printlogo


کد خبر: 235406تاریخ: 1400/7/4 00:00
4 شوت در چارچوب، بدون گل زده
روزهای تاریک کین در لندن

 
در حالی که یک فصل جدید دیگر برای تاتنهام با کاپیتان دور از فرمش هری کین آغاز شده، شاید خیلی هم لازم نباشد که عمیقاً به نقش او در تیم فکر کنیم. او همیشه در چنین مقطعی از فصل می‌شکفت و گل اخیرش مقابل ولورهمپتون در جام اتحادیه هم می‌تواند به روند بازگشتش به روزهای اوج سرعت بدهد اما سایه تلاش نافرجام برای رفتن به منچسترسیتی، هنوز روی آمار هری کین دیده می‌شود. شاید هم خیلی اتفاقی نباشد که امسال او بدترین شروعش در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرده است و شاید تنش‌هایی که به خاطر اتفاقات تابستان به دو طرف وارد شد اثر خودش را گذاشته باشد.
این فصل مانند فصول دیگر نیست. کین بعد از 5 بازی در فصل جدید لیگ برتر آمار شوک‌‌آور تنها 10 لمس توپ در محوطه جریمه تیم حریف را به ثبت رسانده است. او در 4 بازی که در ترکیب اصلی بوده، هیچ گلی نزده است، اتفاقی بی‌سابقه برای این مهاجم انگلیسی از فصل 16-2015. روی هم رفته او 4 شوت به سمت دروازه رقبا شلیک کرده است. بدتر از آن اینکه او برای اولین بار در تمام دوران بازیگری‌اش، در بازی مقابل کریستال پالاس در محوطه جریمه حریف نتوانست حتی برای یک بار توپ را لمس کند.
روزها، روزهای نگران کننده‌ای برای کین و تاتنهام است اما ما نمی‌توانیم عملکرد یک بازیکن را جدا از تیمش بدانیم. تغییر تاکتیکی تیم و سایر اتفاقاتی که در تاتنهام بعد از ورود نونو اسپریتو سانتو به عنوان سرمربی جدید رخ داده، سبب شد که شروع فاجعه‌آمیز کین تا حدودی کمرنگ‌تر دیده شود.
نونو اسپریتو روز سه‌شنبه گفت: «تیم ما کلی مشکل دارد که باید حل شوند. هری هم مانند همه ما بخشی از تیم است. همه چیز به شیوه انجام کارها بستگی دارد. هر کسی باید به نوبه خودش نقش‌آفرینی کند.»
تاتنهام هرگز در لیگ برتر انگلیس شروعی به خوبی این فصل نداشته و 3 بازی اولش را برد، اگرچه بعد دو بار باخت. نونو هم یک ساختار دفاعی نسبتاً قوی را به لطف کیفیت غافلگیر کننده زوج خط دفاعی‌اش، اریک دایر و داوینسون سانچس ساخته و همین موضوع سبب شده است که با وجود مصدومیت برخی از بازیکنان تدافعی تیم، ضعف چندان بزرگ در عملکرد دفاعی‌شان مشاهده نشود. نونو از نظر کلی منضبطی مانند ژوزه مورینیو است که تشکیل یک ساختار دفاعی مستحکم و فشرده میان خطوط با پرسینگ حداقلی که بازیکنان را در فضایی تنگ در میانه میدان قرار می‌هد، برایش در اولویت است. او مانند مورینیو از بازیکنانش انتظار دارد که به میزان زیادی حملات‌شان را به صورت فی‌البداهه آغاز کنند، از ضدحملات برای نفوذ پشت سر مدافعان حریف استفاده و در گذر زمان روی همکاری با یکدیگر تمرکز داشته باشند. تا زمانی که ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام بود، هری کین روزهای خوبی را می‌گذراند و دلیلش هم دقیقاً به این خاطر بود که به او آزادی عمل فراوانی برای بازی در پست شماره 10 داده می‌شد تا بتواند به موازات سون هئونگ مین کار کند و احتمالاً او چنین مجوزی را هم از نونو اسپریتو سانتوس دریافت خواهد کرد.
بنابراین، مشکل از ناسازگاری نیست، بلکه این روزهای اولیه مربی جدیدی است که هنوز ایده‌های او به طور کامل اجرایی نشده است. تاتنهام در تلاش است تا به طور منسجم از خطوط عبور کند اما این تیم هنوز در حرکاتش کمی ایستا به نظر می‌رسد و نمی‌تواند توپ را به درستی از دفاع به حمله برساند چون که هنوز نحوه انتقال از حالت دفاعی سفت و سخت را درک نکرده‌اند. وضعیت کنونی کین تا حدی نشانه‌ای از وجود یک مشکل بزرگتر برای تاتنهام در فاز هجومی است.
اسپرز از نظر تعداد پاس‌های پیش برنده (متوسط 62/12 در هر بازی) در رده‌های پایانی لیگ قرار دارد (منظور پاس رو به جلویی است که تیم را به میزان قابل توجهی به دروازه حریف نزدیک کند) و سومین تیم از آخر در فرار‌‌های روبه جلو (متوسط 9/52 در هر بازی) است. با این اوصاف تعجبی هم ندارد که این ناتوانی برای ایجاد موقعیت حمله باعث شده که این تیم در این فصل از حیث شوت به سمت دروازه‌ رقبا در لیگ برتر نوزدهم باشد (9/2 شوت در هر بازی). شروع کین در این فصل ضعیف بود اما شروع نونو اسپریتو هم خیلی سخت‌تر از چیزی است که نتایج رقم خورده برای تیمش نشان می‌دهد. به هر حال دلیلش هر چه باشد، کین شدیداً نیاز دارد که در این هفته، تغییری در وضعیتش ایجاد کند چرا که فعلاً در تاتنهام نونو گیر افتاده است. این تیم نه می‌تواند کاپیتانش را نیمکت‌نشین کند نه با حضور او در ترکیب، بازی روان همیشگی‌اش را دارد. اسپرز در این فصل لیگ برتر انگلیس در بازی‌هایی که کین در میدان حضور داشته تنها یک گل زده است.
منبع: گل

Page Generated in 0.0055 sec