printlogo


کد خبر: 235391تاریخ: 1400/7/4 00:00
نگاه الهلال به پرسپولیس متفاوت است
معدنچی: بازیکن به فجر می‌آید تا ستاره شود

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
تیم فجر شهید سپاسی آنقدر دوست‌داشتنی است که همه از صعود آنها به لیگ برتر خوشحال شدند. اما آنچه بعد از این اتفاق مهم برای هوادارانش و مردم خوب شیراز اهمیت پیدا کرد بقا و ماندگاری‌شان در لیگ برتر خواهد بود. البته فجری‌ها از مدت‌ها پیش تمرینات خود را آغاز کرده‌اند تا شروع بسیار خوبی در لیگ داشته باشند. مهرزاد معدنچی مربی تیم زردپوش شیرازی هم مدعی است شروع تمرینات زودهنگام‌شان به همین دلیل است.
 
از چه زمانی تمرینات‌تان را آغاز کردید و در حال حاضر شرایط تیم‌تان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 نزدیک به یک ماه شده که تمرینات پرفشار آماده‌سازی‌مان را در دو نوبت صبح و بعدازظهر شروع کرده‌ایم و به نظرم از خیلی تیم‌های دیگر زودتر این کار را انجام داده‌ایم چون سال‌های زیادی از لیگ برتر دور بودیم و از آنجا که کار بسیار سختی را در پیش داریم باید با بضاعت‌مان استارت کار را می‌زدیم.
چرا اردوی کیش لغو شد؟
 ما برنامه‌ریزی کرده بودیم در اردوی کیش بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم که حتی نساجی به‌عنوان یکی از حریفان ما هم اعلام آمادگی کرده بود اما چون اردوی آنها و تیم‌های دیگر هم در جزیره کیش لغو شد تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم. طبیعی بود اگر به کیش می‌رفتیم آنطور که می‌خواستیم اردوی‌مان بازدهی لازم را نداشت. وقتی نساجی و تیم هوادار اردوی‌شان را لغو کردند ما هم تصمیم گرفتیم به کیش نرویم.
شما خودتان بهتر می‌دانید فصل بسیار سختی را پیش‌رو دارید و شاید این یکی از دغدغه‌های هواداران فجر باشد که تیم‌شان لیگ برتری بماند و شرایط آسانسوری نداشته باشد.
 ببینید من سال‌ها در لیگ برتر بازی کردم و همانطور که شما گفتید خیلی خوب به سختی بازی‌ها واقف هستم. قطعاً هم اندوخته‌ها و تجریباتم را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهم. بازیکنان باید تفکر حرفه‌ای داشته باشند. اینطوری نیست که ما فکر کنیم شرایط آسانسوری پیدا خواهیم کرد و اینکه دوباره به لیگ یک برگردیم. اصلاً اینطور نیست، ما می‌توانیم پدیده لیگ بیست‌و‌یکم باشیم. شاید بازیکنان‌مان اسمی نیستند اما در حد خودشان خیلی خوب هستند و به نظرم تیم فجر می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد اما...
اما چه؟
 اما ما نباید خودمان را گول بزنیم. ما سال‌هاست از لیگ برتر دور بوده‌ایم و تجربیات لیگ برتر را خیلی از بازیکنان ما ندارند یا تجربه‌شان کمتر است. به همین دلیل در ابتدا باید تلاش کنیم ساختار تیمی خوبی داشته و یکدل باشیم؛ همان اتفاقی که فصل گذشته رخ داد و در تیم ما حاکم بود و باعث صعودمان به لیگ برتر شد. تیم فجر همیشه از نظر مالی شرایط خاصی داشته و بر خلاف اکثر تیم‌ها ریخت‌و‌پاش ندارد، اما یکدلی و صمیمیت میان اعضای تیم همواره یکی از عوامل موفقیت این تیم بوده است. همیشه برای بچه‌های تیم، استیل‌آذین را مثال می‌زنیم که در یک دوره، جمعی از بهترین بازیکنان زمان خودش را داشت اما همه دیدند آن تیم سقوط کرد.
از فعالیت باشگاه در نقل‌و‌انتقالات رضایت دارید؟
 تیم فجر می‌تواند بازیکن سرباز هم در اختیار بگیرد اما هیچ‌وقت تیم پرهزینه‌ای نبوده است. خود من سال 79 که آمدم همین شرایط را داشت بعد از ۱۰، ۱۵ سال وقتی برگشتم هم مثل الان همینطور بود. هیچ‌وقت پول و مادیات در این باشگاه حرف اول را نمی‌زده و همیشه برای تمام بازیکنانش در تمام دهه‌های گذشته خیر و برکت داشته است. الان هم آقای فلاح و کلانتری زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و به نظرم بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته‌اند که امیدوارم برای خودشان سکوی پرتابی باشند. مثل سال‌های گذشته، همه فجر را یک تیم بازیکن‌ساز می‌شناسند، چون بازیکن مطرح اینجا نمی‌آید. بازیکن به فجر می‌آید و وقتی مطرح شد به باشگاه‌های دیگر و تیم ملی راه پیدا می‌کند.
چقدر امیدوارید امسال با مهیا شدن سیستم VAR مشکلات داوری ما به حداقل برسد.
 من خیلی به این مسأله و مهیا شدن سیستم کمک‌داور ویدئویی امیدوار نیستم اما باید این اتفاق بیفتد و مثل بقیه کشورهای صاحب فوتبال حداقل در اولین سطح فوتبال‌مان از این مهم بهره‌مند شویم.
نمی‌توان با شما صحبت کرد و از پرسپولیس حرفی نزد. بازی با الهلال در مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 همه می‌دانیم پرسپولیس نماینده شایسته فوتبال ما بوده که در سطح آسیا آبروداری کرده است. من نه اهل کری‌خوانی هستم، نه مسائل دیگر اما باید بپذیریم و همه فوتبالی‌ها می‌دانند پرسپولیس تیم فوق‌العاده باکیفیت و قابل احترامی است. من خیلی امیدوارم مقابل الهلال بازی قابل قبولی را به نمایش بگذارند. البته تیم عربستانی مقابل استقلال اگرچه برنده از زمین خارج شد اما کیفیت خیلی بالایی نداشت. الهلال حتماً با نگاه متفاوتی به زمین می‌آید چون می‌داند چه حریف سرسختی مقابلش قرار دارد. من مطمئنم پرسپولیس با این ساختارش و تفکر حاکم میان آنها که بالاتر از سطح آسیاست بتواند الهلال را شکست داده و باز هم جزو نامداران آسیا باشد.

Page Generated in 0.0060 sec