومیت اروپایی را پشت سر گذاشته.
اگر مسی به اندازه کافی برای بازی در ترکیب اصلی آماده نباشد، یولین دراکسلر در سمت راست به کار گرفته می‌شود ضمن اینکه کیلور ناباس هم فعلاً جان‌لوییجی دوناروما را از دروازه کنار می‌زند.
آیمریک لاپورت بعد از طی دوران مصدومیت، 90 دقیقه در استمفوردبریج بازی کرد و جان استونز امیدوار است به ترکیب اصلی بازی امشب برسد. ناتان آکه گل مهمی به لایپزیگ زد بنابراین به راحتی جایش را از دست نمی‌دهد اما باید دید اولکساندر زینچنکو و ایلکای گوندوغان به موقع آمادگی لازم را به دست می‌آورند.
فرناندینیو که به خاطر بازی‌های فصل قبل مقابل پاری‌سن‌ژرمن خیلی تحسین شد، با توجه به افت اخیر رودری شاید به ترکیب اصلی برسد در حالی که رحیم استرلینگ و فران تورس امید دارند به خط حمله برگردند.
 
ترکیب احتمالی: 
پاری‌سن‌ژرمن: ناباس؛ حکیمی، مارکینیوش، کیمپمبه، دیالو؛ گوایه، پاردس، اررا؛ دراکسلر، امباپه، نیمار
منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، دیاس، استونز، کانسلو؛ برناردو سیلوا، فرناندینیو، دبروین؛ محرز، تورس، گریلیش
 

 


Page Generated in 0.0060 sec