printlogo


کد خبر: 235401تاریخ: 1400/7/4 00:00
لاتزیو- رم، ساعت 19:30
رقبای ابدی در شهر ابدی

 رم، شهر ابدی، امشب میزبان دو رقیب ابدی، لاتزیو و رم است و دربی دلا کاپیتاله بازی شاخص هفته ششم سری A به حساب می‌آید. تیم مثلاً میزبان لاتزیو در هفته‌های اخیر افت کرده اما همشهری جالوروسی با ژوزه مورینیو خوب نتیجه می‌گیرد و او قرار است برابر دیگر مربی سابق چلسی، مائوریتزیو ساری زورآزمایی کند.
دربی رم به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ ایتالیا همیشه محل بروز شدید عشق و نفرت هواداران هر دو تیم بوده بنابراین حضور پرشور تماشاگران در این بازی بزرگ فرصت بسیار مغتنمی است بعد از آنکه سال گذشته بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شد و یک بار لاتزیو 3 بر صفر و یک بار رم 2 بر صفر به پیروزی رسید.
مورینیو باعث شده ثبات به اردوی جالوروسی برگردد و این تیم به یک ماشین پیروزی تبدیل شده تا جایی که در هشت بازی لیگ ایتالیا و لیگ کنفرانس اروپا تنها یک باخت داشته‌اند و هفت برد به دست آورده‌اند. آخرین آنها پنجشنبه با تک گل تامی آبراهام برابر اودینزه رقم خورد تا باخت تلخ 3 بر 2 برابر ورونا فراموش شود. این تیم در 9 بازی آخرش در لیگ در گلزنی موفق بوده تا مورینیو زندگی خوبی را در پایتخت ایتالیا شروع کرده باشد.
در آستانه دربی شماره 155 سری A لاتزیو شاید 39 برد در برابر 55 پیروزی رم داشته باشد اما در چهار بازی آخرش به عنوان میزبان دربی شکست نخورده، ضمناً لاتزیو در 15 بازی خانگی آخرش نباخته و این آمار برای تیم ساری روحیه بخش باشد. با رفتن سیمونه اینتزاگی به اینتر، ساری جایش را گرفت و تیمش از پنج بازی هشت امتیاز گرفته و هفتم است. پنجشنبه با خوش‌شانسی و پنالتی وقت‌های تلف‌شده چیرو ایموبیله به تیم سابقش، تورینو یک امتیاز گرفتند. لاتزیو در چهار بازی آخرش برد نداشته، چون بعد از باخت به میلان و گالاتاسرای دو تساوی برابر کالیاری و تورینو کسب کرده. ایموبیله که قهرمانی یورو 2020 را در کارنامه دارد، در دربی اول فصل قبل هم گل زد اما این بار برابر تیم قبراق رم کار سخت‌تری دارد.
 
اخبار تیمی
غیر از ماتیا زاکانی که چند بازی نمی‌تواند لاتزیو را همراهی کند و بابی آدکانیه که زانویش مصدوم شده، ساری تیم کاملی در آستانه نخستین تجربه‌اش از دربی رم در اختیار دارد. خود ساری به علت درگیری لفظی با چند بازیکن میلان دو جلسه محروم شده و او که بعد از دو بازی به نیمکت برمی‌گردد، از همان چینش محبوب خود، 3-3-4 بهره می‌گیرد. چیرو ایموبیله، پدرو و فلیپه اندرسون مثلث هجومی بیانکوچلستی را تشکیل می‌دهند و سرگی میلینکوویچ ساویچ، لوکاس لیوا و مانوئل لاتزاری بعد از بیرون ماندن از ترکیب اصلی در بازی با تورین، احتمالاً از ابتدا در زمین خواهند بود.
انتظار می‌رود مورینیو بیشترین بازیکنان دیدار با اودینزه را فرا بخواند با آنکه فاصله کمی بین دو بازی بوده. تنها کاپیتان لورنزو پلگرینی به دلیل اخراج بی‌مورد خود در بازی پنجشنبه محروم است و استفان الشعراوی فرصتی برای بازی پیدا می‌کند در کنار نیکولو زانیولو و هنریخ مخیتاریان. به جز لئوناردو اسپیناتزولا که مدت زیادی دور است، جالوروسی مصدوم دیگری ندارد چون ماتیاس وینا می‌تواند به نیمکت برسد. در نبود او، ریکاردو کالافیوری که گل پیروزی را در بازی قبل ساخت، در دفاع چپ در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.
 
 
‌ترکیب احتمالی
لاتزیو: رینا؛ لاتزاری، فلیپه، آچربی، هایسای؛ آلبرتو، میلینکوویچ ساویچ، لیوا؛ پدرو، ایموبیله، اندرسون
رم: پاتریسیو؛ کارسدراپ، مانچینی، اسمالینگ، کالافیوری؛ ورتو، کریستانته؛ الشعراوی، مخیتاریان، زانیولو؛ آبراهام
 

 


Page Generated in 0.0044 sec