printlogo


کد خبر: 235430تاریخ: 1400/7/4 00:00
آغاز راه استقلال در نقل و انتقالات

مازیار گیلکان
 
 استقلال در اولین قدم بعد از تغییر مدیریت باشگاه باید نقل و انتقالات را ادامه دهد. این کلیدی‌ترین کاری است که باید در دوره جدید مدیریت باشگاه انجام شود.
وقفه‌ای که در کار نقل و انتقالات ایجاد شد، می‌توانست به قیمت از دست دادن فرصت موفقیت در یک فصل باشد. مدیریت جدید باشگاه باید این وقفه را جبران کند.
استقلال در هفته‌های اخیر عملکرد ضعیفی در نقل و انتقالات داشت. هم بازیکنان مؤثری را از دست داد و هم در خریدهایش فقط یکی، دو چهره امیدوارکننده پیدا می‌کنیم. بنابراین کار استقلال در نقل و انتقالات تازه شروع شده است. بازگشت فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری که با مدیران پیشین باشگاه دچار اختلافات عمیقی شدند، پایان کار استقلال نیست.
مصطفی آجرلو در اولین روزهای کار خود به عنوان مدیرعامل باید نیازهای نیروی انسانی را در تیم برطرف کند. او مدیرعامل تیمی شده است که مربی‌‌اش چه بداند و چه نداند، برای موفقیت دست‌کم یک مهاجم درجه یک در سطح لیگ ایران می‌خواهد، برای خط میانی‌اش یک هافبک خلاق در مرکز می‌خواهد، در جناح راست نه فقط یک وینگر، بلکه به جانشینی برای وریا غفوری هم نیازمند است. استقلال تازه با این خریدها به یک مدعی شباهت پیدا می‌کند. بازگشت فرشید و رشید از نیازهای اولیه تیم بود. 
هرچقدر حسینی را دروازه‌بان خوبی بدانید، استقلال رشید مظاهری را می‌خواست و هر چقدر به فرشید اسماعیلی انتقاد کنید، باز هم استقلال نظیر همین بازیکن را نداشت.
فرهاد مجیدی اگر بتواند در نقل و انتقالات خوش‌سلیقه باشد، هنوز فرصت دارد تیم بهتری بسازد و تیمش را از یک مجموعه متوسط به تیمی مدعی تبدیل کند.
 این فرصت با تغییر مدیریت مهیا شده است و فرهاد مجیدی باید این درایت، سلیقه و تبحر را داشته باشد که با چند خرید جدید، بهترین استقلال را برای موفقیت آماده کند.
برای استقلالی که محمد نادری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی و شیخ دیاباته را از دست داده، ساختن دوباره تیم آسان نیست.
 مجیدی نباید به خریدهایش و بازگشت رشید و فرشید قانع باشد، چون به این قناعت جام نمی‌دهند. استقلال بازیکنان بزرگ و مؤثری را از دست داده که در از دست دادن آنها در کنار انتقادات بسیار به مدیریت باشگاه، می‌توان از مجیدی نیز خرده گرفت که با خوش خیالی بازیکن از دست داد.
از فرصت دوباره‌سازی استقلال اگر دقیق و باسلیقه استفاده شود، تغییر مدیریت کمک می‌کند که استقلال به مدعی جام تبدیل شود.
 

Page Generated in 0.0070 sec