printlogo


کد خبر: 235429تاریخ: 1400/7/4 00:00
در چنین روزی ۴ مهر ۱۳۸۰
بایگانی شماره ۱۰ آرژانتین

مسئولان فدراسیون فوتبال آرژانـتین تصمیم گرفتند پیراهن شماره 10 تـیم ملی این کشور را به احترام «دیه‌گو مارادونا» بازیکن افسانه‌ای فوتبـــــال این کشور از این پس به هیچ بازیکنی واگذار نکنند.
رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین سه‌شنبه شب اعلام کرد که پیراهن شماره 10 از 14 نوامبر یعنی زمان برگزاری دیدار آرژانتین - اروگوئه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی، توسط هیچ بازیکنی برتن نخواهد شد.
بنابر گزارش خبرگزاری رویتر از بوینس آیرس، این پیراهن در دیدارهای تیم ملی زیر 21 سال آرژانتین نیز وجود نخواهد داشت به این خاطر کــــــــه مارادونا نخستین بار در کسوت این تیم مهارت خود را به جهان نشان داد.
خولیو گروندونا رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین دراین باره گفت که این فدراسیون از فیفا تقاضا خواهد کرد پیراهن شماره 10 رسماً از مسابقات تیم ملی آرژانتین حذف شود.
وی اظهارداشت: «مارادونا با این پیراهن افتخارات بی‌شماری بــــــرای آرژانتین کسب کرده است. به همین خاطر تمامی اعضای کمیته اجرایی فدراسیـــون فوتبال آرژانتین با این اقدام موافقت کردند.
دیه‌گو آرماندو مارادونا با به ثمر رساندن گل معروفش در دیدار پایانی مسابقات جام جهانی 1986 مقابل انگلیس شهرت جهانی یافت. وی در این دیدار گل نخست آرژانتین را با دست وارد دروازه انگلیس کرد که به «دست خدا» معروف شد.
 

Page Generated in 0.0052 sec