printlogo


کد خبر: 235402تاریخ: 1400/7/4 00:00
آرسنال- تاتنهام، ساعت 19:00
داستان دربی فرق دارد

بعد از دوران تلخ بازی‌های بدون تماشاگر، هواداران آماده حضور در ورزشگاه امارات هستند تا از نزدیک شاهد مبارزه رقبای سرسخت شمال لندن باشند. آرسنال با پیروزی 3 بر صفر برابر ویمبلدون در جام اتحادیه و تاتنهام با بردن ولورهمپتون در ضربات پنالتی برای این بازی آماده شدند.
مارتین اودگارد با یک گل در دربی فصل قبل در همین ورزشگاه خودش را برای هواداران عزیز کرد اگرچه طرفداران آنجا نبودند اما هفته گذشته در زمین برنلی، طعم جادوی ستاره اسکاندیناویایی را چشیدند که تک گل او برد تیم‌شان را رقم زد. آرسنال می‌توانست یک بار دیگر تاوان فرصت خراب کنی‌اش را بدهد اما ستاره سابق رئال مادرید با ضربه آزاد زیبایش تیم را به پیروزی رساند و بعد تیم دوم باشگاه برابر ویمبلدون دسته سومی به مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام اتحادیه صعود کرد.
با توجه به پیروزی توپچی‌ها برابر نوریچ سیتی، آرسنال با سه برد و سه کلین‌شیت به دربی شمال لندن می‌رود، میکل آرتتا ثمره حضور مدافعان اصلی‌اش را گرفت اما همچنان در رده سیزدهم جدول لیگ برتر دست و پا می‌زند.
آرسنال مقابل نوریچ از 17 ضربه به سمت دروازه حریف تنها یک گل زد و مقابل برنلی هم آماری به همین میزان نگران‌کننده داشت و از 9 ضربه به یک گل رسید، حالا اگر دوباره بخواهند از موقعیت‌های خود درست استفاده نکنند، برابر تیمی که مثل خودشان به دنبال سهمیه اروپایی است، به مشکل می‌خورند. 
در عین حال آرسنال از شروع قرن جدید هرگز در گلزنی در خانه تاتنهام در لیگ برتر ناکام نبوده و با توجه به فرم اخیر رقیب، شانس پیروزی بالایی دارد.
در نقطه مقابل، تاتنهام است که در روزهای شکست و گل نزدن آرسنال، پیروز می‌شد و گل نمی‌خورد اما با دو باخت 3 بر صفر پیاپی برابر کریستال پالاس و چلسی در لیگ برتر روحیه‌اش به شدت تضعیف شده. اگرچه نونو اسپیریتو سانتو در بازگشت به ورزشگاه «مالی نیو» تیم سابقش را در جام اتحادیه شکست داد اما در آن بازی هم دو گل برتری را از دست دادند و ضربات پنالتی به صعودشان حکم کرد.
نکته مثبت این برد نخستین گل داخلی هری کین در این فصل بود، کاپیتان تیم ملی انگلیس هنوز در لیگ برتر گل نزده و حالا در دربی به دنبال دلبری است.
دو تیمی که تا اینجای لیگ روی هم پنج گل زده‌اند شاید برای هواداران بی‌طرف جذابیتی نداشته باشند اما همیشه داستان دربی شمال لندن فرق داشته. آرسنال فصل قبل در این بازی 2 بر یک تیم ژوزه مورینیو را برد اما تاتنهام در بازی برگشت 2 بر صفر به پیروزی رسید. تاتنهام در 28 بازی آخرش در خانه آرسنال در لیگ تنها یک برد داشته است.
 
اخبار تیمی
آرسنال اوضاع خوبی دارد و با تیمی کامل به مصاف تاتنهام می‌رود چون کایران تیرنی از مصدومیت برگشته و سه جلسه محرومیت گرانیت ژاکا هم به پایان رسیده است. سخت است که آلبرت سامبی لوکونگا را کنار بگذارد اما آرتتا زمزمه تحسین از ژاکا را قبل از این بازی سر داده و احتمالاً بازیکن تیم ملی سوئیس را در کنار توماس پارتی قرار ‌دهد.
آرون رمسدیل بعد دو کلین‌شیت پیاپی در لیگ برتر دوباره درون دروازه قرار می‌گیرد و پیر امریک اوبامیانگ امیدوار است جلوتر از الکساندر لاکازت مهاجم نوک تیم باشد با وجود آنکه بازیکن فرانسوی در شش دربی شمال لندن آخرش چهار گل زده است.
مربی پرتغالی اسپرز تأیید کرده لوکاس مورا برای بازی امشب آماده است اما استیون برخواین و رایان سسنیون جای امنی در مرکز درمان باشگاه دارند. با توجه به اینکه سون هئونگ مین دوباره به آمادگی کامل بدنی رسیده و در سمت چپ حمله بازی می‌کند، مورا می‌تواند آن طرف به کار گرفته شود و جووانی لوسلسو روی نیمکت بنشیند.
تانگوی اندومبله کم کم در برنامه‌های سانتو جا باز می‌کند و گل اول تیمش را در جام اتحادیه زد اما احتمالاً او کنار می‌رود تا ستاره غیرقابل جایگزین خط میانی، پیر امیل هویبرگ در ترکیب اصلی باشد.
 
 
‌ترکیب احتمالی
آرسنال: رمسدیل؛ تومیاسو، وایت، گابریل، تیرنی؛ ژاکا، پارتی، اودگارد؛ ساکا، اوبامیانگ، اسمیت رو
تاتنهام: لوریس؛ امرسون، دایر، سانچس، رگیلون؛ هویبرگ، اسکیپ، آلی؛ مورا، کین، سون 
 

 


Page Generated in 0.0063 sec